سانا ارتباط پردیس

طراحی اجرا و نگهداری شبکه های ارتباطی مخابراتی

قیمت نهایی : تومان
سانا ارتباط پردیس

طراحی اجرا و نگهداری شبکه های ارتباطی مخابراتی

قیمت نهایی : تومان

چه سوالاتی از نصاب دوربین مدار بسته بپرسیم؟

چه سوالاتی از نصاب دوربین مدار بسته بپرسیم؟Reviewed by قلی پور on Nov 7Rating: 5.0

سؤالی که باید از نصاب دوربین مدار بسته بپرسید؟

سوال از دوربین مدار بسته

 

در هنگام نصب دوربین امنیتی، استخدام یک نصاب با تجربه و آگاه به اندازه کیفیت دوربینی که برای نظارت بر مشاغل، مدرسه یا شهر خود انتخاب می‌کنید مهم است.باوجود اینکه شرایط هر پروژه متفاوت است، سؤالاتی وجود دارد که هر فرد باید قبل از امضای قرارداد، آنها را از نصاب دوربین مدار بسته خود بپرسد. در ادامه به ۴ سؤالی که باید از نصاب دوربین امنیتی خود بپرسید اشاره خواهیم کرد و چنانچه نتوانند جواب‌های قانع کننده ای به شما بدهند، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که یک نصاب جدید پیدا کنید.

 

۱)از چه نوع هارد درایوی استفاده می‌کنید؟

شما می‌توانید برای خرید جدیدترین دوربین های IP پیشرفته با ویژگی هایی مانند لنزهای  گردان با قابلیت زوم و  عدسی چشم ماهی سرمایه گذاری کنید، اما اگر نصاب شما از هارد درایو سطح پایین استفاده کند، قطعا مشکلات جدی ای در عملکرد و طول عمر دوربین شما به وجود خواهد آمد. پس بهتر است مطمئن شوید که نصاب شما از هارد درایو مناسبی استفاده می‌کند و اینکه برای انجام پروژه شما ابزارهای مناسبی را به کار می‌گیرد.
برای ضبط فیلم‌های مناسب، شما باید از هارد درایوهای نظارتی یا حتی هارد درایوهای بهتر و پیشرفته‌تر استفاده کنید. در حالی که گزینه‌های بسیاری در بازار وجود دارند اما شما باید مطمئن شوید که نصاب از هارد درایو مناسبی برای پروژه شما استفاده می‌کند تا از عملکرد و قابلیت اطمینان بهینه دوربین‌تان اطمینان حاصل کند.

عواقب عدم استفاده از فضای ذخیره سازی مناسب برای صنعت امنیتی می تواند از دست رفتن و حذف فیلم‌های مهم باشد. از آنجاکه هارد درایوهای ویژه نظارتی نسبت به هارد درایوهای دسکتاپ قابل اطمینان‌تر، بادوام تر و پیشرفته تر هستند، پس استفاده از آنها به شدت توصیه می‌شود. با این وجود، هنوز هم نصاب شما باید اطمینان حاصل کند که هارد دیسک به کار گرفته شده با سیستم نظارتی‌تان سازگار می‌باشد.

۲)چگونه می‌خواهید اتصالات را ضد آب کنید؟

نصب دوربین امنیتی یکی از هزینه‌های قابل توجه شرکت شما می‌باشد و لذا محافظت از اتصالات دوربین‌ها برای افزایش دوام سیستم امنیتی‌تان برای بلند مدت ضروری است. پس بهتر است مطمئن شوید که نصاب از مواد ضد آب استفاده کرده و شما نیز اقدامات احتیاطی‌ای را که نصاب بدان‌ها اشاره نموده کاملاً درک کرده اید..

رتبه بندی IP دوربین‌های شما میزان محافظت از فضای داخلی دوربین را نشان می‌دهد. اگر قرار باشد که دوربین‌های امنیتی شما در داخل ساختمان به کار گرفته شوند، به احتمال زیاد به دوربین‌هایی با رتبه IP بالا احتیاج نخواهید داشت.

با این حال، اگر دوربین‌های شما باید در برابر شرایط شدید آب و هوایی دوام بیاورند، به دوربین‌هایی با رتبه IP بالاتر احتیاج خواهید داشت. از آنجایی که دوربین‌های فضای باز احتمالاً در معرض رطوبت، باد، گرد و غبار و سایر ریزگردها قرار دارند، بهتر است مطمئن شوید که نصاب شما از دوربین‌هایی استفاده می کند که حداقل دارای رتبه  IP66 یا بهتر از آن باشند.

