سانا ارتباط پردیس

طراحی اجرا و نگهداری شبکه های ارتباطی مخابراتی

قیمت نهایی : تومان
سانا ارتباط پردیس

طراحی اجرا و نگهداری شبکه های ارتباطی مخابراتی

قیمت نهایی : تومان

خط سیپ ترانک Sip Trunk چیست ( به همراه قیمت و نصب و راه اندازی )

خط سیپ ترانک یا همان Sip Trunk :

تعرفه و قیمت شماره تلفن های ( خط های ) 4 رقمی و 5 رقمی سیپ ترانک سیپ ترانکSIP

معرفی تلفن ثابت ۴ و ۵ رقمی

این نوع شماره شامل کد های مورد نیاز جهت تامین خطوط داخلی متقاضیانی مانند بانک ها وموسسات مالی واعتباری ، فعالان تجاری ، ارگانهای دولتی و… است که به جهت سهولت در شماره گیری و به یاد سپاری به متقاضیان واگذار می گردد.

مشترکین شماره های ۲ طرفه همچنین میتوانند ، ۱۰۰۰۰ شماره (برای تلفن ۴ رقمی) و ۱۰۰۰ شماره (برای خط تلفن ۵ رقمی) تلفن مستقیم را به عنوان خطوط داخلی خود در نظر بگیرند .

هزینه و قیمت خطوط 5 رقمی و 4 رقمی سیپ ترانک بر اساس نوع شماره متفاوت می باشد .

به همین جهت مخابرات تعرفه ای برای هزینه خط سیپ ترانک به صورت پایه اعلام کرده است و بر این اساس شماره به مشترک داده می شود و به صورت انتخابی نمی باشد.

اما قیمت و هزینه خطوط سیپ ترانک به یک بخش ثابت که یکبار پرداخت می شود و چند بخش مستمر که به صورت ماهیانه یا سالیانه می باشد تفکیک می شود.

مشترک برای خطوط 5 رقمی در زمان ثبت درخواست مبلغ 525 هزار تومان واریز میکند و بعد از آن ماهیانه 75 هزار تومان بابت آبونمان و سالیانه 500 تا 700 هزار تومان بابت نامبرینگ یا نگه داری خط باید پرداخت نماید. طبیعتا اگر از خط دو طرفه استفاده شود هزینه تماس های خروجی مشابه تماس های خروجی تلفن ثابت محاسبه می شود و مشترک ملزم به پرداخت آن می باشد.

ترتیب شماره های خطوط 4 یا 5 رقمی بر اساس یک طرفه و یا دو طرفه بودن در ادامه توضیح داده خواهد شد. یعنی در صورتی که مشتری از خط 5 رقمی یا 4 رقمی دو طرفه یا یک طرفه استفاده کند چه طول ارقامی خواهد داشت.

خط 5 رقمی یک طرفه

اگر شماره شما 5 رقمی یکطرفه باشد این بدین معنا هست که شما تماس خروجی ندارید و فقط تماس ورودی خواهید داشت و مشتریان شما برای تماس با شما تنها 5 رقم را شماره گیری می نمایند.

خط 5 رقمی دو طرفه

در این حالت تماس های خروجی و ورودی شما هر دو دارای طول ارقام 8 می باشد و شما برای تماس های ورودی می توانید هز زیر شماره از سه رقم باقی مانده از 5 رقم را برای تماس مستقین به یک کاربر اختصاص دهید. یعنی اپراتور ها یا پرسنل شما هر کدام دارای یک شماره 8 رقمی مجزا باشند.

خط 4 رقمی یک طرفه

در این حالت مشترک تماس خروجی ندارد و طول ارقام برای برقراری تماس با مشترک 4 رقم می باشد.

خط 4 رقمی دو طرفه

در این حالت تماس خروجی مشترک 8 رقمی و تماس ورودی مشترک به ازای یکی از سر شماره های ورودی 5 رقمی (به طور مثال تلفن گویا) و الباقی زیر شماره ها 8 رقمی (به طور مثال پرسنل) می باشد. یعنی از 4 رقمی باقیمانده میتوان برای هر یک از پرسنل یک شماره 8 رقمی اختصاصی مورد استفاده قرار بگیرد.

