سانا ارتباط پردیس

طراحی اجرا و نگهداری شبکه های ارتباطی مخابراتی

قیمت نهایی : تومان
سانا ارتباط پردیس

طراحی اجرا و نگهداری شبکه های ارتباطی مخابراتی

قیمت نهایی : تومان

ویپ voip

ویپ voipReviewed by سانا ارتباط پردیس on May 5Rating: 5.0

ویپ چیست ؟ (VOIP)

در دنیای ارتباطات، به تکنیک انتقال صدا بر روی زیر ساخت شبکه (IP Network)، ویپ یا Voice Over IP می‌گویند. در این روش دیگر نیازی به کابل‌کشی مخابراتی در داخل سازمان و شرکت شما نیست و کلیه تلفن‌ها و فکس‌ها به نودهای شبکه متصل خواهند شد. دیگر خبری از پست‌های شلوغ و سیم‌های مختلف تلفنی نیست.

با رشد بسیار سریع اینترنت و تاثیر آن بر روی تمام ابعاد زندگی اجتماعی، نسل جدید ارتباطات تلفنی از طریق سانترال ویپ پا به عرصه گذاشته است. امروزه ما شاهد انقلاب اینترنت در تمام ابعاد زندگی انسان‌ها هستیم. وابستگی افراد به اینترنت تلفن همراه غیر قابل باور است. قطعی چند لحظه‌ای اینترنت شرکت‌ها غیر قابل تحمل است. افراد اغلب اوقات فراغت خود را در اینترنت می‌گذارنند. تبادل تصویر، صدا و انواع فایل‌ها به سرعت امکان‌پذیر شده است. گسترش روز افزون نرم‌فزارهای کاربردی تلگرام، اینستاگرام و واتساپ از این قبیل است. تمام این پیشرفت‌ها در سایه تکنولوژی ویپ صورت گرفته است.

صدای انسان که در ابتدا به صورت یک سیگنال آنالوگ است، به سیگنال دیجیتال تبدیل و بعد از کدینگ و فشرده‌سازی و تبدیل به پکت آی پی، وارد شبکه می‌شود. در سمت گیرنده نیز عکس این عمل انجام می‌گردد.

 

مزیت‌های تلفن سانترال ویپ چیست؟

  • حذف کابل‌کشی‌های مخابراتی مجزا:

از آنجا که تلفن سانترال ویپ (تلفن شبکه) بر روی زیرساخت شبکه کار می‌کنند، نیازی به کابل‌کشی مخابراتی و مجزا نیست.

  • تماس تصویری:

با توجه به پهنای باند بسیار زیاد شبکه، امکان برقراری تماس تصویری نقطه به نقطه و کنفرانس‌های تصویری بر روی تلفن سانترال ویپ به سهولت امکان‌پذیر گردیده است.

  • استفاده از تلفن سانترال نرم‌افزاری بر روی کامپیوتر و تلفن همراه:

شما می‌توانید با نصب تلفن‌های نرم‌افزاری بر روی کامپیتر و تلفن همراه خود، بدون نیاز به گوشی سخت‌افزاری، با همکاران و مشتریان خود تماس صوتی و تصویری داشته باشید.

  • انتقال تماس به بیرون از سازمان، رایگان و به هر نقطه:

در صورت استفاده از تلفن سانترال ویپ، شما این امکان را دارید که شماره‌های داخلی شرکت خود را بر روی موبایل و در مکانی بسیار دورتر از محل حقیقی شرکت خود داشته باشید.

  • عدم محدودیت ارتقاء:

در سیستم‌های قدیمی‌ برای افزایش ظرفیت و امکانات مختلف، نیاز به خرید کارت سخت‌افزاری و لایسنس‌های نرم‌افزاری مختلف بود که در تلفن‌های سانترال ویپ این محدودیت برداشته شده است و امکانات مختلفی از جمله IVR، صف‌بندی تماس‌ها، صندوق صوتی، پرینت ریز مکالمات، ظبط مکالمات و … از ابتدا بر روی سانترال ویپ قرار دارد.

  • نگهداری آسان و ارزان:

محیط گرافیکی این امکان را به مشتری می‌دهد تا به راحتی به تعریف و اضافه نمودن داخلی بپردازد. همچنین جابجایی داخلی فقط با جابجایی گوشی انجام می‌گردد و دیگر نیازی به عوض کردن رانژه و ترمینال‌های قدیمی‌ نیست.

 

سانترال ویپ چیست و چه مزیت‌هایی دارد؟

 

امکانات تلفن سانترال ویپ چیست؟

  • ظرفیت بالای تعداد داخلی‌های IP:

با استفاده از رابط گرافیکی و بدون نیاز به هیچ کارت سخت‌افزاری، شما این امکان را دارید که به راحتی تا تعداد بسیار زیادی (حداقل ۲۰۰ داخلی) را بر روی یک سانترال ویپ تعریف و استفاده نمایید.

