سانا ارتباط پردیس

طراحی اجرا و نگهداری شبکه های ارتباطی مخابراتی

قیمت نهایی : تومان
سانا ارتباط پردیس

طراحی اجرا و نگهداری شبکه های ارتباطی مخابراتی

قیمت نهایی : تومان

آموزش کاربری گوشی تلفن مایتل مدل های 5312 و 5212

آموزش کاربری گوشی تلفن مایتل مدل‌های 5312 و 5212

 

آموزش کاربری گوشی تلفن مایتل

 

گوشی تلفن مایتل مدل 5212 یکی از گوشی تلفن‌های آی پی شرکت مایتل و یکی از پرفروش‌ترین و جذاب‌ترین مدل‌های این شرکت است.

تلفن آی پی مایتل Mitel 5312 IP Phone یک تلفن دو حالته و SIP به همراه دکمه‌های قابل برنامه‌ریزی است که با فراهم آوردن دسترسی بصری، به کاربران اجازه دستیابی و مدیریت تماس‌های پیچیده و برنامه‌های تحت مدیریت و حمایت زیرساخت ارتباطات Mitel را فراهم کرده است.

برای استفاده از دکمه‌های تلفن مایتل باید با عملکرد هر یک از آن ها آشنا باشیم که در ادامه توضیحات مختصری در رابطه با کاربرد هر کدام از آن‌ها خواهیم داد.

 

آموزش دکمه‌های گوشی تلفن مایتل مدل 5212

در ابتدا 12 دکمه سمت چپ این گوشی تلفن که 12 کلید قابل برنامه‌ریزی بوده و تعداد خط های فعال را نمایش می دهد.

 

آموزش کاربری گوشی تلفن مایتل

 

دکمه بعدی دکمه Speaker می‌باشد که به طور واضح مشخص است برای بلندگو بوده و هنگامی از آن استفاده می‌شود که بخواهیم بدون نیاز به هندست گوشی صدا به صورت بلندگو شنیده شود.

 

آموزش کاربری گوشی تلفن مایتل

 

حال به دکمه Mute می‌رسیم، این دکمه در حالت نرمال  تمامی صداهایی که از آیفون خارج می‌شود (شامل زنگ، SMS، انواع نوتیفیکیشن‌ها و …) را قطع می‌کند. زمانی که آن را در وضعیت فعال (دکمه به سمت پایین هدایت شده باشد) قرار دهید، هنگامی که تماس، پیامک یا نوتیفیکیشنی دریافت کنید، دیگر صدایی از آیفون شما به گوش نخواهد رسید. مشکل این دکمه در این است که تا زمانی که شما آن را غیر‌فعال نکنید، فعال باقی مانده و اگر به دلیل حواس پرتی فراموش کنید که آن را غیر فعال کنید و در همین حین نیز تماس مهمی به شما شود و مشغول انجام کار خاصی باشید، مطمئناً آن را از دست خواهید داد.

 

آموزش کاربری گوشی تلفن مایتل

 

یکی از پرکاربردترین دکمه های این گوشی تلفن دکمه ترانسفر (Transfer) است که برای به خصوص بخش منشی کاربرد بسیار بالایی دارد. به عنوان مثال از بیرون با شرکت شما تماس گرفته می‌شود و داخلی منشی مثلاً 101 بوده و منشی می‌خواهد شخص را به قسمت مالی با داخلی 103 وصل کند به این صورت عمل می‌کند که منشی دکمه ترانسفر که در پایان مشخص شده را می‌زند برای شخص یک آهنگ زنگ پخش می‌شود و عبارت Select a line برای منشی ظاهر می‌شود که در این صورت منشی 103 را وارد کرده و دکمه #  را وارد کرده و اتصال شخص با مدیریت را برقرار می‌کند.

 

آموزش کاربری گوشی تلفن مایتل

 

حال با دکمه Hold آشنا می شویم. همان سناریو قبلی را در نظر بگیرید این بار شخص داخلی 101 را گرفته و به منشی وصل شده است و یک کاری از منشی درخواست می‌ند و به عنوان مثال منشی یک زمانی می‌خواهد کار را انجام داده یا سوالی را از همکاران بپرسد و … در این صورت نمی‌خواهد شخص صدای محیط را بشنود یا … با زدن این دکمه آهنگ زنگ پخش می‌شود.

 

آموزش کاربری گوشی تلفن مایتل

 

و هنگامی که دوباره خواست به تماس برگردد از دکمه فعال سمت چپ که به صورت چشمک زن به رنگ نارنجی درآمده وارد می‌کند و ارتباط را دوباره برقرار می‌کند.

 

آموزش کاربری گوشی تلفن مایتل

 

دکمه بعدی که با آن آشنا می‌شویم دکمه Redial است و هنگامی از آن استفاده می‌کنیم که شما بخواهید آخرین تماس گرفته شده خود را باز هم بگیرید از این دکمه استفاده می‌کنید.

 

آموزش کاربری گوشی تلفن مایتل

 

دکمه بعدی که با آن آشنا می‌شویم دکمه Cancel است و زمانی که می‌خواهیم تماس را قطع کنیم یا در هر مرحله‌ای که هستیم از همه چی خارج شویم از این دکمه استفاده می‌کنیم.

 

آموزش کاربری گوشی تلفن مایتل

 

دکمه بعدی دکمه Menu  یا تنظیمات گوشی تلفن است. با فشار دادن این دکمه دو حالت وجود دارد یک این که با زدن خود این دکمه می‌توانید به حالت معمول گوشی برگردید یا با زدن دکمه # می‌توانید انواع تنظیمات مانند دفترچه تلفن یا تماس‌های گرفته شده و … را مدیریت کنید و با دکمه * یک مرحله به قبل بر می‌گردید.

 

آموزش کاربری گوشی تلفن مایتل

 

دکمه بعدی دکمه Message است که کاربرد چندانی ندارد و باید از قابلیت‌های زیادی در قالب ویپ برخوردار باشد که این دکمه پیام بفرستد.

در پایان دکمه‌های اعداد که برای شماره‌گیری استفاده می‌شوند و در هنگام زدن این دکمه ها کلید # برای تماس و کلید * برای پاک کردن یا اصلاح آخرین عدد گرفته شده می‌باشد و در اکثر مواقع برای برقراری تماس به جز تماس داخلی باید این گونه عمل کرد که در ابتدا شماره عدد 9 و سپس شماره مورد نظر وارد و در پایان کلید #  فشار می دهیم و تماس را برقرار کنیم.

 

آموزش کاربری گوشی تلفن مایتل

امیدواریم از این مقاله بهره لازم را برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X