سانا ارتباط پردیس

طراحی اجرا و نگهداری شبکه های ارتباطی مخابراتی

قیمت نهایی : تومان
سانا ارتباط پردیس

طراحی اجرا و نگهداری شبکه های ارتباطی مخابراتی

قیمت نهایی : تومان

آشنایی با IP Address و درجه حفاظتی دوربین مدار بسته

آشنایی با IP Address و درجه حفاظتی دوربین مدار بستهReviewed by قلی پور on Nov 6Rating: 5.0

آشنایی با IP Address و درجه حفاظتی دوربین مدار بسته

 

IP address

با وروددوربین های مدار بسته تحت شبکه  به بازار و با توجه به کیفیت فــوق الـعــاده ایــن دوربــین ها و طرفداران زیادی که پیدا کرده ، داشتــن دانش اولیــه در مورد مفاهیم شبکه به یک ضرورت در این زمینه تبدیل شده و نــصابان و کارشناسان سیستم های مدار بسته بدون داشتن این دانش قادر به پیاده سازی دوربین تحت شبکه نمی باشند.عبارت IP مخفف Internet Protocol میباشد و یکی از پروتکلهای ارتباطی در شبکه است، آدرسهای IP از کلاسهای مختلفی برخوردارند که هر کدام در رنج خاصی قرار دارد و کاربرد خاص خود را دارد .

در سیستمهای امنیتی به دلیل کوچک بودن شبکه معمولا از IP کلاس C استفاده میشود مگر اینکه سیستم در شبکه های بزرگتری نصب شود که در این صورت حتما به یک متخصص شبکه نیاز خواهید داشت. آدرسهای IP برای برقراری ارتباط بین دستگاه هایی که در یک شبکه به هم متصل هستند استفاده میشوند و همینطور کلاسهای مختلف IP و Subnet های مختلف برای جدا سازی این شبکه ها استفاده میشود.

  • آدرسهای IP از ۴ قسمت تشکیل شده اند و هر قسمت با علامت . از یکدیگر جدا شده اند، مانند ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱ که این یک IP کلاس C میباشد.
  • در IP های کلاس C 3 قسمت اول یعنی ۱۹۲٫۱۶۸٫۱ معرف Net ID و قسمت آخر یعنی عدد ۱ معرف Host ID میباشد.

Net ID:

مانند نام فامیلی میباشد، همانطور که در یک خانواده نام فامیلی تمام اعضای خانواده یکی میباشد، در یک شبکه نیز Net ID تمام دستگاه ها باید یکی باشد در غیر این صورت ارتباط برقرار نخواهد شد(مگر در موارد خاص که در شبکه های کوچک و کم اهمیت استفاده ای ندارد)، یعنی اگر Net ID یک دستگاه ۱۹۲٫۱۶۸٫۱ و Net ID دستگاه دیگری ۱۹۲٫۱۶۸٫۲ باشد این ۲ دستگاه قادر به ارتباط نیستند و حتما باید هر دو دستگاه یک Net ID داشته باشند مگر از طریق تنظیمات خاص نرم افزاری و یا تجهیزات سخت افزاری که برای Routing استفاده میشوند و در شبکه های کوچک کاربردی ندارند.

Host ID:

نیز مانند نام کوچک میباشد، همانطور که در یک خانواده نام کوچک اعضا باید با هم متفاوت باشد، در یک شبکه کامپیوتری نیز Host ID تمام دستگاه ها باید با هم متفاوت باشد در غیر این صورت شبکه دچار اختلال شده که موجب کند شدن و یا قطعی شبکه میشود، به این حالت اصطلاحا IP Conflict گفته میشود. یعنی اگر Net ID یک دستگاه ۱۹۲٫۱۶۸٫۱ و Host ID آن ۱ باشد، یعنی آدرس IP کامل دستگاه ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱ باشد و دستگاه دیگری در شبکه با همین IP وجود داشته باشد، شبکه دچار اختلال میشود و حتما باید Host ID آن تغییر کند.به عنوان مثال میتوان Host ID دستگاه جدید را به ۲ یا عدد دیگری که در شبکه استفاده نشده است تغییر داد مانند : ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۲ ، ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۳ ، ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۴ و الی آخر.

هر دستگاهی که می خواهد در یک شبکه به تبادل اطلاعات بپردازد ( کامپیوتر ، گوشی ، دوربین و …) باید یک شناسه داشته باشد که این شناسه ip نامیده می شود .

از طریق ip دستگاه ها یکدیگر را یافته و به تبادل اطلاعات با یکدیگر می پردازند

اگر از IP های استفاده شده درشبکه اطلاعی ندارید میتوانید از نرم افزارهای مخصوص اسکن IP مانند Advanced IP Scanner استفاده کنید، به این صورت که رنج IP مورد نظر را در این برنامه وارد کرده و روی Scan کلیک کرده و صبر کنید تا لیست تمام IP های موجود در شبکه را به شما نشان دهد.

برای پیاده سازی یک شبکه ی کامپیوتری، میبایست متناسب با شرایط پروژه ، تصمیم به ip دهی برای اجزای مختلف شبکه نموده تا برای عیب یابی و ip دهی دستگاه های جدید دچار چالش های مختلف نشوید . البته پروتکل DHCP به صورت اتوماتیک ، عمل تخصیص IP را انجام دهد .

