سانا ارتباط پردیس

طراحی اجرا و نگهداری شبکه های ارتباطی مخابراتی

قیمت نهایی : تومان
سانا ارتباط پردیس

طراحی اجرا و نگهداری شبکه های ارتباطی مخابراتی

قیمت نهایی : تومان

آموزش Transfer،Hold،Redial،Conference کردن در گوشی تلفن های گرند استریم

آموزش Transfer،Hold،Conference،Redialکردن در گوشی تلفن های گرند استریم مدل GXP1610 / GXP1615 / GXP1620/ GXP1625 / GXP1628 / GXP1630

امروزه گوشی تلفن های گرند استریم به دلیل دارا بودن سیستم ویپ و بهبود برقراری ارتباط و مکالمه از محبوبیت خاصی برخوردار است.در بسیاری از دفاتر و شرکت های بزرگ و کوچک از این گوشی تلفن ها در سطوح مختلف(کارمندی-منشی-مدیریت) استفاده می شود.

برای بسیاری از کاربران کار کردن با این گوشی تلفن ها در عین سادگی دشوار می باشد.توضیحات کلی درباره ی کلید های این گوشی تلفن در مقاله ی کلید ها آمده است.

در این مقاله به توضیح جداگانه ای از چهار قابلیت پرکاربرد این گوشی تلفن ها می پردازیم.

در پایان این مقاله به طور کامل به این اهداف در گوشی تلفن گرند استریم می رسیم:

  • یادگیری کامل کار کردن با قابلیت Transfer
  • یادگیری کامل کار کردن با قابلیتHold
  • یادگیری کامل کار کردن با قابلیت Conference
  • یادگیری کامل کار کردن با قابلیت Redial

1)Transfer:

با یک سناریو این قابلیت را توضیح می دهیم.

در نظر داشته باشید در یک شرکت بزرگ سیستم ها و تلفن ها تحت شبکه هستند و هرکدام از قسمت ها دارای داخلی خاص خود هستند.به عنوان مثال داخلی مدیریت 101 و داخلی منشی این شرکت 102 می باشد.شخصی با این شرکت تماس می گیرد و نمی تواند به داخلی مورد نظر خود دسترسی پیدا کند.

زمانی که با گوشی تلفن گرند استریم تماس گرفته می شود خط کلید طبق عکس زیر به رنگ قرمز در می آید.

زمانی که گوشی تلفن برداشته می شود این خط سبز رنگ می شود یعنی ارتباط برقرار شده است.

شخص با منشی صحبت می کند و حال شخص می خواهد با مدیریت صحبت کند در این صورت منشی تلفن را نگه می دارد و از مدیریت سوال می کند که می تواند جواب بدهد یا خیر،اگر مدیریت خواستار برقراری ارتباط شد منشی کلید Transfer که در شکل زیر آمده است را فشار می دهد.

با زدن این دکمه عبارتی به صورت Dial number OR select line که از منشی می خواهد که شماره یا داخلی مورد نظر خود را وارد کند.

که منشی در این صورت باید 101 را وارد کرده و سپس دکمه ی سبز زنگ Call را بزند.

حال شخص به مدیریت وصل می شود و منشی گوشی تلفن خود را می گذارد.این عمل ترانسفر کردن از یک خط به خط دیگری در گوشی تلفن های گرند استریم می باشد.

2)Hold:

این قابلیت بیشتر زمانی صورت می گیرد که شخص به گوشی تلفن گرند استریم شما زنگ می زند،شما گوشی تلفن را برداشتید و به مکالمه پرداختید می خواهید مدتی منتظر بماند تا بتوانید کارش را انجام دهید.

طبق سناریوی قبل شخصی به گوشی تلفن گرند استریم منشی زنگ می زند،از منشی خبر یا جواب نامه ای می خواهد یا می خواهد با داخلی دیگری صحبت کند و به آن داخلی تراسنفر شود در این مواقع منشی کلید Hold را که در شکل زیر آمده است می زند عوامل کار را بررسی می کند.برای آن شخص در این مدت یک آهنگ زنگ Hold پخش می شود.

حال آن شخص در حال انتظار است.حالت Hold در گوشی تلفن گرنداستریم طبق عکس زیر به صورتی که چراغ سبز کلید خط به صورت چشمک زن می باشد.