  • امکان ضبظ مکالمات بین داخلی‌ها و خطوط شهری:

در سانترال‌های قدیمی به منظور ضبظ مکالمات، نیاز به خرید سخت‌افزارهای بسیار پیچیده و جاگیر و کابل‌کشی به صورت موازی بود که هزینه‌های زیادی به همراه داشت. ولی در سانترل ویپ، ضبط مکالمات کاملاً نرم‌افزاری است و هیچ هزینه راه‌اندازی برای مشتری نخواهد داشت. شما با استفاده از یک VPN، این امکان را دارید که از منزل یا هتل محل اقامت خود، شرح مکالمات کارمندان خود و مشتریانتان را چک کنید.

در سانترل ویپ، دیگر نیازی به دستگاه‌های حجیم و گران‌قیمت فکس نیست. ضمناً با توجه به افزایش روزمره قیمت کاغذ، امکان دریافت فکس به صورت نرم‌افزاری توسط سانترال ویپ، این امکان را به شما می‌دهد تا با صرفه‌جویی در هزینه خرید و نگهداری دستگاه فکس و کاغذ، به بهره‌وری بیشتری دست یابید.

  • استفاده از تلفن‌های نرم‌افزاری به جای گوشی‌های سخت‌افزاری:

قیمت بالا و جاگیری روی میز، باعث شده تا تلفن‌های نرم‌افزاری متنوعی تولید و به بازار عرضه گردد. شما با نصب این نرم‌افزارها بر روی گوشی تلفن همراه یا کامپیوتر شخصی خود، امکان مکالمه صوتی، تصویری و حتی برقراری کنفرانس را خواهید داشت.

  • IVR (Interactive Voice Response):

این ویژگی به تماس گیرندگان کمک می‌کند تا با گوش دادن به پیام خوشامدگویی و معرفی قسمت‌های مختلف سازمان، به صورت مستقیم و بدون نیاز به شخص اپراتور، به قسمت دلخواه ارتباط یابند.

  • صف انتظار تماس‌های ورودی:

این ویژگی در صورت اشغال بودن خط داخلی، تماس گیرنده را در درون صف انتضار قرار خواهد داد. تماس گیرنده با اصلاع از تعداد نفرات در صف، زمان تقریبی پاسخگویی را متوجه خواهد شد.

  • ارائه پرینت مکالمات:

در سانترال‌های قدیمی برای استخراج و مشاهده ریز مکالمات، نیاز به خرید نرم‌افزار مخصوص و نصب آن بر روی یک کامپیوتر بود که در صورت خرابی کامپیوتر مذکور و قطع شدن ارتباط سانترال و کامپیوتر، اطلاعات تماس‌ها از دست می‌رفت. در سانترال ویپ، هیچ نیازی به خرید نرم‌افزار و کامپیوتر جداگانه نیست و تا زمانی که سانترال ویپ در حال برقراری تماس باشد، کلیه اطلاعات تماس نیز بدون درنگ ثبت خواهد شد و تحت وب مشاهده می‌گردد.

  • اتصال به CRM سازمانی:

سانترال ویپ این قابلیت را دارد که به دیتابیس نرم‌افزار CRM سازمان شما متصل گردد و انواع پاپاپ و اعلان‌ها را بر روی نمایشگر نمایش دهد. این قابلیت در بسیاری از سازمان‌ها کاربرد فراوان دارد.

  • اتصال به سانترال‌های قدیمی آنالوگ و دیجیتال:

بسیاری از مشتریان در زمانی که صحبت از ویپ می‌گردد، گمان می‌کنند که باید سانترال گوشی‌های قدیمی را جمع‌آوری نمایند. در صورتی که اصلاً الزامی به این کار نست و شما با نصب گیتوی این امکان را خواهید داشت که ضمن استفاده از سانترال و گوشی تلفن‌های قدیمی، از اغلب امکانات سانترال ویپ نیز استفاده کنید.

 

شرکت سانا ارتباط پردیس (سانا تلکام) با تکیه بر تجربه، دانش فنی و سوابق درخشان نصب و راه‌اندازی انواع سیستم‌های مخابراتی برای بسیاری از ارگان‌های دولتی و خصوص، این امکان را دارد که با ارائه راه‌حل‌های نوین ارتباطی بر مبنای سانترال ویپ و بر پایه راه‌حل‌های سیسکو، مایتل، پاناسونیک، گرند استریم و … تحولی عظیم در مدیریت ارتباطات شما با دنیا فراهم نماید.

 

یکپارچه سازی سانترال قدیمی با ویپ

نظر برای “ویپ voip

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X