مدارک موردنیاز

تقاضانامه(درخواست) شرکت

تصویراساسنامه ومدارک ثبت شرکت

آگهی روزنامه رسمی باتاریخ حداکثر۲سال قبل(برای ارگانهای دولتی نیازنمی باشد)

آخرین آگهی تغییرات شرکت درروزنامه رسمی

معرفی نامه متقاضی که ممهور به مهرشرکت و به امضاء صاحبان امضاءرسیده باشد

کپی شناسنامه مدیرعامل ونماینده شرکت

ارائه فرم کداقتصادی

مودم :G.SHDSL.BIS

مودم G.SHDSL.BIS چیست و برای چه منظوری استفاده می شود. مودم G.SHDSL.BIS مودم هایی هستند که امکان دریافت و تبادل دیتا را با پهنای باند زیاد فراهم میکنند. این استاندارد نسل جدید مودم های DSL می باشد که کار تبدیل سیگنال های آنالوگ به دیجیتال و بالعکس را با ظرفیت بالای انتقال انجام می دهند. مودم های G.SHDSL.BIS می توانند تا 4 زوج سیم را پشتیبانی کنند و قابلیت ارسال و دریافت اطلاعات تا نرخ 5696 کیلو بیت بر ثانیه روی هر زوج سیم را دارا می باشند و می توانند در فواصل بیشتری نسبت به مودم های E1 استفاده شوند.

در ایران برای ارتباط شبکه ای لازم جهت برقراری ترانک SIP بین مشترک و مرکز مخابراتی از مودم های G.SHDSL.BIS استفاده می شود. امکان برقراری یک ترانک تحت پروتکل SIP از طریق شبکه میسر می باشد، ولی شرکت مخابرات به دلایلی که احتمالا بستر موجود مخابراتی و امنیت ارتباط، از شاخص ترین های آن بوده است از مودم دات بیز برای بستر مورد نیاز جهت ترانک های پر ظرفیت SIP استفاده می کند و از متقاضیان خطوط پر ظرفیت میخواهد تا مودم هایی که از این استاندارد پشتیبانی می کنند را تهیه نمایند.

سیپ ترانک یا همان Sip Trunk

سیپ ترانک یا همان Sip Trunk (اس آی پی که در ایران سیپ گفته می شود) یک لینک ارتباطی بین دو مرکز تلفن می باشد . وقتی از سیپ ترانک مخابرات صحبت می کنیم یعنی یک لینک ارتباطی که می توان از طریق آن چندین تماس را به صورت همزمان بین سوییچ مخابراتی با سانترال، سرور VOIP یا IP PBX انتقال داد. در حقیقت ترانک sip یک ارتباط پر ظرفیت بین دستگاه سانترال و یا سرور voip مشترک و سوییچ های مخابرات می باشد.

اما چرا ترانک sip جایگزین خطوط e1 می شود ؟

دلیل این امر پر شدن ظرفیت سوییچ های مخابراتی برای تخصیص لینک e1 می باشد . ترانک sip از نظر ظرفیت تماس همزمان با همان شرایط 30 کانال همزمان به مشترکین اعطا می شود. یعنی مشترک روی ترانکی که از مخابرات تهیه می کند می تواند 30 تماس همزمان برقرار نماید.

پروتکل sip (مخفف Session Initiation Protocol) به معنی پروتکل برقراری نشست یا شروع جلسات می باشد. این پروتکل به عنوان محبوب ترین پروتکل استاندارد خانواده voip می باشد که اکثر دیوایس های مخابراتی در حوزه voip از این پروتکل پشتیبانی می نمایند. پروتکل sip یک پروتکل سیگنالینگ می باشد که کلیه مسایل مربوط به شروع، برقراری و مدیریت یک تماس را از آغاز تا پایان در بر می گیرد.

