سانا ارتباط پردیس

طراحی اجرا و نگهداری شبکه های ارتباطی مخابراتی

قیمت نهایی : تومان
سانا ارتباط پردیس

طراحی اجرا و نگهداری شبکه های ارتباطی مخابراتی

قیمت نهایی : تومان

مزایای VOIP نسبت به سانترال

مزایای VOIP نسبت به سانترالReviewed by سانا ارتباط پردیس on Oct 27Rating: 5.0

مزایای VOIP نسبت به سانترال

معرفی مزایای VOIP نسبت به سانترال

 

مزایای VOIP نسبت به سانترال: در این مقاله موضوع بررسی برای شما عزیزان معرفی مزایای ویپ نسبت به سانترال است. با پیشرفت روزانه علم و تکنولوژی و با پدید آمدن تکنولوژی VOIP رفته رفته استفاده از سانترال‌های قدیمی جای خود را به سیستم VOIP داده است، چرا که امکانات و قابلیت‌های بیشماری در سیستم VOIP وجود دارد که مرزهای فیزیکی را از بین برده است و به شما این قابلیت را می‌دهد که در هر کجا دسترسی به اینترنت را داشته باشید بتوانید از تلفن داخلی خود و تمامی امکانات آن بهره ببرید.

 

۱ـ نصب و راه‌اندازی آسان:

سیستم‌های voip دارای رابط کاربری بر پایه وب هستند. این بدان معنی است که تمامی تنظیمات سستم تلفنی از طریق وب انجام می‌گیرد. اما سیستم سانترال دارای نرم‌افزار خاص خود هستند و یا از طریق شماره‌گیری کدهای خاص از روی تلفن تنظیم می‌شوند. که این مساله باعث سخت شدن کار می‌گردد.

 

۲ـ کاهش هزینه‌ها:

از طریق سیستم voip می توان مکالمات بین‌المللی و بین شهری از طریق خطوط داده مانند اینترنت و یا شبکه‌های WAN بین شعب یک سازمان انجام داد و این کار با هزینه‌ی بسیار کم انجام می‌شود.

 

۳ـ عدم نیاز به کابل‌کشی:

یکی از مزایای این سیستم تلفنی نسبت به سانترال عدم نیاز به کابل‌کشی مجدد برای آن است و می‌توانید از کابل شبکه‌ای که به کامپیوتر خود متصل کرده‌اید به صورت اشتراکی برای تلفن نیز استفاده نمایید.

 

۴ـ عدم محدودیت در برند خاص برای دستگاه‌های تلفن:

در سیستم‌های سانترال جهت سهولت در کار و عدم ایجاد مشکل اغلب از برند مشابه سیستم سانترال استفاده می‌شود. اما voip این محدودیت را از بین برده است و می‌توانید از تمامی برندها استفاده نمایید.

 

۵ـ توسعه نامحدود:

در سیستم voip شما می‌توانید تعداد کاربران را افزایش دهید و این کار با افزودن Gateway مناسب انجام می‌گیرد.

 

۶ـ سهولت در کار:

استفاده از تلفن‌های IP بر اساس استاندار SIP بسیار ساده است.

 

۷ـ جابه جایی آسان داخلی‌ها:

در سیستم‌های سانترال زمانی که یک شرکت میز کار کارمند خود را تغییر می‌داد جابه جایی داخلی کاری دشوار و زمان بر بود اما در سیستم voip این کار تنها با بردن دستگاه تلفن به میز جدید امکان‌پذیر است.

 

۸ـ افزایش بازدهی از طریق ارائه بهتر خدمات به مشتریان:

شما می‌توانید به راحتی سیستم VOIP خود را به نرم‌افزارهای مالی و فروش متصل نمایید تا بدین ترتیب بتوانید مشتریان خود را بصورت تلفنی (از طریق IVR) در جریان قراردادها و میزان تراکنش مالی و هر داده‌ی دیگری که مورد نیاز آن اشخاص است به صورت مجزا بگذارید.

 

۹ـ دورکاری:

یکی از مزایای مهم این سیستم استفاده از آن از راه دور است به این صورت که اشخاص در منزل خود کلیه امور خود را انجام دهند. سیستم VOIP در این قسمت بسیار فعال عمل می‌کند. یعنی می‌توان به راحتی، داخلی تلفن شخص را در منزلش فعال کرد و بدین ترتیب افراد می‌توانند به کلیه تماس‌های وارده به داخلی خود، همانطور که پشت میز کارشان هستند، پاسخ دهند.

این یکی از مزیت‌های پروتکل SIP می باشد که کلیه تماس‌ها در تمام نقاط دنیا قابل دریافت هستند. در بالا قسمت از مزایای VOIP نسبت به سانترال برای شما عزیزان بیان گردید که بر اساس نیاز هر سازمان و یا شرکت این امکانات و مزایا می‌توانند بیشتر و پررنگ‌تر باشند.

امروزه در اکثر سازمان‌های بزرگ در کشور یا سیستم تلفنی به VOIP تغییر یافته و یا در حال تغییر است. برای تغییر و یا نصب سیستم تلفنی سازمان و یا شرکت خود می‌توانید از طریق لینک تماس با ما با کارشناسان شرکت سانا ارتباط پردیس در ارتباط باشید. برای عزیزانی که به VOIP علاقه‌مند شده‌اند خواندن مقاله VOIP چیست ؟ و نحوه راه اندازی سرویس VOIP پیشنهاد می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X