سانا ارتباط پردیس

طراحی اجرا و نگهداری شبکه های ارتباطی مخابراتی

قیمت نهایی : تومان
سانا ارتباط پردیس

طراحی اجرا و نگهداری شبکه های ارتباطی مخابراتی

قیمت نهایی : تومان

1- خطوط تلفن اینترنتی یا سیپ ترانک چه مزایایی دارد؟

1- خطوط تلفن اینترنتی یا سیپ ترانک چه مزایایی دارد؟Reviewed by قلی پور on Nov 30Rating: 5.0

مزایای خطوط تلفن اینترنتی یا سیپ ترانک

خطوط تلفن اینترنتی یا سیپ ترانک به دلیل اینکه بر روی شبکه‌های IP مانند اینترنت و اینترانت منتقل می‌شوند مزایای ذیل را دارند:

مقدمه:

سیپ ترانک چیست؟

SIP Trunk به ارتباطی گفته می‌شود که از طریق بستر شبکه و با استفاده از پروتکل SIP، امکان برقراری مکالمات را فراهم می‌کند.

باید توجه داشته باشید که سیپ ترانک دو طرف دارد:

یک سمت مرکز تلفن ویپ یا همان سانترال تحت شبکه بوده و یک طرف دیگر می‌تواند سرویس دهنده‌ی ترانک سیپ، یا یک سانترال ویپ و یا یک گیت وی باشد.

خطوط تلفن اینترنتی یا سیپ ترانک

1- خط تلفن اینترنتی محدودیت جغرافیایی ندارد

همانطور که می‌دانید در خطوط تلفن شهری قدیمی، دریافت سرویس محدود به طول مسیر سیم مسی مخابراتی بود و در صورتی که شما از محدوده مخابراتی دور می‌شدید و یا از محل نقل مکان می‌کردید دیگر قادر به دریافت سرویس و خدمات از آن مرکز مخابراتی نبودید و باید شماره تلفن ثابت خود را تغییر می‌دادید.

ولی در شماره تلفن‌های اینترنتی این محدودیت‌ها وجود ندارند و شما می‌توانید به گستره شبکه‌هایی مانند اینترنت خطوط تلفن خود را منتقل نمایید. به عنوان مثال از اوپراتور تلفنی در آلمان شماره تلفن شهری بخرید و به سیستم تلفنی خود در تهران متصل نمایید.

2- قیمت ارزان‌تر خط تلفن ثابت

اوپراتور تلفن Trunk SIP شماره تلفن‌ها و خطوط تلفن ثابت شهری را معمولاً با قیمت‌های بهتری نسبت به مخابرات سنتی ارائه می‌کنند.

3- کیفیت صدای برتر و عدم قطعی در خطوط تلفن اینترنتی

همانطور که می‌دانیم در خطوط تلفن قدیمی با افزایش طول مسیر سیم تا درب شرکت ما احتمال قطعی سیم، نویزی شدن، افت کیفیت صدا وجود داشت در صورتی که در خطوط تلفن اینترنتی با مشکلات قبلی موجه نبوده و از کیفیت صدای HD  برخوردار خواهیم بود.

 

4- عدم تغییر شماره تلفن شما

یکی از مشکلاتی که همیشه با آن روبرو بودیم تغییر شماره تلفن شرکت بوده است، با هر جابجایی شماره تلفن مان تغییر می‌کرد و مشتریان ارزشمند خود را از دست می‌دادیم و یا مجبور به تغییرات عمده‌ای در تبلیغات و اوراق اداری می‌شدیم. با استفاده از خطوط تلفن اینترنتی به دلیل امکان جابجایی آسان اطمینان داریم خطوط تلفن ما تغییر نخواهد کرد.

 

5- عدم نیاز به مبدل‌های مخابراتی

همانطور که می‌دانیم در سیستم‌های تلفنی ویپ IP Telephony  در صورتی که بخواهید از خطوط قدیمی یا سیم مسی استفاده کنیم باید آن را به ویپ یا IP تبدیل نماییم. این تبدیل‌ها نیاز به خرید دستگاه Voice Gateway  دارند که بجز گرانی آن‌ها موجب از دست دادن کیفیت و تأخیر در مکالمه هم می گردند. خطوط تلفنی اینترنتی با توجه به اینکه بر پایه IP و ویپ VoIP هستند بدون نیاز به دستگاه مبدل و صرف برق و کاهش افت کیفیت سرویس بهتری را به ارمغان می‌آورند.

 

6- یک شماره تلفن بدون اشغالی

یک دیگر از مزایای خط تلفن اینترنتی این است که تعداد کانال‌های قابل استفاده آن قابل تنظیم است. به یاد داریم قبلاً ار کسی به خط تلفن ما زنگ می‌زد آن خط اشغال می‌شد ولی اکنون می‌توانیم یک خط با مثلا ۱۰ کانال ارتباطی داشته باشیم یعنی اگر ۱۰ نفر هم به ما زنگ زدند یا ما با آن خط به کسی زنگ زدیم دیگر آن خط شهری اشغال نمی‌شود. شاید شما بخواهید این شماره تلفن را به ۱۰۰ کانال همزمان ارتقا دهید که این امر از سمت اوپراتور به راحتی امکان پذیر است.

 

7- خرید و نصب و راه اندازی سریع

با توجه به اینکه این خطوط از تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده می‌کند به صورت آنلاین عرضه می‌گردند و شاید در یک روز راه‌اندازی و مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

 

8- تعرفه‌های مکالماتی ارزان‌تر به همراه کیفیت برتر

با توجه به ورود اوپراتورهای دیگر به عرضه تلفن‌های اینترنتی، فضای رقابتی ایجاد شده و هر کدام به دنبال کسب رضایت هرچه بیشتر مشترکین خود هستند، از این رو کاهش هزینه مکالمات و افزایش کیفیت آن دستاورد این فضای رقابتی است.
امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران سانا ارتباط پردیس تماس بگیرید و سؤالات خود را بپرسید و از مشاوره رایگان ما بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X