ترانک sip یا همان سیپ ترانک هرچند می تواند روی بستر اینترنت و شبکه به صورت مستقیم در اختیار مشترک قرار گیرد، اما پلت فرم مخابرات به این گونه می باشد که بر اساس قوانین موجود و ارتقای امنیت تماس این امکان را با مودم های مربوطه در اختیار مشترکین قرار می دهد. ترانک sip روی یک ارتباط با ظرفیت بالا میان سوییچ مخابراتی و مرکز تلفن مشترک برقرار می کند که با این قابلیت، امکان برقراری تماس همزمان تا 30 تماس با خطوط شهری میسر می شود، البته روی یک سرشماره ممکن است بیش از یک ترانک sip در اختیار مشترک قرار گیرد تا بتواند با یک سر شماره بیش از 30 تماس همزمان را برقرار نماید.

ترانک sip روی سانترال های پاناسونیک سری TDE، NS مانند مرکز تلفن های TDE100 و NS500 و روی کلیه سرور های voip استاندارد مانند سیسکو ، نرم افزار استریسک، الستیکس، 3CX و IPPBX های استاندارد مانند Grandstream و Yeastar و Zycoo و غیره قابل پیکربندی می باشد.

پروتکل sip و کارایی آن در در دستگاه

Sip پروتکل و یا یکی از مجموعه راه های اتصال صدا بر روی بستر اینترنت است. Sip در واقع یکی از قدرتمند ترین این راه ها و مسیرهای ارتباطی است که باعث می شود کلیه محصولات صرف نظر از برند ویژگی که دارند در صورت تبعیت از این پروتکل بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. در اقع sip را می توان یکی از مهم ترین و پایه ای ترین قسمت یک ارتباط دانست.
پاناسونیک در سری دستگاه سانترال پرظرفیت خود امکان ارتباط اینترنتی را برای کاربران خود فراهم کرد اما این ویژگی را به دو دسته محدود و نا محدود دسته بندی کرده است:

بهره گیری از ارتباط اینترنتی به صورت محدود (voip)

در سانترال پرظرفیت سری دیجیتال (TDA) این ویژگی به دو روش امکان پذیر است
ارتباط چند دستگاه سانترال به یکدیگر
ارتباط چند تلفن تحت شبکه به یکدیگر
در این سیستم با کمک گرفتن از کارت های TDA0470 و TDA0490 می توان ، چند سانترال و یا چند تلفن تحت شبکه را به یکدیگر امکان پذیر می کند. در این سرویس فقط می توان از تلفن تحت شبکه سری NT پاناسونیک استفاده نمود.

بهره گیری از ارتباط اینترنتی نامحدود (VOIP)

در سانترال پرظرفیت سری TDE با وجود کارت های TDE0110 و TDE0111 به راه اندازی محصولی مبتنی بر IP تلاش شده است که در این زمینه پاناسونیک بسیار موفق بوده است، با نصب این کارت ها بر روی دستگاه سانترال به راحتی می توان از سرویس های نامحدود ی بهره برد.
مانند:
امکان استفاده از انواع تلفن های تحت شبکه با هر برندی
امکان بهره گیری از موبایل به عنوان یک داخلی
امکان ارتباط چند دستگاه سانترال به یکدیگر
ممکن ساختن بهره گیری از کامپیوتر به عنوان تلفن داخلی
و……

کلیه امکانات گفته شده توسط پروتکل SIP فعال می شود. هم خوانی چندین برند و سازگاری آنها با یکدیگر به تنهایی توسط این پروتکل صورت می گیرد.

