سانا ارتباط پردیس

طراحی اجرا و نگهداری شبکه های ارتباطی مخابراتی

قیمت نهایی : تومان
سانا ارتباط پردیس

طراحی اجرا و نگهداری شبکه های ارتباطی مخابراتی

قیمت نهایی : تومان

برون سپاری مرکز تماس

در این مقاله قصد داریم در مورد برون سپاری مرکز تماس با شما صحبت نماییم. مرکز تماس در واقع یک بخش تجاری است که می تواند  برون سپاری شود. پس از برون سپاری چه اتفاقی خواهد افتاد؟

تیمی که عملیات برون سپاری را میپذیرد، مسئول برقراری تماس با مشتریان فعلی و بالقوه آن کسب و کار است و مسئولیت اصلی آنها ارائه تجربه شخصی به مخاطبان از طریق برقراری ارتباط ورودی و خروجی با مشتریان حاضر و احتمالی می باشد. به عبارت ساده تر، با برون‌سپاری مرکز تماس، شرکت‌ ها می‌توانند وظایف مدیریت تماس‌های مشتریان را به یک شرکت یا سازمان خارجی منتقل کنند و این مراکز تماس خارجی معمولاً با استفاده از تکنولوژی‌ های پیشرفته و نیروی انسانی متخصص، به مدیریت تماس‌های تلفنی، پیام‌های الکترونیکی و چت‌های آنلاین مشتریان می‌پردازند. حال چرا برون سپاری انجام میشود؟

برون‌سپاری مرکز تماس به شرکت‌ ها این امکان را می‌دهد که تمرکز خود را بر روی فعالیت‌های اصلی و هسته‌ ای خود بگذارند و وظایف جانبی مانند مدیریت تماس‌های مشتریان را به دیگران منتقل کنند. این روش همچنین به شرکت‌ ها این امکان را می‌دهد که به سرعت واکنش نشان دهند و خدمات بهتری به مشتریان خود ارائه کنند.

از دلایل دیگر برون سپاری میتوان به کاهش هزینه‌ ها، افزایش کیفیت خدمات، تمرکز بر فعالیت‌های اصلی کسب و کار، دسترسی به تخصص‌ های مورد نیاز و افزایش انعطاف‌ پذیری اشاره نمود. به عنوان مثال، با برون سپاری مرکز تماس دیگر نیازی به استخدام نیروهای جدید و آموزش های تخصصی به آنها نیست. بنابراین میتوان در هزینه ها بسیار صرفه جویی نمود.

برون سپاری مرکز تماس شامل چه خدماتی است؟

برون سپاری مرکز تماس شامل چه خدماتی است؟

  • خدمات پشتیبانی: برخی از سازمان ها و مراکز قادر به پاسخگویی تماس های مشتریان پس از تحوبل و یا ارائه سرویس نیستند و به دلایلی همچون کمبود فضا، کمبود بودجه و… قادر به استخدام نیروی جدید نیستند. به همین خاطر از مراکز دیگر برای برون سپاری خدمات پشتیبانی خود استفاده نموده تا بتوانند رضایت مشتریان خود را به طور کامل جلب کنند. در مراکز برون سپاری نیز به تمام سوالات مشتریان پاسخ داده میشود و برای هرنوع کسب و کاری نیروی متخصص وجود دارد تا بتوانند به راحتی به مشتران آن سازمان یا مرکز پاسخ دهند. این موضوع باعث میشود تا تمام مشتریان از عملکرد سازمان مربوطه رضایت کافی را داشته باشند.
  • پاسخگویی به تماس های ورودی و خروجی: در برخی از مراکز تماس، به دلیل حجم بالای تماس ها، نیروهای درون مجموعه نمیتوانند پاسخگوی تمامی تماس ها باشند. به همین دلیل از مراکز برون سپاری برای پاسخگویی به تماس ها استفاده میشود.
  • خدمات ورود و تکمیل اطلاعات: با استفاده از این سرویس(برون سپاری)، مرکز تماس  اطلاعاتی را که هر کسب و کاری از مشتریان خود نیاز دارد، ثبت می کند. در این حالت حتی امکان دریافت گزارش های مختلف به صورت لحظه ای نیز وجود خواهد داشت.

  • خدمات چند زبانه:  برخی از سازمان ها دارای مشتریان بین المللی هستند و به دلیل عدم وجود نیروی مختصص نمیتوانند به پیام این مشتریان پاسخ دهند. اما باید به خاطر داشت که برخی ازز مراکز تماس، خدمات چند زبانه ارائه میدهند. به همین خاطر میتوانند کار خود را به آنها بسپارند.
  • گفتگو آنلاین: امکان چت آنلاین نیز در اغلب مراکز برون سپاری وجود دارد و مشتریان میتوانند پیغام خود را از طریق چت منتقل کنند.

