سانا ارتباط پردیس

طراحی اجرا و نگهداری شبکه های ارتباطی مخابراتی

قیمت نهایی : تومان
سانا ارتباط پردیس

طراحی اجرا و نگهداری شبکه های ارتباطی مخابراتی

قیمت نهایی : تومان

نصب خطوط ۵ رقمی یا سیپ ترانک

نصب خطوط ۵ رقمی یا سیپ ترانکReviewed by قلی پور on Nov 25Rating: 5.0

نصب خطوط ۵ رقمی یا سیپ ترانک

 

خطوط ۵ رقمی سیپ ترانک: رابطی برای انتقال چندین تماس بین دو نقطه در بستر اینترنت.

 

خط‌های تلفن ۴ و  ۵ رقمی که در اصطلاح به سر شماره ۵ رقمی معروف هستند به صورت تماس یک طرفه و یا دو طرفه توسط مخابرات به فروش می‌رسند. این خطوط از سوی مخابرات ودیگر شرکت‌های مجاز تنها به شرکت‌های ثبت شده و دارای کد اقتصادی ارائه می‌شود. نصب و راه‌‌اندازی خط ۵ رقمی پس از خرید «زوج سیم» از سوی شرکت مربوطه، توسط مرکز رسمی طراحی شبکه انجام می‌شود. خط ۵ رقمی به دو صورت ارائه می‌شود: تماس یک طرفه که تنها تماس‌های ورودی را شامل می‌شود و تماس دو طرفه که مشمول هم تماس‌های ورودی می‌شود و هم تماس‌های خروجی.

خط یک طرفه دارای سرشماره ۵ رقمی و خط دو طرفه دارای سرشماره ۸ رقمی است. خط پنج رقمی به صورت زوج سیم مسی با ظرفیت حداقل ۳۰ کانال از سوی مخابرات تحویل مشتری می‌گردد. البته هر زوج سیم، قابلیت ارائه تا ۶۰ تماس همزمان را بدون اشغالی دارد. خط پنج رقمی یا خط سیپ ترانک از فن آوری ویپ استفاده می‌کند که برای راه‌اندازی آن نیاز به اینترنت و اتصال به یک مودم وجود دارد. از این نظر راه‌اندازی خط پنج رقمی تجهیزات و دانش ویژه‌ای را طلب می‌کند. ما در شرکت سانا ارتباط پردیس تمامی خدمات طراحی، نصب و راه‌اندازی خط پنج رقمی را برای شما انجام می‌دهیم.

راه‌اندازی خطوط ۵ رقمی یا سیپ ترانک فقط بر روی بستر ویپ قابل انجام است.

 

با توجه به اینکه تکنولوژی خطوط سیپ ترانک مخابرات از نوع ویپ است، راه‌اندازی خط پنج رقمی نیز تنها می‌تواند بر روی بستر ویپ صورت گیرد.

به طور خلاصه مزایای استفاده از پروتکل سیپ SIP را می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • عدم استفاده از سخت افزار پرهزینه FXO
  • کیفیت صوت بالاتر
  • هزینه کمتر حدود ۲۵ درصد در مقابل با خطوط E1
  • قابلیت جابجایی خط
  • عدم نیاز به سخت افزار برای برقراری ارتباط
  • قابلیت اتصال و سازگاری کامل با خط پنج رقمی مخابرات   

خطوط ۵ رقمی را در این سرویس‌ها راه‌اندازی می‌کنیم

مراکز تلفن استریسک (asterisk)
مرکز تماس سیسکو (CUCM, CME)
مرکز تماس مایکروسافت (skype for bussiness)
مرکز تماس پاناسونیک (TDA, TDE, NS)

خط تلفن پنج رقمی سیپ ترانک که به تازگی توسط شرکت مخابرات به مشترکین حقوقی (دارای روزنامۀ رسمی، شناسۀ ملی، و کد اقتصادی) عرضه می گردد، از جمله تکنولوژی‌های گسترش یافته جهانی است که با استفاده از بستر دیتای مخابرات جایگزین سرویس‌های خطوط تلفن ۵ رقمی PRI (یا (E1) شده است.

نکتۀ حائز اهمیت در خصوص این سرویس نوع کارکرد آن است که به دو صورت یک طرفه (فقط تماس ورودی) و دو طرفه (تماس‌های ورودی و خروجی) ارائه می‌گردد، این است که خطوط یک طرفه دارای سرشمارۀ ۵ رقمی بوده (۵-۵) و خطوط دو طرفه دارای سرشمارۀ ۸ رقمی می‌باشند (۸-۸). به این دلیل متقاضیان این سرویس در هنگام ارائۀ درخواست خود می‌بایست با توجه به نوع نیاز خود به این موضوع توجه کنند. خطوط تلفنی ۵ رقمی به صورت زوج سیم مسی با ظرفیت حداقل ۳۰ کانال در محل مشترکین تحویل می‌گردد. هر کانال به معنی امکان برقراری یک تماس است.

 

نصب خطوط پنج رقمی SIP Trunk

سانا ارتباط با بهره‌گیری از دانش، تخصص، و تجربۀ گروهی از کارشناسان زبدۀ ارتباطات و مخابرات و به کارگیری جدیدترین فناوری‌های روز دنیا آماده برای ارائۀ خدمات گوناگون و راه‌حل‌های جامع ارتباطی جهت توسعه و بهبود کارایی و بهره‌وری به سازمان‌ها، شرکت‌ها، مؤسسات آموزشی، مراکز بهداشتی، و غیره در بخش‌های دولتی و خصوصی است.

 

تجهیزات مورد نیاز برای راه‌اندازی خط ۵ رقمی:

لازم است مرکز تلفنی با قابلیت ویپ به همراه سخت افزارهای مربوطه برای مرکز تلفن تهیه شود این خطوط نیاز به یک مودم .biz دارند.

شرکت سانا ارتباط پردیس میتواند هرگونه سوال شما را در مورد نصب خطوط ۵ رقمی سیپ ترانک پاسخ دهد.برای این کار کافی است با شرکت سانا ارتباط تماس برقرار کنید و از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید.

امیدواریم در این مطلب توانسته باشیم شما را یاری کرده باشیم.

راه‌اندازی خط ۵ رقمی (سیپ ترانک + تل سی) در استان البرز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X