سانا ارتباط پردیس

طراحی اجرا و نگهداری شبکه های ارتباطی مخابراتی

قیمت نهایی : تومان
سانا ارتباط پردیس

طراحی اجرا و نگهداری شبکه های ارتباطی مخابراتی

قیمت نهایی : تومان

مقایسه دوربین مدار بسته تشخیص چهره هوشمند داهوا و هایک ویژن(۲)

مقایسه دوربین مدار بسته تشخیص چهره هوشمند داهوا و هایک ویژن(۲)Reviewed by سانا ارتباط پردیس on Oct 21Rating: 5.0

مقایسه دوربین مدار بسته تشخیص چهره هوشمند داهوا و هایک ویژن(قسمت۲ – دوربین مداربسته هایک ویژن)

دوربین مدار بسته تشخیص چهره توان شناسایی افراد مشکوک را برای کاربران فراهم می کند!

در قسمت قبل درخصوص دوربین مدار بسته تشخیص چهره داهوا برای شما خوانندگان گرامی سایت سانا ارتباط پردیس توضیح دادیم و آن را آنالیز کردیم ، در این قسمت می خواهیم دوربین تشخیص چهره برند هایک ویژن را برای شما معرفی و بررسی کنیم با ما همراه باشید.

تشخیص چهره هایک ویژن

دوربین iDS-2CD8426G0/F-I هایک ویژن

دوربین تشخیص چهره هایک ویژن مدل iDS-2CD8426G0/F-I مجهز به الگوریتم هوش مصنوعی

کمپانی هایک ویژن آخرین تکنولوژی های هوش مصنوعی خود در زمینه تشخیص چهره را در این دوربین ارائه کرده است. دوربین iDS-2CD8426G0/F-I از سری محصولات Deepinview هایک ویژن می باشد که با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی توان شناسایی و تشخیص چهره با دقت بسیار بالایی را برای مشتریان فراهم می کند.

این مدل از دوربین سری Deep in View هایک ویژن بااستفاده از دو لنز مجزا تصویر برداری مناسبی را انجام می دهد. ظاهر خاص و اندازه جمع و جور این دوربین در کنار وزن ۱٫۵ کیلوگرمی آن از نکات قابل توجه در نگاه اول به شمار می آید.پشتیبانی از فرمت های فشرده سازی MJPEG ، MPEG-4 ، H.264 و H.265 در این دوربین انجام می شود. یکی از ویژگی های دوربین تشخیص چهره هایک ویژن امکان ارسال ۵ استریم جداگانه با کیفیت های مختلف برای پوشش نیازهای مختلف کاربران می باشد.

دوربین iDS-2CD8426G0/F-I هایک ویژن همانگونه که در ظاهر یک دوربین قدرتمند و محکم به نظر می رسد از مشخصات فنی ویژه ای نیز در این زمینه برخوردار است. امکان عملکرد مفید در گستره دمایی منفی ۱۰ درجه تا مثبت ۴۰ درجه سانتیگراد به کاربران اجازه می دهد تا در محیط های خیلی سرد یا گرم بتوانند از این دوربین تشخیص چهره هایک ویژن استفاده مفید داشته باشند.
همچنین این دوربین را می توان در شراط رطوبتی بین ۰ تا ۹۵% نصب کرد . برخی مشخصات ویژه اضافی مانند قابلیت جایگزینی خودکار تصاویر ضبط شده ، هنگام قطع شبکه ( ANR ) ، حفاظت دوربین در برابر نوسانات برق ، حفاظت در برابر شوک های قوی و تخلیه الکترواستاتیکی ، بدنه سخت و محکم و مواردی از این دست نیز در این دوربین تعبیه شده است که هر کدام به نوبه خود پوشش دهنده بخشی از نیاز های مشتریان خاص می باشد.
AI
فرایند تصویر برداری دوربین و آنالیز تصویر با استفاده از هوش مصنوعی ( AI )

تکنولوژی های هوشمند تعبیه شده در دوربین هایک ویژن

استفاده این دوربین از یک پردازنده گرافیکی پر سرعت ( GPU ) در دوربین تشخیص چهره هایک ویژن ، آن را رقبای مشابه خود یک سر و گردن بالاتر نگه داشته است. استفاده دوربین از یک شتاب دهنده سخت افزاری و نرم افزاری قدرتمند باعث شده تا توان تجزیه تحلیل تصویر دوربین برای شناسایی چهره افراد با سرعت و دقت بسیار بالایی انجام شود از این رو کاربران می توانند از این دوربین برای تشخیص چهره افراد در محیط های عمومی و شلوغ استفاده کنند. در اینگونه محیط ها معمولا در یک لحظه سیستم باید چندین چهره را بصورت همزمان تشخیص داده یا مقایسه کند.