مشکلات ارتباطی در مکان‌های صنعتی همواره

مشکلات ارتباطی در مکان‌های صنعتی همواره معضلی بزرگ به حساب می‌آید زیرا تلفن‌های مورد نیاز این مکان‌ها باید بسیار مقاوم باشد و به دلیل در دسترس نبودن این تلفن‌ها همواره از تلفن‌های معمولی استفاده می‌شود. پاناسونیک که کمپانی پیشتاز در زمینه سیستم های مخابراتی و ارتباطی است بعد از تولید دستگاه سانترال متناسب برای این محیط‌ها به فکر طراحی تلفن‌هایی مقاوم نمود.
بعد از مدتی پاناسونیک چند گوشی هوشمند و مقاوم را معرفی نمود که این کار سبب شد که کمپانی های رقیب در هنگام معرفی این گوشی بیسیم ها، حرکت پاناسونیک را جسورانه قلمداد کنند و تولید این محصولات را ریسک بالایی بدانند. اما استقبال بی‌نظیر سازمان‌ها و کارخانه‌ها از این گوشی‌های بیسیم ثابت کرد که کاربران تمایل زیادی برای استفاده از گوشی بی‌سیم مقاوم دارند.
پاناسونیک بعد از معرفی گوشی KX-UDT131 اقدام به طراحی تلفنی دیگری با قابلیت‌های بی‌نظیر کرد و بالأخره از پرچم‌دار گوشی‌های بیسیم دکت خود یعنی KX-PRW120 پرده‌برداری کرد. KX-PRW120 یکی از بهترین گوشی‌های بیسیم هوشمند ساخته‌شده تا به این تاریخ است و از مهم‌ترین تغییرات ایجادشده نسبت به مدل های قبلی می‌توان به صفحه نمایش باکیفیت، بدنه‌ای مقاوم تر و مجهز شدن به تکنولوژی Wi-Fi را اشاره کرد.
از دیگر قابلیت‌های این گوشی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
برقراری ارتباط داخلی
منشی تمام دیجیتال
برقراری مکالمه کنفرانسی
حذف سروصدا در هنگام مکالمه
ساعت زنگ دار پیشرفته

فک مودم چیست:

ا توجه به ویژگی های ارائه شده در سیستم های فکس، امروزه مجهز کردن مجموعه ها به این سیستم های امری واجب به نظر می رسد. هم چنین ترکیب کردن چند دستگاه مجزا و کم کردن حجم و فضای اشغالی سبب شده
است تا رغبت برای خرید این تجهیزات بیشتر شود. امکان اتصال به شبکه کاربری آسان برای کلیه پرسنل شرکت از دیگر مزایای بی نظیر این تجهیزات ارتباطی است.

آیا این سیستم ها برطرف کننده کلیه نیازهای شرکت هستند؟

با توجه به این موضوع که کلیه شرکت ها در حال پیدا کردن راه حلی هستند که توسط آن بتوانند زمان تمرکز بر روی کار را کاهش دهند و کارایی را افزایش دهند این سوال به وجود می آید که آیا این سیستم ها نیز با تمام تکنولوژی و فناوری بکاررفته پاسخ گوی نیازهای شرکت ها و مجموعه ها هستند؟ این سیستم ها تا چه میزان موفق بوده اند؟

برای پاسخ به این پوشش ها ابتدا باید نیاز و خواسته هر مجموعه و هم چنین تعداد افراد شاغل در آن محیط و حجم کاری را بررسی نمود. نیازهای هر شرکتی متفاوت و خاص خود اوست. در هنگام تولید و طراحی این سیستم ها یک اصول کلی در نظر گرفته شده است که این اصول را می توان به گونه ای بیان کرد که بر طرف کننده بیش از نیمی از خواسته مجموعه است اما همانطور که بیان شد یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در بررسی میزان بازدهی این سیستم ها در هر محیط، تعداد افراد شاغل در آن و حجم کاری است که این افراد دارند.

تعداد افراد شاغل و حجم فعالیت هر فرد

در مجموعه هایی افراد زیادی اشتغال دارند. می توان این نتیجه را استنباط کرد که حجم کاری بالایی در این شرکت وجو دارد. این حجم کاری می تواند شامل تماس های ورودی و هم نامه های و اسناد مکتوب زیادی باشد که باید ارسال و یا دریافت گردد وجود یک دستگاه فکس ممکن است به تنهایی پاسخ گوی این نیاز باشد. برای این منظور در شرکت ها از چندین دستگاه استفاده می شود اما این راه حلی مناسب به نظر نمی رسد.

با فکس مودم، ارتباطات مکتوب خود را بر روی بستر شبکه فعال کنید و از طریق کامپیوتر خود آن را پیگیری کنید.

