سانا ارتباط پردیس

طراحی اجرا و نگهداری شبکه های ارتباطی مخابراتی

قیمت نهایی : تومان
سانا ارتباط پردیس

طراحی اجرا و نگهداری شبکه های ارتباطی مخابراتی

قیمت نهایی : تومان

کابل HDMI چه تاثیری در کیفیت تصویر دوربین مداربسته دارد؟

کابل HDMI چه تاثیری در کیفیت تصویر دوربین مداربسته دارد؟Reviewed by سانا ارتباط پردیس on Nov 4Rating: 5.0

کابل HDMI چه تاثیری در کیفیت تصویر دوربین مداربسته دارد؟

کابل HDMI تحولی در کیفیت تصویر دوربین مداربسته

در عصر حاضر که تحت عنوان عصر ارتباطات نام­ گذاری شده است، انتقال اطلاعات از سیستمی به یک سیستم دیگر بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل است که محققان و مخترعان به دنبال رونمایی از چنین تکنولوژی­ هایی هستند. کابل HDMI یکی از این اختراعات به حساب می­ آید. این محصول به منظور بهبود برقراری ارتباط مورد استفاده قرار می­گیرد. با استفاده از کابل HDMI صدا و تصویر با کیفیت بالا به گیرنده منتقل می­شود.

قابل ذکر است که تصاویر منتقل شده به کمک کابل HDMI به صورت HD می­باشد و از سرعت انتقال بالایی برخوردار است. از مهم­ترین کاربردهای کابل HDMI می­توان به انتقال فیلم و تصویر از کامپیوتر، لپ تاب و دوربین مدار بسته به گیرنده مورد نظر با حفظ کیفیت اصلی اشاره کرد. از جمله خصوصیتی که باعث محبوبیت این وسیله بین کاربران شده است استفاده بسیار آسان از آن می­باشد. حال در این مقاله ما را همراهی کنید تا با یکی از اصلی­ ترین کاربردهای کابل HDMI آشنا شوید.

یکی از پرحاشیه ترین وسیله­ های حال حاضر دوربین­های مداربسته می­ باشند زیرا اصلی­ ترین کاربرد آن در زمینه­ های امنیتی می­ باشد. در دنیای مدرن امروزی، استفاده از دوربین­ های مداربسته یکی از تاثیرگذارترین ابزارها برای جلوگیری از جرم می­باشد. به همین دلیل، برای کاربران این حوزه وضوح بسیار بالای تصویر برای شناسایی قیافه اشخاص، قدرت زوم برای شناسایی وسیله ه­ایی که بین دو شخص رد و بدل می­شود و حتی شنیدن گفت و گوهای اشخاص از بایدهای این محصول است.

کابل HDMI اصلی­ ترین عضو دوربین مداربسته

با گرم شدن بازار خرید و فروش و نصب دوربین­ های مداربسته در اکثر جاها و اهمیت پیدا کردن کیفیت تصویر دوربین­ های مداربسته استفاده از کابل HDMI مناسب نیز رونق گرفته است. اگر شما هم یک مصرف کننده دوربین مداربسته هستید و یا قصد تهیه یک دوربین مداربسته با کیفیت بالا را دارید، حتما به این موضوع اندیشیده­ اید که چه عواملی بر کیفیت تصاویر ضبط شده دوربین­ های مداربسته شما تاثیر خواهند گذاشت؟ و یا درصورتی که دوربین مداربسته شما کیفیت ایده­ آل شما را ندارد دنبال راه چاره هستید؟

بسیاری از افراد هستند که از کمپانی­ های معتبر و نمایندگی­ های قابل اعتماد، دوربین مداربسته خود را تهیه می­کنند ولی از وضوح تصاویر حاصل از دوربین مداربسته خود راضی نیستند. در این صورت باید بدانند که چاره کار تعویض کابل انتقال دهنده اطلاعات خود با کابل مناسب دیگر است.

بله، با جسارت می­گوییم که استفاده از یک کابل انتقال دهنده اطلاعات تا حد چشمگیری می­تواند مهم باشد. اگر طرفدار کیفیت هستید استفاده از کابل HDMI مناسب­ ترین انتخاب در بین انواع دیگر کابل­ های انتقال دهنده تصاویر می­ باشد. شایان ذکر است که در بازار امروزی نسخه­  های مختلفی از کابل HDMI وجود دارند که پیشنهاد ما به شما استفاده از آخرین نسخه کابل HDMI در دوربین­های مداربسته خود است.

دقت داشته باشید که علاوه بر تهیه آخرین نسخه کابل به کیفیت و شرکت سازنده کابل نیز دقت کنید. با رعایت تمامی فاکتورها مطمئن باشید که تصویری که تصور آن را دارید به دست خواهید آورد. تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید تا با انواع کابل HDMI و تاثیر آن بر روی کیفیت تصویر دوربین مداربسته آشنا شوید.

