سانا ارتباط پردیس

طراحی اجرا و نگهداری شبکه های ارتباطی مخابراتی

قیمت نهایی : تومان
سانا ارتباط پردیس

طراحی اجرا و نگهداری شبکه های ارتباطی مخابراتی

قیمت نهایی : تومان

مقایسه ای میان دوربین مداربسته دام,بولت و دوربین مداربسته PTZ

مقایسه ای میان دوربین مداربسته دام,بولت و دوربین مداربسته PTZReviewed by سانا ارتباط پردیس on Oct 31Rating: 5.0

مقایسه ای میان دوربین مداربسته دام,بولت و دوربین مداربسته PTZ

دوربین مدار بسته پاناسونیک
آیا می دانید چه تفاوت هایی میان دوربین مداربسته دام، دوربین بولت و دوربین PTZ یا دوربین های گردان وجود دارد؟ تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با مهم ترین مزایا و ویژگی های این دوربین ها آشنا سازیم….

دوربین های مداربسته تجاری، سیستم های تقریباً پیچیده ای هستند. این دوربین ها عموماً برای کاربرد در بخش های مختلف صنایع و همچنین برای نصب در مشاغل، اداره ها و دفترهای کار طراحی شده اند.

اینکه چه نوع دوربین مداربسته برای کدام مکان، مناسب تر است، مسأله ای است که تنها از عهده کارشناسان دوربین های مداربسته و سیستم های امنیتی ساخته است. نصب دوربین مداربسته دام، بولت، PTZ و سایر دوربین ها به نیازسنجی محل بستگی دارد.

یکی از عوامل مهم در خرید و نصب دوربین مدار بسته، توجه به موقعیت مکانی است که قرار است دوربین ها استفاده شود. به این ترتیب، ملاحظات، تجهیزات و لوازم مورد نیاز برای هر دوربین متفاوت است.

دوربین مداربسته بولت، دوربین دام و دوربین های PTZ، سه مدل از رایج ترین سیستم های امنیتی هستند که با کاربردهای ویژه، قابلیت های کاربردی بسیاری را برای نظارت بر مکان ارائه می دهند. در ادامه این مطلب با این دوربین ها و اهمیت آن ها در تصویربرداری، بیشتر آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

دوربین مداربسته بولت چیست؟

دوربین مداربسته بولت عموماً به دوربین هایی اطلاق می شود که در شکل ظاهری مانند یک جعبه مکعب مستطیلی شکل هستند. این دوربین ها را با نام دوربین های گلوله ای نیز می شناسند. طول دوربین بولت معمولاً ۲ تا ۵/۲ اینچ است و از لنزهای کانونی ثابت برخوردار هستند.

نصب دوربین مدار بسته بولت برای داخل ساختمان ها و فضای آزاد امکان پذیر است. طراحی این دوربین های با مدل های مختلف انجام گرفته است و تمام آنها از نظر ظاهر، بسیار زیبا هستند. محدوده دید یا زاویه دید در دوربین بولت، قابل توجه اما محدودتر است.

دوربین مداربسته دام چیست؟

دوربین مدار بستهhoneywell

دوربین lorex

دوربین مداربسته دام یکی از متداول ترین دوربین های امنیتی است که زاویه دید وسیع تری را در مقایسه با مدل قبلی به نمایش می گذارد. این دوربین ها را می توانید به راحتی بر روی سقف یا دیوارها نصب کنید. این دوربین ها تنوع زیادی دارند و در دسته دوربین های دیجیتال یا IP قرار می گیرند.

نصب دوربین مداربسته دام برای فضاهای آزاد و سرپوشیده امکان پذیر است. یک امتیاز ویژه که این نوع دوربین ها ارائه می دهند، فناوری حسگر حرارتی، نور مادون قرمز (قابلیت تصویربرداری در شب) و همچنین نسخه های میکرو از دوربین های مداربسته است.

دوربین مداربسته PTZ چیست؟

دوربین مدار بسته

دوربین مداربسته PTZ از نظر قابلیت ها و امکانات تصویربرداری، بسیار متنوع تر از دو مدل قبلی است. این دوربین ها بر اساس فناوری چرخشی و زوم شدن می توانند تصاویر با کیفیت را ارسال نمایند. دوربین های PTZ ابزارهای قدرتمندی هستند که برای نصب در سالن کنفرانس، سالن همایش، سیستم های آموزش از راه دور و …. گزینه های ایده آل می باشند. استفاده از دوربین مداربسته PTZ برای کسب و کارها و مراکز تجاری نیز یک انتخاب عاقلانه است.

دوربین مداربسته PTZ، بولت یا دام؟ کدام یک را انتخاب کنیم؟

اکنون شاید از خود بپرسید که کدام یک از دوربین های مداربسته برای شما مناسب تر است؟! حقیقت آن است که هیچ یک از این دوربین ها را نمی توان به جای دیگری به کار برد. هر دوربین، وظیفه خودش را انجام می دهد و نمی توان از دوربین دام انتظار داشت که مانند دوربین PTZ عمل کند. اگر به نصب دوربین مداربسته حرفه ای نیاز باشد متخصصان این حرفه، تصمیم گیری می کنند که شما به کدام مدل دوربین امنیتی نیاز دارید.

 

در انتخاب و نصب دوربین مداربسته دام، بولت یا PTZ باید به نکاتی نظیر میزان روشنایی محیط، کیفیت تصویربرداری، زمان و رزولوشن، حرکت دوربین، زاویه دید، نوع لنزها و … دقت داشته باشید. هنگامی که صحبت از نصب دوربین مداربسته امنیتی در یک مکان به میان می آید، نوع کاربری، تعیین کننده انتخاب شما خواهد بود.

بهترین راهکار برای راه اندازی سیستم های امنیتی این است که از خدمات کامل یک شرکت در حوزه فروش و نصب دوربین مدار بسته استفاده کنید. در این صورت قادر خواهید بود به راحتی از نقاط قوت، ضعف یا کارآیی سیستم ها مطلع شوید. فناوری های دوربین مداربسته در سال های اخیر توانسته است تمام مشاغل و منازل مسکونی را تحت پوشش قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X