یکی از توانایی های ویژه دوربین iDS-2CD8426G0/F-I هایک ویژن که هنگام استفاده از آن در پروژه های بزرگ کاربرد دارد به این صورت است که کاربران می توانند علاوه بر قابلیت تشخیص چهره دوربین از قابلیت های تجزیه و تحلیل رفتاری دوربین نیز استفاده کنند ، این دوربین با تشخیص هر فرایند مشکوکی می تواند حفاظت از منطقه مورد پوشش خود را به نحو احسن انجام دهد.

hikvision

هر چقدر پردازنده دوربین قدرتمند تر باشد ، توان تشخیص آن نیز بالاتر خواهد بود .

علاوه بر آن توانایی تشخیص ورود غیر مجاز ،  تشخیص تراکم جمعیت ، مدت زمان طولانی و غیر طبیعی توقف در یک ناحیه و همچنین تشخیص سقوط و خستگی توسط دوربین هایک ویژن انجام می شود.

الگوریتم های هوشمند اطلاعات اضافی مانند تجزیه و تحلیل در مورد اینکه فرد در حال کار کردن است یا سرگردان بوده و یا در حال انجام فعالیت های شدید است.یا در صورت حضور یا عدم فعالیت، را به مشتریان ارائه می دهند ، تشخیص جمعیت و شلوغی ، ورود در ساعت های غیر عادی ، برخورد و نزاع افراد با یکدیگر ، تشخیص پرسه زدن توسط دوربین هوش مصنوعی تشخیص چهره هایک ویژن تشخیص داده می شود.

الگوریتم های هوشمند دوربین اطلاعات حیاتی و مهمی را نیز در اختیار کاربران سیستم قرار می دهد ، اینکه فرد یا افرادی در حال دویدن هستند ، پرسه می زنند ، به سرعت در حال انجام کاری هستند و یا حتی حضور و عدم حضور آنها در محل از پیش تعیین شده می تواند توسط دوربین مدار بسته تشخیص چهره هایک ویژن تشخیص داده شده و بصورت همزمان اطلاع رسانی شود.

دوربین مدار بستهhikvision

 

سنسور تصویر برداری و عملکرد دوربین در شرایط نوری کم

بر عکس دوربین تشخیص چهره داهوا ، دوربین تشخیص چهره هایک ویژن مدل iDS-2CD8426G0/F-I با استفاده از دو لنز مجزا و تکنولوژی هوش مصنوعی تصویر چهره افراد را ثبت می کند و کاربران می توانند با استفاده از لنز M12 و ۴ میلیمتر هایک ویژن زاویه دید افقی ۸۶ درجه را مشاهده کنند.

دوربین هایک ویژن با استفاده از فیلتر مکانیکی حذف نور مادون قرمز ( ICR ) و LED های دید در شب با برد ۱۰ متر حتی در تاریکی کامل نیز تصاویر مناسبی را برای کاربران فراهم نماید.
حداقل نور لازم برای ارائه تصویر رنگی ۰٫۰۰۵ لوکس و برای حالت سیاه و سفید ۰٫۰۰۰۳ لوکس اعلام شده است. البته در حالت تاریکی مطلق یعنی صفر لوکس ، دوربین با استفاده از IR دید در شب خود تصویر برداری می کند. در محدوده ۰٫۱ لوکس رنگ تصویر شروع به تغییر می کند اما با این حال امکان تشخیص و تجزیه و تحلیل رفتار هنوز با کیفیت انجام می شود.
کمتر شدن نور به زیر ۰٫۰۱ لوکس با تغییر تصویر به حالت سیاه و سفید می انجامد و همچنان تشخیص چهره توسط دوربین با دقت بالایی انجام می شود. در نورهایی پایین تر با فعال کردن حالت کاهش نویز اتوماتیک عملکرد دوربین به میزان قابل ملاحظه ای افزایش می یابد.