 

انواع کابل HDMI

با توجه به نوع کاربرد و مخصوصا کیفیت ارائه تصویر در طول سالیان انواع کابل HDMI مختلفی وارد بازار شده است. انواع کابل HDMI به صورت زیر می­باشد:

  • اولین نوع کابل HDMI که تحت عنوان نسخه ۱ شناخته می­شود، در سال ۲۰۰۴ وارد بازار شد. این کابل قابلیت انتقال تصویر با کیفیت ۱۰۸۰*۱۹۲۰ پیکسل و انتقال صدا با فرکانس ۱۹۲ هرتز را داشت.
  • به دنبال همین اختراع انواع کابل HDMI هر ساله به صورت پیشرفته­ تری وارد بازار شده است. نسخه ۲ از کابل HDMI در سال ۲۰۰۵ وارد بازار شد. این کابل قابلیت انتقال تصویر با کیفیت ۲۱۶۰*۴۰۹۶ مگاپیکسل و انتقال صدا با فرکانس ۱۵۳۶ کیلوهرتز را داشت.
  • در سال ۲۰۰۶ نسخه ۳ از کابل HDMI رونمایی شد. این کابل از HDMI جزئیات بیشتری از رنگ­ها را در تصویر نمایش میدهد. زیرا فرمت استاندارد رنگ XVYCC را پشتیبانی می­کند و صدا را با قابلیت ۱٫۰۲ گیگابایت در ثانیه منتقل می­کند.
  • نسخه بعدی در سال ۲۰۰۹ وارد بازار شد. این کابل تمامی مشخصات کابل قبلی را داشت با این تفاوت که D3 و شبکه را نیز ساپورت می­کند.
  • نسخه بعدی کابل HDMI در سال ۲۰۱۳ ارائه شد و دارای کیفیت بسیار بالاتری نسبت به انواع قدیمی­ تر خود می­باشد. آخرین نوع کابل HDMI وارد شده به بازار میتواند تصاویر را با کیفیت Ultra HD به گیرنده منتقل کند. همچنین این کابل­ها فایل­های صوتی را با فرکانس ۱۵۳۶ کیلوهرتز و به صورت غیر فشرده ارائه می­دهد. این نوع از کابل HDMI جهت استفاده از تجهیزات مداربسته استفاده می­شوند. چراکه این نوع از کابل HDMI قابلیت نویزگیری دارند و این خود باعث می­شود که در دوربین­های مداربسته انتقال صدا با کیفیت بالاتری صورت گیرد.

 

HDMI

آخرین خبرها از کابل HDMI

روز به روز تکنولوژی افراد بیشتری را جذب خود می­کند و بازار خرید و فروش محصولات الکترونیکی از لپ­تاپ و تلوزیون و گوشی گرفته تا دوربین­ های مداربسته بسیار داغ است. با ارائه هر روزه محصولات پیشرفته که هر کدام کیفیت­ بالاتری نسبت به محصول قبلی دارند، سطح توقع متقاضیان نیز بالا رفته است. طبق آخرین خبرهای منتشر شده موسسه HDMI قصد ارائه مدل جدیدی از کابل HDMI را در سال ۲۰۱۸ داشت. بعد از اینکه تولیدکنندگان محصولات نمایشی، از محصولات خود رونمایی کردند موسسه HDMI بزرگ­ترین شگفتی­ آفرینی مهندسان خود را با قابلیت پهنای باند ۴۸ گیگابایت بر ثانیه را وارد بازار کرد. حال اگر طرفدار بازار داغ تکنولوژی هستید با ما همراه باشید تا از مزیت­های این کابل بر روی کیفیت تصویر دوربین­های مداربسته با خبر شوید.

 

تاثیر کابل HDMI بر کیفیت تصویر دوربین مداربسته

نسخه جدیدی از کابل HDMI که در سال ۲۰۱۸ رونمایی شد عنوان سریع­ترین کابل را در بازار به خود اختصاص داده است. این بدان معنا است که نسل جدید کابل‌های HDMI امکان انتقال محتوای تصویری با دقت بسیار بالاتر را به صورت ۴Kp120 و ۸Kp100/120 را دارد. علاوه بر این، از جمله شگفتی­های این نسل قابلیت ارائه فضای رنگی جدید BT.2020 با عمق رنگ ۱۰ یا ۱۲ یا حتی انواع بسیار پیشرفته‌ی ۱۲ بیت است. همان­طور که گفته شد، دقت و وضوح تصویر در دوربین­ های مداربسته از بایدهای استفاده­ کنندگان شده است. چراکه حساسیت بر روی کیفیت تصویر با ارائه تکنولوژی­های پیشرفته بیشتر شده است و انتظارات مصرف کنندگان بسیار بالاتر رفته است.

اگر شما هم از مشتاقان استفاده از به روزترین تکنولوژی­ های تصویری باشید پس قطعا با تاثیر کابل HDMI بر کیفیت تصویر دوربین مداربسته آشنا هستید. کابل‌های انتقال دهنده تصویر (HDMI)  اگر جنس نامرغوب و غیراستانداردی داشته باشند و یا شرکت تولید کننده آن استانداردهای لازم را در حین ساخت رعایت نکرده باشد در این صورت مصرف کننده شاهد افت شدید کیفیت تصاویر خواهد بود که بی­ کیفیتی تصویر منتقل شده به گیرنده می‌تواند عامل ایجاد صدمات الکتریکی روی پورت‌ها و حتی مدارهای الکترونیکی دستگاه ضبط تصاویر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X