سانا ارتباط پردیس

طراحی اجرا و نگهداری شبکه های ارتباطی مخابراتی

قیمت نهایی : تومان
سانا ارتباط پردیس

طراحی اجرا و نگهداری شبکه های ارتباطی مخابراتی

قیمت نهایی : تومان

آموزش کاربری گوشی تلفن سیسکو مدل های 7911 و 7906

آموزش کاربری گوشی تلفن سیسکو مدل 7911

 

گوشی تلفن سیسکو مدل ۷۹۱۱ یکی از گوشی تلفن‌های مقرون به صرفه و پرفروش سری ۷۹۰۰ شرکت سیسکو بوده و برای کارهای تجاری طراحی شده و یک گوشی تلفن کارمندی مناسب به حساب می‌آید و تقریباً ساده‌ترین عضو این سری است که برای کاربرانی با نیازهای کم و متوسط طراحی شده است که در نگاه اول شبیه یک گوشی تلفن نظامی می‌باشند.

احتمالاً شما نیاز به آموزش تلفن سیسکو و آشنایی با نحوه رجیستر کردن گوشی‌های سیسکو نیز دارید. گوشی‌های سیسکو، بر خلاف سایر برندها، فاقد پنل مدیریتی تحت وب هستند. از این لینک می‌توانید با کانفیگ کامل یک گوشی تلفن سیسکو و تمام نرم‌افزارهای مورد نیاز آشنا شوید. در انتهای مقاله شما قادر خواهید بود که گوشی سیسکو خودتان را کانفیگ نمایید.

 

آموزش کاربری تلفن سیسکو

ﻧﺤﻮه ﻛﺎر ﺑﺎ ﻛﻠﻴﺪ ﻫﺎي راﻫﻨﻤﺎ و آموزش تلفن سیسکو

Redial : ﺑﺎ ﻓﺸﺎر دادن اوﻟﻴﻦ ﻛﻠﻴﺪ ﺳﻤﺖ ﭼﭗ از ﻛﻠﻴﺪﻫﺎي راﻫﻨﻤﺎ، آﺧﺮﻳﻦ ﺷﻤﺎره ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪه ﺗﻜﺮار ﻣﻲ‌ﺷﻮد.

New Call : ﺑﺎ ﻓﺸﺎر دادن دوﻣﻴﻦ ﻛﻠﻴﺪ ﺳﻤﺖ ﭼﭗ از ﻛﻠﻴﺪﻫﺎي راﻫﻨﻤﺎ، ﻣﻲ‌ﺗﻮاﻧﻴﺪ ﺷﻤﺎره ﺗﻤﺎس ﺟﺪﻳﺪ ﺧﻮد را وارد ﻧﻤﺎﻳﻴﺪ.

آموزش کاربری تلفن سیسکو

ﻧﺤﻮه ﻛﺎر ﺑﺎ ﻛﻠﻴﺪ ﻓﻬﺮﺳﺖ menu

ﺑﺎ ﻓﺸﺎر دادن ﻛﻠﻴﺪ ﻓﻬﺮﺳﺖ ﻣﻲ‌ﺗﻮاﻧﻴﺪ ﻣﻮارد زﻳﺮ را ﻣﺸﺎﻫﺪه ﻛﻨﻴﺪ:

1. ﺷﻤﺎره اﺷﺨﺎﺻﻲ ﻛﻪ ﻧﺘﻮاﻧﺴﺘﻴﺪ ﭘﺎﺳﺨﮕﻮي آن‌ها ﺑﺎﺷﻴﺪ (Missed Calls).

2. ﺷﻤﺎره اﺷﺨﺎﺻﻲ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺷﻤﺎ ﺗﻤﺎس ﮔﺮﻓﺘﻪ‌اﻧﺪ (Received Calls).

3. ﺷﻤﺎره اﺷﺨﺎﺻﻲ ﻛﻪ ﺷﻤﺎ ﺑﺎ آن‌ها ﺗﻤﺎس ﮔﺮﻓﺘﻪ‌اید (Place Calls).

4. ﭘﻴﺪا ﻛﺮدن ﺷﻤﺎره ﺗﻠﻔﻦ ﺳﺎﻳﺮ ﻛﺎرﻛﻨﺎن (Directory Services).

5. ﻧﻮع زﻧﮓ ﺗﻠﻔﻦ (Ring Type).

آموزش کاربری تلفن سیسکو

ﭘﻴﺪا ﻛﺮدن ﺗﻤﺎس‌ﻫﺎ:

در این بخش از آموزش تلفن سیسکو، ﻛﻠﻴﺪ ﻓﻬﺮﺳﺖ را زده ﺗـﺎ وارد ﺻـﻔﺤﻪ Menu ﺷـﻮﻳﺪ؛ ﺑـﺎ ﻳﻜﺒـﺎر زدن ﻛﻠﻴـﺪ ﻫـﺪاﻳﺖ ﻛﻨﻨـﺪه ﺑـﻪ ﺳـﻤﺖ ﭘـﺎﻳﻴﻦ ﮔﺰﻳﻨـﻪ Directories را اﻧﺘﺨﺎب ﻛﻨﻴﺪ (نوار مشكي رنگي روي اين گزينه مي‌آيد) سپس اولين كليد سمت چپ از كليدهاي راهنما كه بالاي آن Select نوشته شده است را فشار دهيد.