درجه حفاظتی ذکر شده در مشخصات دوربین

سیستم های دوربین مداربسته با توجه به شرایط محیطی برای نصب انتخاب می شوند.

یکی از المان های مهم برای انتخاب دوربین مداربسته شرایط آب و هوایی می باشد. برای مثال اگر برای محیط بیرونی دوربینی انتخاب کنیم باید دوربین ضد آب باشد .

دوربین های مداربسته از لحاظ ضد آب بودن دارای استاندارد های مختلفی می باشند که IP66 یکی از آن استاندارد هاست .

در این مقاله به بحث و بررسی درباره ی استاندارد IP66  خواهیم پرداخت .

IP Code چیست ؟

اصطلاحی در استاندارد IEC60529 است که بر اساس آن محفظه‌های تجهیزات الکتریکی با کدهای استانداردی با دو حرف IP در کنار دو رقم، از نظر نفوذ در برابر عوامل خارجی تقسیم‌بندی می‌شوند.

اگر بتوانیم به خوبی تحلیل خصوصیات تاثیر گذار بر قیمت دوربین های مداربسته را انجام دهیم ممکن است با دوربین گران قیمتی رو به رو شویم که حتی دارای ارزش بالاتری نسبت به خصوصیاتش می باشد .

و بر عکس ممکن است دوربین مداربسته ای خیلی ارزان باشد ولی کماکان ارزش واقعی پایین تری داشته باشد .

مفهوم ارقام IP66

رقم اول  بین ۰ تا ۶ است سطح حفاظت در برابر جسم سخت خارجی و نیز حفاظت افراد را مشخص می‌کند.

رقم دوم بین ۰ تا ۸ است و میزان حفاظت را در برابر نفوذ آب (و نه هیچ مایع دیگر) مشخص می‌کند. هر چه این رقم‌ها بیشتر باشند میزان حفاظت بیشتر است.

کلمه IP که در تمامی کد ها مشترک است. اولین رقم (X) نشان دهنده درجه حفاظت در برابر تماس و نفوذ اجسام خارجی (هر نوع جسم خارجی نظیر گرد و غبار، ابزار و …) و دسترسی به قسمت های خطرناک است و دومین رقم (Y) نیز درجه محافظت در مقابل نفوذ رطوبت، آب و مایعات را نشان می دهد.

انـتخاب آگاهانه ی دوربـین های مداربسته از نظر درجه ی حفاظت دوربین مداربسته در برابر ضربه ، آب و … تـضمین گر طول عمر بالا از آن دوربین می باشد .

جزئیات رقم اول استاندارد IP66

آموزش انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایلReviewed by سانا ارتباط پردیس on Oct ۲Rating: ۵,۰آموزش انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل هاآموزش انتقال تصویر دوربین مداربسته بر روی موبایل ها با سیستم عامل Android یا IOS که به انتقال تصویر P۲P یا انتقال تصویر بدون IP ثابت معروف است امروزه توجه مشتریان و کاربران دوربین های مداربسته را به خود جلب نموده است این انتقال تصویر بسیار کارآمد بوده به صورتی که شما می توانید با گوشی موبایل خود به راحتی آن را انجام دهید و از هر نقطه دنیا تصاویر سازمان خود را داشته باشد در این آموزش به انتقال تصویر بر روی گوشی موبایل با سیستم عامل اندروید به صورت تصویری پرداخته ایم برای این منظور مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید.

آموزش انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل ها

 

رقم اول درجه حفاظت
۰ هیچ حفاظتی در برابر قسمت‌های برقدار یا متحرک به داخل بدنه دستگاه در برابر ورود اجسام خارجی به داخل جسم وجود ندارد
۱ در برابر تماس‌های اتفاقی یا غیر عمدی با قسمت‌های برق ‌دار یا متحرک دستگاه حفاظت شده ولی عمدا و با اراده می‌توان به قسمتهای برق‌دار  و یا متحرک دستگاه دست زد و به طور خلاصه دستگاه در برابر  ورود اجسام با قطر بزرگتر  از ۵۰ میلیمتر حفاظت شده است
۲ قسمت‌های برق‌دار یا متحرک داخل دستگاه در برابر انگشت محافظت شده و اجسام خارجی با قطر بزرگتر از ۱۲ میلیمتر حفاظت شده است
۳ قسمت‌های برق دار یا متحرک داخل دستگاه در برابر ورود ابزار ، سیم و … با قطر بیش از ۵٫۲ میلیمتر حفاظت شده و اجسام با قطر بیش از ۵٫۲ میلیمتر نمی توانند وارد دستگاه شوند
۴ امکان ورود اجسام خارجی با قطر بیش از یک میلیمتر به قسمت‌های برق‌دار یا متحرک دستگاه وجود ندارد
۵ حفاظت کامل در برابر تماس با قسمت‌های برق دار یا متحرک دستگاه وجود دارد. منافذ ورود گرد و غبار به داخل دستگاه کامل مسدود نشده اند، ولی غباری که وارد دستگاه می‌شود باعث اختلال در سیستم داخلی و عملکرد دستگاه نمی گردد
۶ قسمت‌های برق‌دار و متحرک داخل دستگاه به طور کامل در برابر تماس‌های خارجی حفاظت شده و امکان نفوذ گرد و غبار نیز وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X