سانا ارتباط پردیس

طراحی اجرا و نگهداری شبکه های ارتباطی مخابراتی

قیمت نهایی : تومان
سانا ارتباط پردیس

طراحی اجرا و نگهداری شبکه های ارتباطی مخابراتی

قیمت نهایی : تومان

حل مشکل گوشی های گرند استریم و تحریم گرند استریم

تحریم گرند استریم یا ترحیم گرند استریم؟

تحریم گرند استریم

در هفته گذشته کارشناسان فنی شرکت سانا ارتباط پردیس ، تماسهایی از سمت برخی مشتریان داشته اند که گوشی های گرند استریم مدل های GXP1615 , GXP1610 GXP1628 و …  که از سالهای گذشته بدون مشکل زیر بار بوده اند ، یکباره و بعد از روشن و خاموش شدن ، مشکل عدم رجیستر پیدا کرده اند . برخی نیز عنوان نمودند که گوشی مدام ریست میشود و امکان لاگین به کنسول وب نیز وجود ندارد . برخی عنوان نموده اند که ظاهرا کشور ما مورد تحریم گرند استریم قرار گرفته است .

در مجموع بررسی های صورت گرفته ، متاسفانه مشاهده شده است که برخی مدل های گوشیهای گرند استریم ، بعد از ریست شدن ، مشکل عدم بوت یا رجیستر پیدا میکنند . برخی از همکاران علت این مشکل را مربوط یه اعمال تحریم گرند استریم بر بازار ایران عنوان می نمایند که میتوان گفت مورد قبول نمی باشد . با هم به بررسی برخی از دلایل رد نظریه تحریم گرند استریم میپردازیم :

1- شرکت گرند استریم این قابلیت را دارد تا با اعمال IP های ولید ایران ، این تحریم را به یکباره اعمال نماید و باعث فلج شدن بسیاری از مشتریان بشود . در صورتی که میبینیم بسیاری از تلفن های گرند استریم در همین لحظه بر روی پروتکل محبوب OVPN و تحت اینترنت مشغول به کار هستند .

2- برخی شایعات در بازار مطرح است که این مشکلات به خاطر ورود گوشی تلفن های گرند استریم به ایران از برخی پارتنر های غیر مجاز به وجود آمده است .

همان طور که میدانید بر اساس سیاست های مارکتینگ کمپانی های بین المللی ، پارتنر های هر کشور یا حوزه مشخص شده است . به عنوان مثال ایران جزء حوزه فروش امارات متحده عربی می باشد . در نتیجه به خاطر حفظ اصول بازاریابی هیچ پارتنر دیگری حق فروش کالا و خدمات گرند استریم در ایران را نخواهد داشت . ولی متاسفانه مشاهده شده است که فروشندگان متعددی در بازار ایران ، از کانال های مختلف اقدام به واردات و فروش محصولات گرند استریم نموده اند .

برخی نظریات مطرح است که این مشکلات ربطی به تحریم گرند استریم ندارد و تنها به دلیل عدم رعایت اصول مارکتینگ رخ داده است . به این صورت که گوشی های گرند استریم وارداتی متفرقه دچار این مشکل خواهند شد .

3- برخی احتمالات نیز مطرح است که هیچ کدام ازین موارد صحیح نمی باشد و این مورد میتواند یک باگ یا مشکل نرم افزاری باشد که احتمالا با یک آپدیت حل خواهد شد ، که با توجه به انتشار ماهانه و شاید هفتگی فریمور های آپدیت شده توسط شرکت گرند استریم ، این مورد بسیار محتمل خواهد بود . متاسفانه به دلیل نبود نمایندگی رسمی ( بر خلاف تمام ادعاها توسط سایت های مختلف ایرانی ) و تعلل در اطلاع رسانی ، مشاهده شده است که برخی فروشندگان از شایعه تحریم گرند استریم و … سوء استفاده نموده اند و با ترساندن مشتریان سعی در گرانفروشی دیگر محصولات نامرغوب خود نموده اند .

حل مشکل معروف به تحریم گرند استریم

با بررسی های فراوان توسط کارشناسان فنی شرکت سانا ارتباط پردیس ، راه حل مشکل بوت نشدن یا عدم لاگین به کنسول وب گوشی های گرند استریم به شرح ذیل تقدیم میگردد :

1- اتصال اینترنت گوشی تلفن گرند استریم را قطع نمایید .

2- از طریق منوهای گوشی وارد منوی System  و سپس Factory Reset بشوید و دکمه OK را فشار بدهید . دقت کنید که گوشی به اینترنت دسترسی نداشته باشد .

3- بعد از بوت شدن کامل گوشی ، از طریق منو های گوشی وارد منوی System  و سپس Network شوید .

4- وارد منوی IPV4 Setting شوید و گزینه Static IP را انتخاب کنید .

5- وارد منوی Static IP Setting شوید . مجددا وارد Static IP  شوید .

6- در این قسمت ، مطابق تصویر یک IP Address در رنج شبکه لپتاب خودتان وارد کنید و دکمه Back را فشار دهید و Save  کنید .

 

تحریم گرند استریم

IP Grandstream

7- بعد از چند بار Back  زدن ، Reboot  را بزنید تا گوشی با  IP جدید بالا بیاید .

8- بعد از بوت شدن کامل ، با وارد کردن IP  گوشی در مرورگر و زدن Username  و  Password  دیفالت که admin می باشد وارد منوی تنظیمات بشوید .

9- در منوی Maintenence وارد منوی Upgrade and Provisioning بشوید .

10- در اولین قسمت ، ردیف سوم ، گزینه Always Skip the Firmware Check را تیک بزنید .

تحریم گرند استریم
Skip Update

 

11-  در بخش Config  و Firmware نیز مقدار config server path  و firmware server path را به آدرس سایت متفرقه ( مثلا سایت sanatelecom.com  ) تغییر دهید . دقت کنید که این سطرها خالی نماند .

تحریم گرند استریم

12-  بعد از ذخیره موارد فوق میتوانید تنظیمات مربوط به Network  و Account  را جهت رجیستر شدن گوشی خود اعمال نمایید .

 

برای اطلاع بیشتر از محصولات جدید و نحوه کاربری تلفن های گرند استریم  لطفا کلیک نمایید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X