سانا ارتباط پردیس

طراحی اجرا و نگهداری شبکه های ارتباطی مخابراتی

قیمت نهایی : تومان
سانا ارتباط پردیس

طراحی اجرا و نگهداری شبکه های ارتباطی مخابراتی

قیمت نهایی : تومان

دوربین های آنالوگ

دوربین های آنالوگReviewed by سانا ارتباط پردیس on Oct 13Rating: 5.0

دوربین های آنالوگ:

این دوربین ها نسل ابتدایی دوربین های مداربسته میباشند که برای دریافت و ارسال اطلاعات صدا و تصویر از امواج آنالوگ استفاده میکنند.صدا و تصویر این دوربین ها هر یک توسط کابل دو رشته ای جداگانه منتقل میشوند که یک رشته از سیم نقش جلوگیری از نویز بر سیم اصلی را ایفا میکند. کابل متداول برای تصویر این دوربین ها کابل کواکسیال می باشد گرچه انتقال تصویر این دوربین ها با انواع کابل ها برحسب مسافت و نیاز میسر است.

cctv analogهمانطور که از نامشان پیداست تابعی از امواج آنالوگ است و همواره در معرض خطر نویز قرار دارند. نویز های مختلف الکترو مغناطیسی و نویز های ناشی از نوسانات برق همواره یکی از معضل های جدی دوربین های آنالوگ می باشد. به همبن دلیل استفاده از کابل ها و تجهیزات با کیفیت بالا روی کیفیت تصویر تاثیر بسزایی دارد. زمانی که نیاز به ارسال تصویر و صدا بصورت بی سیم باشد این دوربین ها ضعف بزرگی از خود نشان میدهند، اگر قرار باشد تصاویر به همان صورت آنالوگ انتقال یابند باید از محدوده فرکانس امواج آنالوگ استفاده شود و این مسئله کیفیت تصویر از بیش از پیش تحت تاثیر امواج نویز و تداخلی قرار میدهد. ضمن اینکه امکان رصد کردن تصاویر در محدوده برای هرکس دیگر به سادگی فراهم می شود. بنابراین هیچوقت نمیتواند راه امن و مطمئن برای ارسال تصاویر باشد. برای ضبط تصاویر آنالوگ نیز چاره ای جز روی آوردن به سیستم دیجیتال نیست. بنابراین در نهایت باید تصاویر آنالوگ به دیجیتال تبدیل شوند. بدین منظور از دستگاه ضبط کننده dvr استفاده می شود. Dvr ها دستگاه های مختص ضبط و کنترل تصاویر دوربین های آنالوگ هستند. این دستگاه امکان کنترل و ارتباط دیجیتال با شبکه را فراهم می کند. به دلیل قیمت پایین دوربین های مداربسته آنالوگ نسبت به دوربین های دیجیتال ، این دوربین ها به عنوان دوربین های مداربسته رایج در بازار ایران می باشند. گرچه اخیرا بازار به سمت دیجیتال شدن پیش میرود و بسیاری از ارگان های دولتی،نظامی،هایپرمارکت ها و سایر اماکن عمومی به سوی دوربین های ip متمایل شده اند اما هنوز سرعت جایگزینی سیستم های آنالوگ به دیجیتال به دلیل کمبود تجهیزات و قیمت بالا، بسیار کند است.

مزایای دوربینهای آنالوگ:

  • قیمت پایین

  • تنوع گسترده در بازار ایران

  • سادگی نصب نسبت به دیجیتال

معایب دوربین های آنالوگ:

  • کیفیت کمتر نسبت به دبجیتال

  • امکان نویز پذیری

  • هزینه بالای کابل کشی

  • ارتباط بیسیم با کیفیت بسیار پایین

همانطور که قبلا اشاره شد،همچنان استفاده از دوربین های مداربسته آنالوگ نسبت به دوربین های ip به مراتب بیشتر است. شاید بتوان یکی از دلایل عمده و اصلی آن را عدم نیاز به دانش شبکه ای دانست.بسیاری از شرکت ها کارمندان خود را تنها به منظور نصب و راه اندازی دوربین های مدار بسته آنالوگ آموزش میدهند و از آموزش های نسبتا پیچیده شبکه ای در مورد دوربین های دیجیتال صرف نظر میکنند.لذا همچنان تقاضای این نوع دوربین های مداربسته نسبت به دوربین های دیجیتال و ip بسیار بالا می باشد. در هر حال یکی از مزایای دوربین های مداربسته آنالوگ نسبت به دوربین های ip قیمت پایینتر آنهاست. اگرچه قیمت پایین در بسیاری از پروژه های بزرگ به دلیل هزینه بالای کایل و کابل کشی گم میشود.و این نکته را باید لحاظ کرد که هر دوربین مداربسته با کابل جداگانه به dvr وصل میشود و این مسئله با افزایش تعداد دوربین و کابل و مسافت طولانی هزینه هنگفتی را سبب میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X