نکته: مواردی که بیان شد همگی از امکانات الزامی مراکز تماس نیستند و تمامی این امکانات بستگی به شرکت برون سپاری خواهد داشت. بنابراین در هنگام برون سپاری مرکز تماس باید به امکانات مجموعه دقت نمایید.

اگر در مورد زمان پیدایش مراکز تماس کنجکاو هستید حتما سری به مقاله تاریخچه مرکز تماس بزنید.

دلایل مهم برای برون سپاری مرکز تماس – کال سنتر

دلایل مهم برای برون سپاری مرکز تماس

صرفه جویی در هزینه ها: مهم ترین دلیل برون سپاری در مراکز مختلف، صرفه جویی در بودجه می باشد. با این کار مراکز دیگر نیاز به کال سنتر نخواهند داشت و میتوانند در زمینه استقرار نیروی انسانی، تامین تجهیزات و… صرفه جویی کنند و دیگر نیازی به فضای بسیار زیاد برای حضور افراد و نصب تجهیزات  نخواهند داشت. بنابراین برون سپاری در هر سازمانی( اعم از سازمان های برگ و کوچک) میتواند مفید باشد.
افزایش سرعت پاسخگویی: در اغلب سازمان ها، نیروها تنها برای انجام یک کار استخدام نمیشوند و موظف هستند در زمان های مقرر  چندین وظیفه را به صورت همزمان انجام دهند و قطعا سرعت العمل آنها برای انجام فعالیت ها کاهش می یابد. اما در مراکز برون سپاری هر گروه تنها به انجام 1 مسئولیت میپردازند. بنابراین سرعت انجام عملیات در مراکز برون سپاری بسیار بیشتر خواهد بود.
استفاده مقطعی از خدمات: برخی از شرکت ها تنها در برخی از روزها و یا ماه ها نیاز به نیروی کار بیشتر دارند. بنابراین استخدام اوپراتورها برای مدت کوتاه وجه اقتصادی برای کارفرما و همچنین کارجو ندارد. در چنین زمان هایی برون سپاری بهترین راه حل خواهد بود. زیرا اینگونه فعالیت ها مقطعی و در زمان های خاص نیز قابل انجام است و هزینه های بسیار کمی را برای صاحبان مشاغل به همراه دارد.
نظارت تخصصی بر فعالیت اوپراتورها: در کال سنتر ها به طور کاملا حرفه ای برروی رفتار اوپراتورها نظارت صورت میگیرد و گزارش های دقیقی به مدیران داده میشود تا بتوانند به طور دقیق، عملکرد اوپراتورها را بررسی نمایند و بتوانند بهترین عملکرد را ارائه دهند.
عدم نیاز به نیروی کار اضافی: هر یک از نیروهایی که در سازمان ها مشغول به کار هستند دارای میز، صندلی، سیستم تلفن و فضای کافی می باشند و همین فضای کافی و تجهیزات باعث صرف هزینه های بیشتر میشود.  به همین دلیل، توصیه می شود مرکز تماس را برون سپاری کنید. در این صورت فضای شرکت شما اشغال نخواهد شد و نیازی به استخدام تعداد زیادی کارمند نیست.

تمرکز برروی فعالیت های اصلی: مدیران و کارکنان هر مجموعه برای بهبود و گسترش کسب و کار خود به وقت آزاد نیاز دارند. بخشی از زمان و انرژی مدیران مجموعه صرف جذب و آموزش تیم فروش یا پشتیبانی می شود. اما زمانی که برخی از فعالیت های روزمره یک شرکت برون سپاری می شود، بدیهی است که مسئولیت های مدیران کاهش می یابد و میتوانند برروی سایر فعالیت ها تمرکز کنند.در زمان برون سپاری مرکز تماس، اعضای شرکت می توانند به جای آزمون و خطا در ارائه خدمات با کیفیت، ارتباطات تلفنی خود را به شرکتی که خدمات مرکز تماس ارائه می دهد، بسپارند.

استفاده از نیروهای متخصص و آموزش دیده: یکی از دغدغه سازمان ها این است که پس از استخدام اوپراتورها، باید زمانی را صرف آموزش آنها کنند و همین موضوع باعث میشود تا راندمان سازمان کندتر شود. اما در مراکز تماس، نیروهایی کاملا آموزش دیده و متخصص در هر حوزه ای وجود دارند تا بتوانند به درستی پاسخ تمام مشتریان را بدهند.
همانطور که مشاهده میکنید برون سپاری مرکز تماس بسیار به نفع سازمان ها، ادارات، شرکت ها و سایر مجموعه ها می باشد و به آنها کمک میکند تا کارهای خود را به نحوه احسنت انجام دهند و همیشه مشتریان از آنها رضایت کافی را داشته باشند. حال اگر شما نیز به برون سپاری نیازمند هستید میتوانید این کار را به مراکز تماس معتبر بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X