سانا ارتباط پردیس

طراحی اجرا و نگهداری شبکه های ارتباطی مخابراتی

قیمت نهایی : تومان
سانا ارتباط پردیس

طراحی اجرا و نگهداری شبکه های ارتباطی مخابراتی

قیمت نهایی : تومان

یکپارچه سازی سانترال قدیمی با ویپ

یکپارچه سازی سانترال قدیمی با ویپReviewed by سانا ارتباط پردیس on May 18Rating: 5.0

یکپارچه سازی سانترال قدیمی با ویپ

در این مطلب آموزشی ، ما قصد داریم شما را با انواع روش های یکپارجه سازی سانترال های قدیمی پاناسونیک با سرور های ویپ ، آشنا نماییم .

انواع ترانک در سانترال های پاناسونیک : در سانترال های پاناسونیک ، به چند روش میتوان با سیستم های ویپ ، لینک ارتباطی را برقرار نمود :

  • ترانک آنالوگ ( fxo و fxs )
  • ترانک دیجیتال ( PRI )
  • ترانک IP ( SIP )

یکپارچه سازی سانترال قدیمی با ویپ

آموزش یکپارچه سازی سانترال قدیمی با ویپ

در روش اول ، تعدادی از داخلی های آنالوگ سانترال پاناسونیک را وارد گیتوی های  Fxo نموده و سیپ  ترانک مابین گیتوی و سرور ویپ را برقرار می نمایند . و بالعکس نیز میتوان عمل نمود . به این صورت که از گیتوی های Fxs استفاده نمود و داخلی های گیتوی مذکور که با سرور ویپ نیز ترانک دارند را وارد ترانک های آنالوگ پاناسونیک نمود .

Ip Telephony Gateway

این روش ساده ترین روش می باشد و بیشتر در سری سانترال های KX-TES824 که امکان نصب کارت PRI و DSP  وجود ندارد استفاده میگردد .

این تکنیک معایب خود را نیز دارد . که تعدادی ازین معایب را در زیر بیان میکنیم :

  • پایین بودن ترافیک تماس
  • اشکالات عمده گیتوی ها در ارسال کالرآیدی و سیگنال های قطع تماس ( Busy Detection ) و اکو
  • نگهداری سخت

در روش دوم ، نیاز به راه اندازی ترانک دیجیتال از نوع PRI  یا E1 می باشد . در صورتی که سرور شما مستقیم و بر روی سخت افزار یا شاسی مشخصی نصب شده است ، میتوان از کارتها  اسلاتی PRI  که در انواع مختلف در بازار موجود می باشند استفاده نمود . و در صورتی که سرور ویپ به صورت مجازی و بر روی یک VM نصب شده است ، توصیه می شئود که از گیتوی های E1 موجود در بازار استفاده نمود .

در این حالت بین گیتوی و سرور نیاز به برقراری یک ترانک از نوع سیپ می باشد . این روش با توجه به اینکه استاندارد PRI  ، بر مبنای سی کانال تماس همزمان می باشد ، از نظر ترافیک تماس همزمان بسیار عالی می باشد . همچنین ارسال و دریافت کالرآیدی و سیگنال های قطع تماس به بهترین نحو ممکن انجام میگردد . در این روش شما نیاز به نصب یک کارت PRI  در سانترال پاناسونیک دارید . در سمت سرور ویپ نیز نیاز به استفاده از گیتوی یا کارت E1 می باشد . ایراد این روش ، هزینه بالای کارت و گیتوی ها می باشد .

 

در روش سوم ، باید بر روی سانترال پاناسونیک ، قابلیت راه اندازی ترانک IP فعال شده باشد که معمولا با خرید کارتهای DSP و لایسنس های نرم افزاری مربوطه ، این قابلیت امکان پذیر میگردد . البته به دو حالت SIP TRUNK  و  H323  می توان ترانک IP را در سانترال های پاناسونیک راه اندازی نمود .  در سانترال های سری TDA ، نیاز به نصب کارت سخت افزاری KX-TDA0490 می باشد .

این کارت تعداد ۱۶ عدد ترانک IP  از نوع H323 را بر روی سانترال های سری TDA فعال میکند که شما می توانید با راه اندازی ترانک H323 ، تعداد ۱۶ تماس همزمان بین سرور ویپ و سانترال پاناسونیک داشته باشید .

در سانترال های سری TDE  و NCP  و NS500  و  NS1000  شما میتوانید با نصب کارت های DSP  ، از ترانک های نوع  SIP  برای لینک نمودن سانترال با سرور ویپ استفاده نمایید . در این حالت برای افزایش ترافیک همزمان ، ملزم به استفاده از لایسنس بر روی سانترال پاناسونیک می باشید.

 

یکپارچه سازی محیط های ارتباطی (VOIP)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X