علاوه‌بر استفاده از دوربین‌های دارای رتبه IP مناسب، تجهیزات ضد آب به کار گرفته شده توسط نصاب دوربین مدار بسته جهت محافظت از اتصالات دوربین‌های فضای باز باید حداقل دارای رتبه IP66 یا بهتر از آن باشد. نوار الکتریکی، جعبه هایی که ضد آب نیستند و یا جعبه های ضد آبی که به درستی مهر و موم نشده اند، نه تنها در شرایط آب و هوایی  شدید دوام نمی‌آورند بلکه می‌توانند به یک شکست مهم در سیستم دوربین امنیتی شما منجر شوند.

نصاب شما باید مسئولیت کار خود را بر عهده بگیرد. اگر کار نصب و یا ضد آب بودن تجهیزات با شکست مواجه شود، هزینه تعمیرات یا تعویض لوازم، تحت پوشش ضمانت سازنده دوربین نخواهد بود.

اگر چیزی به صورت نادرست نصب شود و یا خراب گردد آیا نصاب‌های شما ضمانت نامه ای را ارائه می‌دهند؟

 

۳)از چه نوع کابلی باید استفاده شود؟

وقتی می بینید پلی در حال ساخت است، امیدوارید که شرکت ساختمانی از کابل‌هایی با بهترین کیفیت موجود استفاده کند تا اطمینان حاصل کند که پل بعدها به سرعت خراب نمی‌شود، درست است؟

در مورد کابل‌های شبکه ای که نصاب دوربین مدار بسته شما از آن استفاده می‌کند نیز همین مسئله صدق می‌کند. بدون استفاده از کابل‌های شبکه مناسب، سیستم شما می‌تواند سریعتر از آنچه تصور می‌کنید خراب شود.
اگر نصاب دوربین شما مطمئن نیست که باید از چه کابل‌هایی استفاده کند، احتمالاً از CCA یا کابل‌های آلومینیومی با پوشش مس استفاده خواهد کرد. کابل های CCA راهی برای صرفه جویی در هزینه‌های نصب هستند لکن در دراز مدت هزینه‌های بیشتری را برای شما به همراه دارند چراکه این کابل‌ها نتوانسته‌اند تست‌های اخذ تأییدیه‌های لازم برای شبکه را با موفقیت پشت سر بگذارند. نصاب دوربین مدار بسته شما باید از کابل مسی استفاده کند چرا که این نوع کابل از جایگزین‌های روکش شده با مس بسیار بهتر است.

اگر قصد دارید مبالغ زیادی برای نصب سیستم و کابل شبکه به یک نصاب بپردازید، بهتر است مطمئن شوید که کابل مورد استفاده برای نسل‌های بعدی دوربین های مداربسته نیز مناسب خواهد بود. برای بسیاری از برنامه‌های نظارتی امروزی، Cat5E استاندارد بهترین کابل است. با این‌حال، Cat6 برای اصلاح پروژه شما در آینده مناسب‌تر خواهد بود.

کارشناسان نصب ما اطمینان دارند که کابل Cat6 نه تنها برای نسل فعلی دوربین‌ها مناسب است، بلکه وقتی ۳، ۵ یا حتی ۱۰ سال آینده تصمیم بگیرید سیستم خود را به‌روز کنید، این کابل‌ها همچنان برای نسل بعدی دوربین‌های‌تان نیز قابل استفاده خواهند بود و اطلاعات را با سرعت هر چه تمام‌تر منتقل خواهند کرد.

 

۴)آیا به هزینه ماهانه خاصی نیاز است؟

تاکنون چند بار برایتان پیش آمده که شنیده باشید فروشنده می‌گوید همه چیز خوب است؛ و بعد ببینید که بسیاری از مشکلات پیش بینی نشده یکی پس از دیگری رخ داده اند. پس قبل از امضای اتمام قرارداد، مطمئن شوید که سیستم شما واقعاً همان چیزی است که می‌خواستید و کاملاً به شما تعلق دارد.

بسیاری از نصاب‌ها سیستم نظارتی شما را به عنوان گروگان نگه می‌دارند تا از شما بخواهند یک قرارداد بلند‌مدت را که شامل پرداختی‌های ماهانه است امضا کنید. وقتی قرارداد شما به پایان رسد یا شما از پرداخت صورتحساب ماهانه خودداری کنید، دسترسی به گزینه‌ مشاهده فیلم‌های زنده، فیلم‌های ضبط شده یا هر دو را از دست خواهید داد. بنابراین مراقب باشید…

زاویه دید دوربین مداربسته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X