سانا ارتباط پردیس

طراحی اجرا و نگهداری شبکه های ارتباطی مخابراتی

قیمت نهایی : تومان
سانا ارتباط پردیس

طراحی اجرا و نگهداری شبکه های ارتباطی مخابراتی

قیمت نهایی : تومان

نگهداری سانترال پاناسونیک

مهم ترین اصول در نگهداری سانترال پاناسونیک چیست ؟ 

در این روزها که قیمت تجهیزات الکترونیکی افزایش سرسام آوری داشته است ، خرابی سانترال شما میتواند یک فاجعه تلقی شود . علاوه بر هزینه های تحمیلی بسیار بالا ، شما با اختلال چند ساعته و در بعضی مواقع چند روزه تماس های تلفنی شرکت یا سازمان خود مواجه خواهید شد . در بازار رقابتی امروز که حتی یک تماس مشتری نیز تعیین کننده است و شما فرصت از دست دادن هیچ تماسی را ندارید ، خرابی سانترال پاناسونیک یا سانترال ویپ شما یک بحران خواهد بود .

به نظر شما اصول نگهداری سانترال پاناسونیک چیست ؟

 

نگهداری سانترال پاناسونیک 4

 

خرابی سانترال میتواند دلایل بسیار زیادی داشته باشد . در ادامه به معرفی تعدادی از این موارد میپردازیم :

1- نوسان برق : متاسفانه شایع ترین دلیل خرابی سانترال های پاناسونیک یا سیستم های تلفنی ویپ ، نوسانات شدید برق شهری است . آیا تا به حال به این موضوع فکر کردید که نوسان برق چگونه به سانترال شما ضربه میزند ؟ 

در زمان اتصال مجدد برق شهری ، تمام دستگاه های برقی به صورت ناگهانی اقدام به راه اندازی مجدد خود میکنند . همانطور که میدانید برای استارت هر وسیله ای ، نیاز به جریان برق بیشتری است و بعد از راه افتادن ، دیگر به نیروی زیاد اولیه نیازی نخواهد بود . در حوزه برق و الکترونیک به این نیروی اولیه برای راه اندازی  ، آمپر اولیه یا جریان کشی میگویند . به زبان ساده تر جریان برق هم مانند جریان آب ، در ابتدای وصل مجدد ، افت بالایی دارد . ولی بعد از دو تا سه دقیقه ، این افت جبران میشود .

نکته مهم این است که در 2 تا 3 دقیقه اول نباید به سانترال خود ، اجازه اتصال به برق شهری بدهید . این کار با استفاده از محافظ های برق استاندارد صورت میگیرد . بنا به تجربه ، جهت نگهداری سانترال پاناسونیک پیشنهاد ما به شما استفاده از محافظ های برق پارت الکتریک است .

2- دمای محیطی بالا : سانترال پاناسونیک ، سانترال ویپ و تمام وسایل الکترونیکی از المان ها و قطعات الکترونیکی تشکیل شده اند که بر اثر مصرف برق ، حرارت بالایی تولید میکنند . چنانچه این حرارت از روی آی سی ها ، دیود ها و … به وسیله فن یا هیت سینک ها تخلیه نشود ، احتمال سوختن یا نیم سوز شدن آنها وجود خواهد داشت .

در اکثر موارد راه اندازی و  نگهداری سانترال پاناسونیک ، متاسفانه مشاهده میشود که به دلیل کمبود فضا ، کارفرما اصرار به نصب سانترال در مکانهای غیر استاندارد را دارد ، مثل راهروها ، کمد ها و … . از آنجا که اغلب این مکانها فاقد سیستم تهویه معمولی هستند ، دمای محیطی بالاتری نسبت به دیگر مکانهای سازمان یا شرکت دارند . در سازمانهای بزرگ و استاندارد ، جهت حل این مشکل در اتاق سرور و سانترال ، یک عدد کولر گازی در نظر گرفته میشود .

3- گرد و خاک : بنا بر تجربه کارشناسان شرکت سانا ارتباط پردیس ، این ذرات ریز گرد و غبار که حتی با چشم انسان نیز قابل مشاهده نیستند ، بزرگترین دشمن شما در نگهداری سانترال پاناسونیک  هستند . همانطور که به یاد دارید در زمان های قدیم ، وسایل برقی منازل مکررا دچار سوختگی میشدند که امروزه بسیار کمتر شده است . باور میکنید که علت حل این مسئله ، استفاده از جارو برقی است ؟  چرا که جارو برقی مانع پراکنده شدن خاک در هوا و نشستن این ذرات بر روی وسایل برقی می شود .

با این وجود ، المانهای الکترونیکی به دلیل داشتن بار الکتریکی ، جاذب ذرات گرد و غبار در هوا هستند . این ذرات ، دقیقا مانند یک لحاف یا پتو برای آی سی ها عمل میکنند و باعث میشوند که در سردترین دمای اتاق سرور ، سانترال شما دمای بالایی داشته باشد  .

در بعضی مواقع با وجود نصب محافظ برق ، نصب کولر گازی و رعایت دمای محیطی ، باز هم شاهد خرابی سانترال خود هستید . دلیل این مشکل چیست ؟

بله ! پتوی خاکی !!!

این ذرات ریز به مانند یک پتو ، اجازه انتقال گرمای سطح آی سی ها را نخواهند داد . البته در بسیاری اوقات ، خود این ذرات نیز به دلیل باردار شدن الکتریکی ، باعث جهش برق و اتصال در مدار الکترونیکی سانترال شما خواهند شد . برای جلوگیری از این مشکلات ، شرکت سانا ارتباط پردیس به شما پیشنهاد سرویس های دوره ای سانترال را میکند . در این روش ، کل سانترال به همراه کابل ها و متعلقاتش باز شده ، به محیط دیگر منتقل و به وسیله بلوور در معرض باد نسبتا تندی قرار میگیرند و تمامی گرد و خاک ها ، زدوده میشود . 

توصیه کارشناسان شرکت سانا ارتباط پردیس ، اختصاص مکان ایزوله از گرد و غبار که مجهز به کولر گازی می باشد است . حتی در استاندارد های بین المللی ، تکنیسین های اتاق سرور ، جهت کار با دستگاه های مربوطه ملزم به استفاده از کفش مخصوص اتاق سرور هستند .

در ادامه یک نمونه جنرال سرویس یا سرویس عمومی سانترال پاناسونیک و UPS و سرور تلفن ویپ مربوط به دانشگاه آزاد شهر قدس که یکی از مشتریان قدیمی شرکت سانا ارتباط پردیس است ، میپردازیم :

وضعیت تجهیزات سانترال و UPS قبل از جنرال سرویس :

 

نگهداری سانترال پاناسونیک
سرویس های دوره ای ، لازمه ی نگهداری سانترال پاناسونیک است
نگهداری سانترال پاناسونیک 2
در بعضی مواقع ، وجود فن داخلی نیز مزید علت خواهد بود

نگهداری سانترال پاناسونیک

 

بعد از سرویس سانترال :

 

شما میتوانید جهت مشاوره رایگان در خصوص نگهداری و سرویس سانترال شرکت خود ، با کارشناسان شرکت ما تماس بگیرید

 

دفترچه راهنمای گوشی تلفن پاناسونیک PANASONIC KX-T۷۷۳۰

2 دیدگاه برای “نگهداری سانترال پاناسونیک

  1. سلام وقت بخیر
    بسیار مقاله مفید و کاربردی بود ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X