سانا ارتباط پردیس

طراحی اجرا و نگهداری شبکه های ارتباطی مخابراتی

قیمت نهایی : تومان
سانا ارتباط پردیس

طراحی اجرا و نگهداری شبکه های ارتباطی مخابراتی

قیمت نهایی : تومان

راه های تشخیص یک سیستم ویپ (VOIP) هک شده

راه‌های تشخیص یک سیستم ویپ (VOIP) هک شده

راه‌های تشخیص یک سیستم ویپ هک شده

در سال های اخیر تکنولوژی ویپ اطمینان بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است و عموم بسیاری از مردم آن را به عنوان یک سیستم و تکنولوژی ایمن می شناسند. با استفاده از این تکنولوژی جذاب قابلیت هایی همچون جابجایی، مقیاس‌پذیری، مقرون به صرفه بودن و بهره وری بهتر نسبت به خطوط تلفن سنتی اگر امنیت را نیز به صورت 100 درصد به شما ارائه کند، بدون نقص خواهد بود.

یک مطلب بسیار مهم که برای هر کسی که به اینترنت متصل است مشترک می باشد این است که این تکنولوژی قابل اطمینان و ایمن نیز می تواند در خطر حملات هکر ها قرار گیرد. البته این تکنولوژی کاملا امن بوده ولی در هر سیستمی باگ های امنیتی وجود دارد و هکر ها می توانند با استفاده از آن ها اطلاعات شما را هک کرده و از آن ها استفاده کنند.

اگر یک سیستم تلفنی ویپ به درستی تنظیم و پیکربندی نشده باشد و یا توسط افراد خبره تنظیمات بازبینی نشده باشد، هکر ها می توانند از برخی باگ ها و یا مشکلات تنظیماتی برای ورود به سیستم تلفنی شما استفاده کنند و دیتای شما را به سرقت ببرند.

در این مقاله تلاش داریم 5 نشانه ی رایج برای یک سیستم تلفنی ویپ هک شده را به شما معرفی کنیم.

نشانه‌های یک سیستم ویپ هک شده

هنگام جست و جوی اینترنتی به سایت های ناخواسته هدایت می شوید.

هکر ها در اکثر مواقع پس از هک یک سیستم ویپ تلاش می‌کنند تا از موارد اقتصادی به کمک آن سیستم بهره مند شوند. به عناون مثال بازدید سایت خود و یا شرکت هایی که با آن ها قرارداد دارند را افزایش دهند. در این هنگام نرم افزار های مخربی که آن ها بر روی سیستم های شما اجرا می شوند در جهت منافع هکر عمل کرده و در برخی از مواقع جستجوی های اینترنتی شما را به سایتی که هکر مشخص کرده است هدایت می کنند.

از دیگر نشانه های هک در این زمینه می تواند اضافه شدن Toolbar جدید به مرورگرهای شما باشد، Toolbar هایی که بدون اجازه شما نصب شده اند و هدف تبلیغاتی را دنبال می کنند.

در هنگامی که چنین موردی مشاهده کردید، مطمئن شوید پس از انجام اعمال مدیریت صفحه مدیریت سیستم تلفنی را باز نگذارید زیرا هکر ممکن است با سیستم تلفنی شما اشنا باشد یا نرم افزاری مخصوص اختلال در آن بر روی سیستم شما نصب کرده باشد.

1- اختلال و بی نظمی در تاریخچه ی تماس ها

بهترین روش در این مورد این است که سراغ تاریخچه ی تماس های خود بروید و به دنبال اختلال درون آن بگردید. مواردی مانند شماره های بی مورد در تاریخچه تماس ، شماره های خارج از ایران در صورتی که با خارج از کشور تماسی نداشته اید و شماره ی ناشناخته می تواند عامل هک شدن سیستم ویپ باشد.

2- نمایش آنتی ویروس های فیک و قلابی

اگر سیستمی پیامی از آنتی ویروس که در آن سیستم قبلا آن آنتی ویروس نصب نشده است به احتمال بسیار زیاد آن سیستم هک شده است که در صورت مواجه با این شرایط بهترین روش این است که با یک متخصص یا ارائه دهنده ی سیستم ویپ مشورت کنید.

نکته ی بسیار مهم در این حالت این است که اگر شما این ویروس را توسط همین آنتی ویروس فیک حذف کنید سیستم آلوده تر از گذشته خواهد شد.

روش پیشنهادی این است سیستم را خاموش کرده و منتظر تیم فنی سیستم ویپ بمانید.

3- روشن شدن خودکار وب کم و میکروفون

یکی از قابلیت ها و ویژگی های جذاب سیستم ویپ وجود میکروفون و وب کم برای استفاده از مکالمات صوتی و تصویری می باشد. این درگاه های پرکاربرد با داشتن قابلیت مناسب درگاهی برای ورود هکر ها را به سیستم فراهم می نمایند.

هکر ها به وسیله ی وب کم و میکروفون می توانند از شرکت جاسوسی کرده و اطلاعات حساس شرکت را در جهت منافع تجاری خود مورد استفاده قرار دهند. در صورت مشاهده ی روشن و خاموش شدن خودکار میکروفون و وب کم سریعا به یک متخصص و یا ارائه دهنده ی سرویس ویپ اطلاع دهید.

4- افزایش ناگهانی در صورتحساب قبض تلفن

یکی دیگر از دلایلی که می تواند عاملی بر هک شدن سیستم ویپ باشد افزایش ناگهانی و غیر منتظره هزینه های تماس در قبض تلفن می باشد.

در این حالت هکر می تواند با استفاده از سیستم تلفنی برای برقراری تماس های شخصی و تبلیغاتی از آن استفاده کند و هزینه های آن را شرکتی که سیستم ویپ آن هک شده است باید پرداخت نماید.

پس بنابراین کنترل و مدیریت مبالغ قبض تلفن و در صورت مشاهده ی مبالغ غیر منتظره و اطلاع به افراد متخصص  می تواند مانع از سوء استفاده از سیستم تلفنی ویپ شود.

با این دلایل می توان دریافت که سیستم تلفن ویپ توسط هکر ها هک شده است و می توان فورا مانع از این اقدام شد.

امکانات تلفن ویپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X