حال اگر آن شخص منتظر جواب یا خبری از خود شخص منشی بود دکمه خط سبز رنگ را که به صورت چشمک زن است فشار می دهد تا دوباره ارتباط برقرار شود و نتیجه را اعلام کند و اگر شخص تمایل داشت با داخلی یا شماره دیگری صحبت کند منشی پس از فشار دکمه ی Hold باید کلید Transfer را بزند و طبق توضیحات Transfer که در بالا توضیح دادیم شخص را به داخلی مورد نظرش متصل کند.

 

3)Conference:

گوشی تلفن گرند استریم قابلیت برگزاری کنفرانس سه طرفه را دارا می باشد.یعنی یک طرف گوشی تلفن گرند استریم با دو شماره یا خط دیگر می توانند به صورت همزمان مکالمه داشته باشند.به اینصورت که خط یکی را با استفاده از خط کلیدش فعال کند و دیگری در حالت انتظار بماند و بالعکس.

مانند سناریوی اول شخصی به شرکت زنگ می زند.کارمندی تلفن را برمی دارد و کارمند می خواهد همزمان با این شخص و مدیر ارتباط داشته باشد ممکن است بخواهد جواب های شخص را از مدیر بخواهد و به او اطلاع دهد یا بخواهد دو کار جداگانه را همزمان انجام دهد.این قابلیت در دفاتر و شرکت ها بسیار پرکاربرد است.

به عنوان مثال شخصی به کارمند زنگ زده است و ارتیاط برقرار است،حال کارمند می خواهد با مدیریت نیز ارتباط داشته باشد.ابتدا کارمند دکمه ی Conference که در عکس زیر آمده است را فشار می دهد.

عبارت Dial number OR select line روی صفحه نمایشگر ظاهر می شود که از کارمند می خواهد شماره یا داخلی مورد نظر را برای کنفرانس وارد کند.

کارمند برای ارتیاط با مدیر و برگزاری کنفرانس باید داخلی مدیر که 101 است را وارد کند و سپس کلید Call را بزند.

به این صورت یک کنفرانس سه نفره تشکیل شد.حالا هر دو چراغ کلید خط ها روشن می شود با این توضیح که خطی که فعال است به رنگ سبز و رنگ دیگر که در حالت انتظار یا Hold است به صورت سبز چشمک زن می باشد.

شماره تلفن شخص تماس گیرنده کلید خط 1 و داخلی مدیر کلید خط 2 گوشی تلفن گرنداستریم کارمند می شود.زمانی که کلید خط 1 انتخاب می شود تماس با شخص برقرار شده و شماره ی او در صفحه نمایشگر دیده می شود و کلید خط 2 به صورت چشمک زن در حالت انتظار قرار می گیرد.

حال کارمند کلید خط 2 یعنی داخلی مدیر را می زند.این بار شخص در حالت انتظار قرار گرفته و کلید خط 1 به صورت چشمک زن در می آید.

4)Redial:

به چند طریق می توان در گوشی تلفن گرنداستریم قابلیت Redial یا شماره گیری مجدد را انجام داد.

اگر گوشی تلفن گرنداستریم تماس از دست رفته نداشته باشد دکمه ی Redial در عکس زیر نشان داده شده است.

با زدن این دکمه مستقیما اخرین شماره ی تماس گرفته شده را مجددا می گیرد.

یک روش دیگر این که مستقیما دکمه ی سبز رنگ Call (طبق عکس زیر) را فشار دهید که در این صورت هم به طور اتوماتیک Redial انجام می گیرد.

و روش دیگر این است که ابتدا یکی از دو کلید خط ها را انتخاب کنید سپس دکمه ی مبانی Softkey ها را انتخاب کنید.(طبق عکس های زیر)

با مطالعه این مقاله و مشاهده ی عکس ها به طور کامل این 4 قابلیت ذکر شده را آموختید.

اکنون می توانید با قابلیت های پرکاربرد این مدل گوشی تلفن های محبوب گرنداستریم کار کنید.

 

راهنمای کاربری گوشی تلفن های گرند استریم ۱۶۱۵ , ۱۶۲۵ , ۲۶۰۱ و …

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X