در ادامه مشخصات فنی دوربین های تشخیص چهره داهوا و هایک ویژن را با یکدیگر مقایسه می کنیم 

سانا ارتباط پردیس

دوربین داهوا DH-IPC-HF8242F-FR

دوربین هایک ویژن iDS-2CD8426G0/F-I

سنسور تصویر برداری دوربین

۱/۱٫۹” progressive scan CMOS ۱/۲٫۸″ × progressive scan CMOS  ۲

حداقل نور مورد نیاز دوربین

تکنولوژی Strlightحداقل نور برای تصویر رنگی ۰٫۰۱ لوکس حداقل نور برای تصویر رنگی ۰٫۰۰۵ لوکس

فرمت فشرده سازی دوربین

H.265+/H.265/H.264+/H.264 H.264/H.264+/H.265+/H.265

تکنولوژی WDR

۱۲۰ دسی بل ۱۲۰ دسی بل

کاهش نویز تصویر

حذف نویز به صورت سه بعدی ۳D-DNR حذف نویز به صورت سه بعدی ۳D-DNR

قابلیت ارسال استریم جداگانه

سه استریم مجزا پنج استریم مجزا

قابلیت دید در شب ( IR )

عدم پشتیبانی ۱۰ متر

تکنولوژی و الگوریتم های هوشمند 

دوربین داهوا DH-IPC-HF8242F-FR

دوربین هایک ویژن iDS-2CD8426G0/F-I

تکنولوژی هوشمند

  • تکنولوژی تطبیق چهره
  • امکان ثبت ده هزار چهره در غالب یک دیتا بیس ، امکان پشتیبانی از پنج دیتا بیس مجزا
  • تشخیص چهره افراد بر اساس ویژگی های مانند سن ، جنسیت ، حالات روحی ( آرام ، پر انرژی ، متعجب ، غم ، خشم و … ) ، عینک ، ماسک و سیبیل .
  • امکان شمارش افراد
  • قابلیت ارائه نقشه حرارتی
  • تطبیق فوری تصاویر افراد با اطلاعات دیتا بیس جهت شناسایی
  • امکان ارسال آلارم در صورت شناسایی چهره فرد از پیش تعریف شده .
  • ثبت همزمان چندین تصویر از یک چهره و انتخاب با کیفیت ترین تصویر برای تشخیص چهره

تکنولوژی آنالیز تصویر

  • قابلیت Triple Wire
  • قابلیت تشخیص ورود غیر مجاز به سیستم
  • تشخیص شی گمشده یا رها شده در منطقه از پیش تعریف شده
  • قابلیت تشخیص هوشمند حرکت
  • قابلیت تشخیص هوشمند آسیب رساندن به سیستم مدار بسته

ضبط تصویر دوربین بصورت محلی ( Edge Storage )

  • ضبط مجدد تصاویر دوربین بر روی PC محلی
  • ضبط تصاویر دوربین بر روی SD کارت نصب شده روی دوربین ( حداکثر ظرفیت ۱۲۸ گیگا بایت )
  • امکان ضبط تصاویر بر روی میکرو SD ، SDHC ، SDXC تا ظرفیت ۱۲۸ گیگا بایت
  • امکان ضبط تصاویر در صورت قطع ارتباط با NVR پس از بر قراری مجدد ارتباط ( ANR )

استفاده از الگوریتم های پیشرفته هوش مصنوعی

  • استفاده از پردازشگر هوشمند  و قدرتمند اختصاصی داهوا جهت آنالیز تصاویر و انجام امور مربوط به تجزیه و تحلیل تصاویر دوربین مدار بسته
  • استفاده از CPU/ GPU قدرتمند با امکان انجام محاسبات فراوان و آنالیز تصاویر در موقعیت های شلوغ مانند فرودگاه ها ، شهر هوشمند ، استادیوم ها و مواردی شبیه به آن

 

روش ریست و بازیابی رمز عبور دستگاه DVR و NVR

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X