سانا ارتباط پردیس

طراحی اجرا و نگهداری شبکه های ارتباطی مخابراتی

قیمت نهایی : تومان
سانا ارتباط پردیس

طراحی اجرا و نگهداری شبکه های ارتباطی مخابراتی

قیمت نهایی : تومان

چگونه منزل خود را در مقابل سرقت ایمن نگهداریم؟

چگونه منزل خود را در مقابل سرقت ایمن نگهداریم؟Reviewed by قلی پور on Nov 5Rating: 5.0

چگونه منزل خود را در مقابل سرقت ایمن نگهداریم؟

 

با وجود آن که امروزه بیشتر دغدغه مردم نگهداری منزل از شر دزدان است ولی بسیاری راهکارهای نگهداری از منزل را ندانسته و برخی از اوقات دست به کارهایی می زنند که نه تنها به امنیت منزل کمک نکرده بلکه سبب می‌شود که توجه سارقان به منزل شما جلب شود.

در طول چند سال اخیر ثابت شده است که بیشتر دزدها و سارقین آماتور بوده و تنها به دلیل غفلت و عدم آگاهی مردم می‌توانند از منازل دزدی نمایند پس با کمی پرس و جو و جستجو درباره این دسته از موارد می‌توانید به راحتی و بدون دغدغه فکری حتی چند روزی منزل خود را ایمن نگه دارید.

حتما برایتان سوال پیش آمده که چه کار باید کرد؟ چگونه می توان منزل‌مان را از شر سارقان ایمن نگه داریم؟ در این بخش سعی داریم بیشتر روش‌ها و راهکارها را پوشش دهیم تا سطح آگاهی و هوشیاری مردم افزایش پیدا کند.

چگونه منزل خود را در مقابل دزدی ایمن نگهداریم؟

 

۱-اگر برای چند لحظه خرید هم از منزل خارج می‌شوید حتما تمامی درب و پنجره‌ها را قفل نمایید، سارقین منتظر همین فرصت‌ها هستند که بدون هیچ گونه مشکلی در کوتاهترین زمان وسایل باارزش و قیمتی شما را سرقت نمایند.

۲-اگر به تازگی منزلتان را عوض کرده‌اید اولین کاری که باید انجام دهید تعویض قفل و مغزی در است که احتیاط شرط اول می‌باشد. اگر بطور ناگهانی دست کلید شما گم شد فورا قفل درب را عوض نمایید

۳-اگر منزلتان خالی است و قصد تعمیرات و تغییرات دارید حواستان باشد که قفل درب را بعد از تعمیرات تعویض نمایید تا دیگر یک کار را چندین بار انجام ندهید.

۴-سعی کنید همیشه در منزلتان چراغی را روشن بگذارید تا مقداری نور از بیرون مشاهده شود و از این طریق سارقین تصور نمایند که در منزل حضور دارید.

ایمنی دزدگیر

۵-در صورتی که از سیستم‌های امنیتی هوشمند مانند دزدگیر استفاده می‌نمایید حتما حواستان باشد که جعبه سیم های دزدگیر را دور از دسترس سارقین قرار دهید تا به راحتی و در کوتاهترین زمان نتوانند دزدگیر را از کار بیاندازد.سعی کنید تا حد ممکن ایمنی دزدگیرتان را بالا ببرید.

۶-هر چند وقت یکبار عملکرد دزدگیر را بررسی نمایید تا در صورت بروز حادثه و سرقت به درستی عمل نماید.

۷-در مقابل درب ورودی حتما حواستان به تعبیه چراغی با روشنایی مناسب باشد سارقین از آن که در شب دیده شوند اصلا خوشحال نشده و این کار به عنوان یک روش برای جلوگیری از سرقت مطرح شده است.

۸-از قرار دادن درختان بلند و انبوه و فنس‌هایی که با شاخه درختان زیبا گشته است خودداری نمایید این کار سبب می‌شود که دزدان خود را در این مکان‌ها خفی کرده و در فرصت مناسب وارد منزل شما شوند.