در اين قسمت مي‌توانيد Missed Calls , Directory Services , Place Calls ، Receiced Calls را مشاهده کنید. براي ديدن هر يك از اين گزينه‌ها كافي است با زدن كليد هدايت كننده آن را انتخاب كرده و سپس اولين كليد سمت چپ از كليدهاي راهنما كه بالاي آن Select نوشته شده است را زده تا شماره‌هاي مورد نظر مشاهده گردد.

 

پيدا كردن شماره‌ها:

براي پيدا كردن شماره اشخاص گزينه Directory Services را انتخاب كنيد. حال گزينه Corporate Directory را با اولين كليد سمت چپ از كليدهاي راهنما كه بالاي آن Select نوشته شده است انتخاب كنيد، در اين قسمت مي‌توانيد با وارد كردن بخشي از اسم و يا فاميل شخص مورد نظر، شماره تلفن او را مشاهده كنيد.

 

تعيين و تغيير زنگ تلفن:

در این بخش از آموزش تلفن سیسکو براي تعيين نوع زنگ تلفن ، كليد فهرست را زده تا وارد صفحه Menu شويد .با دوبار زدن كليد هدايت كننده به سمت پايين گزينه Settings را انتخاب كنيد، سپس اولين كليد سمت چپ از كليد هاي زاهنما كا بالاي آن Select نوشته شده است را فشار دهيد ، در اين قسمت مي توانيد هر گزينه را به كمك كليد هدايت كننده مشخص نموده و با زدن دومين كليد سمت چپ از كليدهاي راهنما كه بالاي آن Play نوشته شده است به صداي زنگ ها گوش كنيد .

بعد از انتخاب زنگ دلخواهتان اولين كليد سمت چپ از كليدهاي راهنما كه بالاي آن Selec نوشته شده است را فشار داده و سپس سومين كليد سمت چپ از كليدهاي راهنما كه بالاي آن Ok نوشته شده را زده تا زنگ دلخواه شما ثبت گردد.

 

كليد هدايت كننده (جهت ياب):

امكان جستجو در صفحه نوشتاري را فراهم كرده و مي‌توان مشخصه مورد نظر بر روي صفح ه نمايشگر LCD را انتخاب کرد.

 

آموزش کاربری تلفن سیسکو

 

نحوه كار با كليد انتظار Hold:

زماني كه شما در حال صحبت با تلفن هستيد مي‌توانيد با زدن كليد انتظار، مخاطب را پشت خط منتظر نگه داشته (دكمه قرمز رنگ مي‌شود) و براي خروج از اين حالت، مجدداً كليد انتظار را فشار دهيد.

تذكر: به دليل اينكه وضعيت انتظار مي‌تواند با آهنگ يا موزيك همراه باشد، بنابراين دكمه Conference را Hold نکنید.

 

آموزش کاربری تلفن سیسکو

 

نحوه پاسخگويي به تماس‌هاي همزمان: 

زماني كه شما در حال صحبت با تلفن هستید و شخص دومي با شما تماس مي گيرد، مي‌توانيد با زدن اولین كليد سمت چپ از كليدهاي راهنما كه بالاي آن Answer نوشته شده، نفر اول را پشت خط نگه داريد و پاسخگوي نفر دوم باشيد. پس از اتمام صحبت با نفر دوم، دومين كليد سمت چپ از كليدهاي راهنما كه بالاي آن End Call نوشته شده است را زده و سپس كليد انتظار را فشار دهيد تا مجدداً ارتباط شما با نفر اول برقرار شود.

 

نحوه انتقال تماس:

جهت انتقال تماس از شماره تلفن خود به شماره‌ي تلفن ديگر، ابتدا سومين كليد سمت چپ از كليدهاي راهنما كه بالاي آن Trnsfer نوشته شده است، را زده و سپس شماره تلفن شخصي را كه بايستي تماس به آن منتقل گردد، وارد نماييد و مجدداً سومين كليد سمت چپ از كليدهاي راهنما (Trnsfer) را فشار دهيد.

 

آموزش کاربری تلفن سیسکو

 

نحوه تنظيم صدا :

الف- تنظيم صداي زنگ دستگاه تلفن

جهت تنظيم صداي زنگ تلفن، در حالي كه گوشي بر روي دستگاه قرار دارد، با استفاده از كليد تنظيم صدا مي‌توانيد صداي زنگ دستگاه را كم يا زياد نماييد.

ب- تنظيم صداي مكالمه

جهت تنظيم صداي مكالمه، گوشي را از روي دستگاه برداشته و با استفاده از كليد تنظيم صدا، صدا را كم يا زياد نماييد، سپس اولين (يا دومين) كليد سمت چپ از كليدهاي راهنما كه بالاي آن Save نوشته شده است را فشار دهيد.

 

آموزش کاربری تلفن سیسکو

امیدواریم از مقاله آموزش تلفن سیسکو بهره لازم را برده باشید. شما می‌توانید از این قسمت اطلاعات بیشتری راجع به این گوشی پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X