سانا ارتباط پردیس

طراحی اجرا و نگهداری شبکه های ارتباطی مخابراتی

قیمت نهایی : تومان
سانا ارتباط پردیس

طراحی اجرا و نگهداری شبکه های ارتباطی مخابراتی

قیمت نهایی : تومان

نحوه سیم کشی سانترال

نحوه سیم کشی سانترالReviewed by سانا ارتباط پردیس on Aug 19Rating: 5.0

آموزش نحوه سیم کشی سانترال

 

سانترال، دستگاهی است که می‌تواند به مدیریت خطوط شهری کمک کند و از بهم ریختگی تماس‌ها جلوگیری کند. هر کسب و کاری می‌تواند با استفاده از دستگاه سانترال، با چند خط شهری، سیستم تلفن داخلی تشکیل دهد تا تمامی پرسنل به خطوط شهری و تلفن به راحتی دسترسی داشته باشند. این دستگاه می‌تواند کمک شایانی به بهبود ارتباط تلفنی با مشتری و حتی ارتباطات بین کارمندان شود.

مدل‌های مختلفی از دستگاه سانترال وجود دارد که هر کدام امکانات مختلفی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. دستگاه‌های کم ظرفیت مناسب برای شرکت‌های کوچک هستند و دستگاه‌های پر ظرفیت مناسب برای ارگان‌ها و کارخانجات بزرگ هستند. علاوه بر این، دستگاه‌های تحت شبکه هم در بازار وجود دارند که بیشتر مناسب برای شرکت‌هایی هستند که چند شعبه مختلف دارند.

یکی از مهمترین نکاتی که باید قبل از نصب، راه‌اندازی و برنامه‌ریزی دستگاه سانترال مورد توجه قرار گیرد، رعایت کابل کشی اصولی است.

 

آموزش نحوه سیم کشی تلفن سانترال

نحوه سیم کشی سانترال

برای ارتباطات مخابراتی معمولاً از کابل‌های چند زوجی استفاده می‌شود که از ۱ زوج شروع می‌شوند. در کابل‌هایی که تعداد زوج آن‌ها زیاد است، هر ۲۵ زوج آن در یک گروه با نوار رنگی که دور آن‌ها پیچده می‌شود دسته‌بندی می‌گردند.

۵ رنگ اصلی و ۵ رنگ فرعی در این نوع کابل‌ها وجود دارد.

رنگ‌های اصلی:

سفید – قرمز – مشکی – بنفش – زرد

رنگ‌های فرعی:

آبی – نارنجی – سبز – قهوه ای – طوسی

نحوه پیچیدن آن‌ها بدین گونه است: (سفید-آبی)، (سفید-نارنجی)، (سفید-سبز)، (سفید-قهوه ای)، (سفید-طوسی)، (قرمز-آبی)، (قرمز-نارنجی)، (قرمز-سبز)، (قرمز-قهوه ای)، (قرمز-طوسی) و …

داخلی‌های سانترال به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند:

  • داخلی هایبرید (۲ سیم)
  • داخلی دیجیتال (۴ سیم)
  • داخلی آنالوگ (۲ سیم)

زوج سیم‌های مربوط به داخلی‌ها را از مرکز تلفن تا کابل آنفولان و سپس تا پست مخابراتی و نهایتا از پست تا پریز تلفن کاربر کابل‌کشی می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X