سانا ارتباط پردیس

طراحی اجرا و نگهداری شبکه های ارتباطی مخابراتی

قیمت نهایی : تومان
سانا ارتباط پردیس

طراحی اجرا و نگهداری شبکه های ارتباطی مخابراتی

قیمت نهایی : تومان

هر آنچه که لازم است درباره راه اندازی ویپ بدانید

با شما هستیم تا در مورد راه اندازی ویپ، تجهیزات مورد نیاز، هزینه های مربوط به آن و… صحبت نماییم. همانطور که میدانید سیستم ویپ یا  تلفن‌های تحت شبکه در چند سال اخیر به یک عضو جدانشدنی در سازمان ها تبدیل شده اند. زیرا این سیستم ها می‌توانند به شرکت‌ها و سازمان‌ها کمک کنند تا هزینه‌ های مرتبط با مکالمات تلفنی را کاهش دهند و امکانات پیشرفته‌ تری را برای ارتباطات صوتی فراهم کنند. اما استفاده از چنین سیستم هایی  باید به چند مورد بسیار توجه نمود.

1. آماده سازی زیر ساخت و انتخاب تجهیزات: اولین مرحله برای راه اندازی چنین سیستم هایی، آماده سازی زیرساخت می باشد. منظور از زیر ساز کابل کشی تحت شبکه می باشد. سپس بابد با توجه به مساحت، تعداد کاربران، نیاز کاربران و… تجهیزات لازم اعم ازتلفن‌های تحت شبکه، سرورهای ویپ، درگاه‌های تلفنی تحت شبکه و سایر تجهیزات باید مشخص شوند.

2. انتخاب سرویس دهنده ویپ: انتخاب سرویس دهنده مهم ترین بخش راه اندازی ویپ می باشد و شما باید اهمیت زیادی  به انتخاب یک سرویس دهنده ویپ مناسب دهید. زیرا تامین امنیت، استفاده از سرویس باکیفیت و… به انتخاب سرویس دهنده ارتباط دارد.

3. تنظیمات شبکه: برای استفاده از ویپ، شبکه شما باید برای انتقال داده‌های صوتی مناسب تنظیم شود. این شامل تنظیمات QoS ، VLAN  و سایر تنظیمات شبکه می‌شود.

4. آموزش کاربران: پس از راه اندازی سیستم ویپ، باید کاربرانی که قصد استفاده از سرویس را دارند به طور کامل آموزش داده شوند تا بتوانند از امکانات و قابلیت‌های جدید این سیستم استفاده کنند.

5. مدیریت و نگهداری: پس از راه اندازی، باید سیستم ویپ را به طور منظم مدیریت و نگهداری کنید تا از عملکرد بهینه برخوردار شود.

 

نصب و راه اندازی ویپ

نصب و راه اندازی ویپنصب و راه اندازی ویپ

بسیاری از مدیران تصور میکنند که نصب و راه اندازی سیستم ویپ، امری کاملا ساده است و تمام کارشناسان IT شرکت ها به راحتی میتوانند آن را راه اندازی کنند. اما از آنجایی که انجام دادن یک کار با انجام دادن بدون مشکل آن کار متفاوت است، باید به شما بگوییم که اگر این سیستم ها به درستی راه اندازی نشوند و کوچکترین مشکلی در یک قسمت وجود داشته باشد کل سیستم دچار مشکل خواهد شد. بنابرین پیشنهاد ما این است که این کار توسط متخصصان انجام شود.

 

روش های راه اندازی ویپ

حال قصد داریم در مورد روش های راه اندازی سیستم ویپ با شما صحبت نماییم.  اولین روش مربوط به خرید تجهیزات سخت افزاری می باشد. بدین معنا که تمام تجهیزات اعم از سرور، گیت وی، و سایر تجهیزات مربوط به این سیستم ها باید صفر تا صد خریداری شود. این روش حتی برای سازمان های بزرگ نیز توجیه اقتصادی ندارد و به هیچ عنوان پیشنهاد نمیشود. زیرا برای راه اندازی ویپ با این روش علاوه بر پرداخت هزینه های بسیار بالا، شما در دسترسی به امکانات محدود هستید و اگر در آینده بخواهید امکانات خاصی را به سیستم خود بیافزاید ممکن است قابل اجرا نباشد.

