سانا ارتباط پردیس

طراحی اجرا و نگهداری شبکه های ارتباطی مخابراتی

قیمت نهایی : تومان
سانا ارتباط پردیس

طراحی اجرا و نگهداری شبکه های ارتباطی مخابراتی

قیمت نهایی : تومان

سیپ ترانک،SIP Trunk یا خط تلفن اینترنتی چیست؟

سیپ ترانک،SIP Trunk یا خط تلفن اینترنتی چیست؟Reviewed by قلی پور on Nov 27Rating: 5.0

سیپ ترانک،SIP Trunk یا خط تلفن اینترنتی چیست؟

خطوط تلفن اینترنتی یا SIP Trunk از نظر کاربرد همانند خطوط تلفن ثابت شهری معمولی هستند با این تفاوت که از سرویس دهنده مخابراتی شما تا محل استفاده شما مانند منزل یا محل کار بر روی خطوط مسی منتقل نمیشوند.

این خطوط از فناوری VoIP  برای برقراری تماس تلفنی بر بستر شبکه IP بجای خطوط مسی سنتی یا PSTN  استفاده میکنند.

SIP  پروتکل و یا یکی از راهکارهای انتقال صدا بر روی بستر اینترنت میباشد. پروتکل SIP  یک بر روی تمامی تجهیزات تلفنی روز قابل استفاده میباشد.

 نامهای دیگر خطوط تلفن اینترنتی : SIP Phone – SIP Line – SIP Trunk – VoIP Line – VoIP Phone

SIP Trunk از شبکه IP برای فعال ساختن سازمان ها برای برقراری تماس تلفنی استفاده می کند.

تکنولوژی trunk SIP نیاز به اتصال اینترنتی یا یک فروشنده VoIP، PBX فعال IP و یک عنصر مرزی یا دروازه برای پشتیبانی از ارتباطات صوتی مبتنی بر IP است.

با استفاده از SIP، صدای شما در هنگام مکالمه تلفنی به یک Packet یا همان بسته در شبکه IP (اینترنت) تبدیل می شود، مانند ایمیل یا وب.

SIP یک پروتکل یا راه ارتباطی بسیارتوانمند و سبکی است ، از این رو موجب افزایش کارایی و کاهش هزینه های اوپراتورهای تلفن و مصرف کننده میگردد.

همانطور که گفته شد بستر مورد استفاده SIP ، شبکه های IP  می‌باشد و از بزرگترین شبکه های IP  میتوان به اینترنت اشاره نمود.

شبکه قدیمی خطوط تلفن شهری یا  PSTN با خطوط مسی آنالوگ، خطوط ISDN BRI ، E1 و T1، با ورود فناوری SIP به سرعت ناپدید می شود و جای خود را به سیپ ترانک – SIP Trunk  میدهند.

همچنین در کنار تلفن های ثابت شهری ، تلفن همراه نیز آماده انتقال ازخطوط قدیمی PSTN به Sip Trunks مدرن تر و قابل انعطاف تر حرکت می کند.

اپراتورهای بزرگ مخابراتی سریعا بستر مسی انتقال خطوط تلفن ثابت قدیمی ( زوج سیم مسی ) را حذف می کنند و مشتریان را به IP یا SIP Trunk انتقال می دهند و بنابراین استفاده از  SIP در آینده نزدیک، اجتناب ناپذیر خواهد بود.

شرکت های تلفن از قبیل ورایزون تا سال 2018 در ایالات متحده از آمریکا دیگر از خط تلفن شهری مسی استفاده نخواهند کرد.

در انگلستان، خطوط تلفن شهری مسی به کمتر از 3 میلیون خط از 4.7 میلیون خط در سال 2007 رسید و روند سرعت زیادی دار.

در سال 2017، تلفن های بزرگ مانند BT، KPN، France Télécom، Deutsche Telekom و Telecom Italia خط تلفن شهری مسی ISDN را از بین برده اند.

در نتیجه پروژۀ پیاده سازی خطوط تلفن شهری SIP یا SIP Trunk  در سال 2015 از سال قبل به میزان 62 درصد افزایش یافته است که عمدتا توسط آمریکای شمالی است.

سرویس Trunking SIP معمولا توسط یک ارائه دهنده خدمات اینترنت یا ISP  ارائه می شود.

بر خلاف شرکت مخابرات سنتی، خطوط سیپ ترانک – SIP Trunk ارائه شده، خطوط فیزیکی نیستند، بلکه خدماتی هستند که از طریق اتصال به شبکه IP یا اینترنت به شما ارائه می شوند.

اوپراتور تلفن Trunk SIP شماره تلفن ها و خطوط تلفن ثابت شهری را معمولا با قیمت های بهتری نسبت به مخابرات سنتی ارائه میکنند.

 در ایران نیز با تصمیمات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات ( وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات – دولت ) در سال ۱۳۹۴ شرکت های بزرگ ارائه کننده سرویس اینترنت مجاز به ارائه خط تلفن شهری ثابت یا SIP Trunk شدند.

از این شرکتهای ارائه کننده خطوط تلفن شهری جدید یا SIP Trunk  میتوان به مخابرات و شرکت شاتل و آسیاتک اشاره نمود.

موارد مورد نیاز جهت راه اندازی سیپ ترانک مخابرات

مرکز تلفن متقاضی باید از پروتکل SIP پشتیبانی کند و IP Base باشد

برای ایجاد ارتباط نیاز به مودم G.shdsl.Biz می باشد که برند تاینت پیشنهاد می شود

استفاده از پهنای باند اینترانتی به میزان مورد نیاز جهت مکالمه همزمان و عدم دایری اینترنت بر روی پورت ADSL یا G.SHDSL

سیپ ترانک مخابرات روی سانترال های پاناسونیک سری TDE، NS  و روی SIP Server های ویپ مانند  استریسک، الستیکس، 3CX و IPPBX های استاندارد مانند Grandstream ، Yeastar ، Zycoo ، Sangoma و غیره قابل پیاده سازی  می باشد.

روش ساده تر و ارزان تر استفاده از SIP Trunk روی بستر اینترنت می باشد . کافی است فقط یک IP ثابت داشته باشید و به راحتی می توانید روی همان بستر SIP Trunk پنج کاناله ، 10 کاناله و … راه اندازی نمایید هزینه راه اندازی و مکالمه این نوع SIP Trunk بسیار ارزان تر از SIP Trunk قابل ارائه از سمت مخابرات است ضمن این که نیاز به خرید مودم اضافه نمی باشد . جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید SIP Trunk با ما تماس بگیرید .

معرفی انواع مودم سیپ ترانک SIP TRUNK

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X