۹-در گذشته مرسوم بوده که پیغام هایی با مضمون نبودن در خانه برای خانواده های خود بر روی در میگذاشتند ولی در حال حاضر با انجام این روش به دزدان آگاهی می‌دهید که در منزل حضور ندارید و این کار به عنوان یک خوشامد گویی به سارقین محسوب می‌شود.

۱۰-حتما با کمک چند نفر از دوستانتان یک نوع دزدی را برای منزلتان صحنه سازی نمایید تا متوجه نقاط ضعف و قوت منزلتان شوید بهتر است فردی که به عنوان سارق انتخاب می‌شود خودتان نباشید تا از این طریق بهتر منزلتان را مورد بررسی قرار دهید.

۱۱-اگر در مقابل پنجره‌های منزلتان درختان بلند و تنومند وجود دارد سعی کنید با هرس کردن آن‌ها و بریدن شاخ و برگ اضافه درختان امنیت منزلتان را افزایش دهید.

امیدواریم راه هایی که گفتیم مورد توجه قرار گرفته باشد.حال به بررسی راههای دیگر میپردازیم:

۱۲-اگر حیاط منزلتان بزرگ است علاوه بر آن که از تعداد کم و محدودی درخت استفاده نمایید می‌توانید از حیوان خانگی نظیر سگ برای افزایش امنیت منزل استفاده کنید، پارس کردن سگ سبب رعب و وحشت در سارقین می‌شود.

۱۳-از ورود افراد غریبه تحت عنوان مامور آب و برق در منزلتان خودداری نمایید برخی از دزدان در لباس مامور آب وارد منزل شده و دست به سرقت و دزدی می‌زنند.

۱۴-برای درب و پنجره‌های منزلتان حتما از محافظ های محکم فلزی استفاده نمایید تا دزدان حتی فرصت شکستن قفل‌های درب و پنجره را نداشته باشند.

۱۵-برای درب‌هایی که لولایشان به بیرون است و به راحتی باز می شوند حتما فکری بکنید زیرا بیرون بودن لولا  به منزله اجازه ورود به سارقین می‌باشد.

۱۶-در صورتی که بین درب و چارچوب در فاصله‌ای وجود دارد این فاصله را با ورقه فلزی پر کرده تا راه نفوذ سارقین را از بین ببرید.

۱۷-اگر در پارکینگ شما شیشه‌های کوچکی برای دید به بیرون وجود دارد حتما شیشه را چه در صورت حضور در منزل و چه در صورت خروج بسته نگه دارید تا متوجه بیرون رفتن شما نشوند.

۱۸-یکی از شگردهای سارقین توجه به زنگ تلفن است که بهتر است زمانی که از منزل خارج می‌شوید میزان صدای زنگ تلفن را کم کنید تا کسی متوجه عدم حضور شما نشود.

۱۹-برای پنهان کردن اشیای قیمتی و باارزش صندوق امانات بانک گزینه بسیار خوب و مناسبیست ولی اگر به هر دلیلی صندوق امانات بانک را انتخاب نمی‌کنید گاو صندوق هم گزینه خوب و مناسبی است. گاو صندوق علاوه بر آن که سنگین و غیر قابل حمل بوده و نمی‌توان به تنهایی جابجا نمود بلکه در مقابل آتش سوزی هم ایمن است.

۲۰-برای پنهان کردن وسایل با ارزش و قیمتی می‌توان از پشت کاشی‌های کف منزل هم استفاده کرد به طوری که کسی متوجه تغییر در آن کاشی احساس نکند برای علامت زدن کاشی هم می‌توان از مکانی که در زیر پایه مبل یا میز است استفاده نمود که شک سارقین به این مورد کمتر می‌باشد.

۲۱-حتما حواستان باشد از قرار داده وسیله باارزش در زیر فرش و تخت خودداری کنید سارقین اولین جایی را که نگاه می‌کنند این مکان‌ها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X