روش بعدی استفاده از نرم افزار آماده شرکت سیسکو می باشد. همانطور که میدانید سیسکو یکی از قدرتمندترین شرکت ها در زمینه ارائه خدمات شبکه می باشد و چند سالی است که یک نرم افزار آماده طراحی نموده تا سازمان ها بتوانند بدون نیاز به تجهیزات اضافی از سیستم ویپ استفاده کنند. بسیاری از شرکت ها در سراسر دنیا از این نرم افزار استفاده میکنند. اما در کشور ما به دلیل بالا بودن قیمت دلار، تحریم ها، مشکلات مربوط به اینترنت استفاده از چنین نرم افزاری پیشنهاد نمیشود.

سومین روش، همان روش مرسومی است که بسیاری از سازمان ها از آن استفاده میکنند و تجهیزات مربوط به آن نیز در ابتدای مقاله مطرح شد.

سازمان ها در ادارات کوچک از سرورهای معمولی، کیس کامپیوتر، کابل کشی شبکه، نرم افزار ایزابل، سوییچ شبکه و تلفن های تحت شبکه برای دسترسی به سیستم ویپ استفاده میکنند. در سازمان های بزرگ نیز تمام موارد یکسان است به جز سرور. زیرا اغلب ادارات و سازمان های گسترده برای کار خود اتاق سرور را دارا هستند.

توجه داشته باشید که این روش راه اندازی ویپ یکی از مقرون به صرفه ترین روش ها می باشد. زیرا در تمامی روش ها شما به تجهیزات اصلی نیازمند هستید و علاوه بر آن باید هزینه های دیگری جهت نرم افزار و سایر موارد بپردازید. اما نرم افزار ایزابل کاملا رایگان می باشد و در هر سیستمی قابل نصب است و میتواند توسط مدیران و کارمندان کنترل شود. همچنین امکان اضافه نمودن امکانات اضافی با کمترین هزینه انجام میشود.

روش اخر نیز اختصاص سرور ابری یا مرکز تماس ابری می باشد که ما این روش نیز پیشنهاد نمیکنیم. زیرا امنیت این سرویس ها پایین بوده و همچنین به دلیل نوسانات اینترنت دچار مشکل خواهند شد.

روش های راه اندازی ویپ چیزی به جز مواردی که بیان شد نیست و سازمان ها میتوانند با توجه به بودجه، نیاز، کارایی و … هرکدام از آنها را استفاده کنند. اما به یاد داشته باشید که ما به عنوان تیمی که سالهاست در این زمینه فعالیت داریم به شما پیشنهاد میدهیم روش سوم را انتخاب نمایید تا بتوانید بدون مشکل در سازمان خود کار کنید.

 

هزینه های راه اندازی سیستم ویپ

هزینه های راه اندازی سیستم ویپ

هزینه راه اندازی ویپ بستگی به این دارد که شما کدام یک از روش های بالا را انتخاب میکنید و در کنار آن به چه تجهیزات دیگری نیازمند هستید. برای مثال اگر شما بخواهید از نرم افزار ایزابل استفاده نمایید و به عبارت دقیق تر روش سوم را انتخاب کنید باید هزینه هایی جهت کابل کشی، خرید تلفن های تحت شبکه (به تعداد موردنیاز)، خرید سوئیچ و… بپردازید. همچنین جهت نصب و راه اندازی، پشتیبانی و سایر موارد نیز باید هزینه های جداگانه ای به مراکز راه اندازی این سیستم ها پرداخت نمایید. اما به خاطر داشته باشید که هزینه های این روش به طور کلی نسبت به سایر روش ها پایین تر بوده و هیچگونه محدودیتی در کار با آنها و افزودن امکانات وجود ندارد.

حال تصمیم با شماست که کدام یک از روش های راه اندازی ویپ را انتخاب میکنید. تیم ما (سانا ارتباط پردیس )در خدمت شما عزیزان می باشد تا در مورد راه اندازی سیستم های ویپ شما را راهنمایی کنند). برای اینکه به طور دقیق تر با هر یک از سرویس ها آشنا شوید بهتر است با شماره 02162806 تماس گرفته تا کارشناسان ما به طور کامل تری آنها را توضیح دهند. زیرا تمام مباحث در قالب نوشتاری نمیگنجد و نمیتوان آنها را به طور دقیق تری بیان نمود.

راه اندازی و نصب VOIP

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X