دستگاه فکس یکی از مشکلات اساسی که داشته و دارد این است که برای استفاده از آن باید نامه را چاپ نمود و سپس آن را ارسال کرد. این کار به غیر از افزایش هزینه مصرفی کاغذ و کاتریج سبب رفت و آمدهای اضافه ای در محیط شرکت می شود. برای رفع این موضوع در شرکتها می توان با بهره گیری از فکس مودم اکسترنال ارتباطات خود را از طریق کامپیوتر خود انجام داد.

فکس مودم که در واقع دستگاهی کوچک با قابلیت هایی بزرگ است همان طور که در بالا مشخص است از سو به خط تلفن از طریق سرسوکت RJ-11 متصل می شود و از سمت دیگر با استفاده از از کابل USB به کامپیوتر و یا سرور شرکت متصل می شود. در شرکت هایی که از سیستم سانترال پاناسونیک استفاده می کنند می توانند با تعریف یک داخلی برای فکس، با اتصال سیم خط داخلی به فکس مودم این سرویس را به غیر از فعال کردن بر کامپیوتر افراد بر روی خطوط تلفن آن ها نیز فعال کرد.

از ویژگی ها و برتری های فکس مودم نسبت به دستگاه فکس می توان به موارد زیر اشاره نمود:

جلوگیری و حذف رفت و آمدهای اضافه در محیط

پیگیری نامه های ارسالی و نمایش آن ها بر روی کامپیوتر هر فرد

شبکه ای بودن سیستم و دریافت فکس و نمایش آن برای همه

ماندگاری تمام نامه های ارسالی و دریافتی در حافظه سرور

ایجاد صف انتظار در هنگام ارسال فکس

پیگیری فکس های ارسال نشده از طریق سیستم و تلاش برای ارسال مجدد آن

دسترسی راحت به فکس ها

امکان پاسخ دهی به فکس های ورودی از طریق فکس مودم

هرچه سریع تر شرکت خود را به سرویس فکس مودم مجهز کنید

سانترال چیست :

سانترال همانند يك قلب در يك مجموعه مي ماند كه مديريت تماس هاي ورودي و خروجي يك مجموعه را نظم بخشيده و مديريت مي كند
در اين بين دستگاه سانترال نقش اصلي را ايفا كرده و تلفن سانترال و صندوق صوتي يك مكمل براي اين مهم مطرح مي شوند
دستگاه هاي سانترال در ابعاد و كارايي هاي متنوع بوده همانند تلفن هاي سانترال كه با هر دسته از دستگاه هاي سانترال مكمل خواهند شد.
گروه فني مهندسي ارتباط نمايندگي سانترال پاناسونيك بر اين است كه كاربران بتوانند با مقالات اموزشي دقيق و مفيدي كه در سايت قابل استفاده است مشكلات كوچك دستگاه هاي سانترال خود را ، خود رفع و رجو كنند و در اين زمينه علمي كسب كرده باشند

تلفن سانترال چيست؟
امروز در نظر داريم با توضيح مناسبي شما بازديد كنندگان را با دستگاه تلفن سانترال آشنا نماييم در اكثر اوقات دستگاه سانترال پاناسونيك به اسم تلفن سانترال بازگو ميشود در صورتي كه تلفن سانترال خود به تنهايي در هيچ مكاني مورد استفاذه قرار نميگيرد و بدون وجود دستگاه سانترال پاناسونيك آن را به عنوان يك تلفن ساده هم نيز نمي توان استفاده نمود تلفن سانترال يك تلفن مديريتي است كه امكانات بيشتري نسبت به گوشي هاي معمولي كه در منزل استفاده ميگردد را در اختيار شما ميگذارد كه به عنوان مثال تلفن سانترال KX-T7730,KX-T7665,KX-DT333 و ديگر مدلهاي تلفن سانترال مديريتي پاناسونيك را نام برد اين تلفن در كنار دستگاه سانترال پاناسونيك قابليت هاي منحصر به فردي را در اختيا شما قرار ميدهد به عنوان مثال دسترسي سريع به خط با فشار يك دكمه،دسترسي به كنفرانس با زدن يك دكمه،دسترسي به ترنسور كردن خط به راحتي و بسياري ديگر از كارهاي مربوطه

X