سانا ارتباط پردیس

طراحی اجرا و نگهداری شبکه های ارتباطی مخابراتی

قیمت نهایی : تومان
سانا ارتباط پردیس

طراحی اجرا و نگهداری شبکه های ارتباطی مخابراتی

قیمت نهایی : تومان

 کارایی سیستم های یو پی اس و نکات ایمنی قبل نصب UPS

 کارایی سیستم های یو پی اس و نکات ایمنی قبل نصب UPSReviewed by سانا ارتباط پردیس on Oct 19Rating: 5.0

کارایی سیستم های یو پی اس و نکات ایمنی قبل نصب UPS

سیستم برق اضطراری

سیستم های یو پی اس چه کاربردی دارند؟

   اساسی ترین کارایی سیستم یو پی اس در مواقع قطع کلی برق است به این شکل که در این مواقع سیستم ups بلافاصله و بی وقفه وارد مدار شده و انرژی مصرفی موردنیاز دستگاه را تامین میکند و دستگاه مورد نظر خاموش نمیشود.
•    دستگاههای یو پی اس مجهز به سیستم تثبیت کننده ولتاژ نیز میباشد به این صورت که اگر میزان ولتاژ ورودی برق در سطح شهر تغییر کند تاثیری در مقدار برق خروجی دستگاه نخواهیم داشت و همواره ولتاژ ۲۲۰ ولت در خروجی دستگاه خواهیم داشت.
•    سیستم های UPS مجهز به نوعی فیلتر های الکترونیکی میباشد که سبب رفع نوسانات برق و نویز ها شده و از مصرف کننده در برابر ولتاژهای بالای برق و حتی رعد و برق محافظت کرده و ولتاژ برق مصرفی ثابت و یکنواختی را برای استفاده در اختیار مصرف کنندگان قرار میدهد.
•    یو پی اس ها این قابلیت را نیز دارند که نواسانات بوجود آمده در مودم ها و خطوط تلفن همراه را نیز برطرف کنند.

نکات ایمنی قبل نصب UPS

مکانی که یو پی اس در آن محل نصب خواهد شد باید طوری باشد که فضای کافی برای نصب آن وجود داشته باشد و کف محل نصب تحمل وزن یوپی اس را داشته باشد.

حمل و نقل یو پی اس باید طوری باشد که آسیبی به یو پی اس نرسد.

محیطی که یو پی اس در آن نصب خواهد شد باید از نظر حرارت رطوبت و نویز صوتی محیطی پاک باشد.

زمان نصب یو پی اس از نوع اتصالات و سطح مقطع کابلها و فیوزهایی که برای نصب یو پی اس استفاده می شود اطمینان حاصل گردد.

اتصال مناسب بار به ups هنگامی که بار به یو پی اس متصل می گردد باید مراقب بود که برق شهری با برق خروجی اتصال نداشته باشد .و در صورت سه فاز بودن فازها به صورت متوالی متصل گردد.

نصب و راه اندازی دستگاه توسط کارشناسان فنی انجام پذیرد.

  • مصرف کننده هایی را که نباید به یو پی اس وصل کنیم.

یو پی اس ها چنانچه قبلا توضیح داده شد انرژی الکتریکی را در باطری های یو پی اس ذخیره نموده .و بعد از قطع شدن برق با اینورتور موجود در داخل یو پی اس برق ذخیره شده و در باطری را تبدیل به برق شهر برای مصرف کننده ها آماده می سازد. برای ارسال بعضی از مصرف کننده ها که دارای جریان نامی اولیه زیادی هستند. برای وصل کردن به یو پی اس مناسب نمی باشندکه از این نمونه می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. الکترو موتورها لوازمی که دارای سیم پیچی می باشند.
  2. پرینترهای لیزری
  3. دستگاههای تهویه
  4. لامپهای فلوئرسنت و گازی

ولی لازم به ذکر است این مصرف کننده ها را می توان به یو پی اس وصل کرد ولی در این حالت به ups های با توان بالا و باتری یو پی اس های با آمپر بالا باید انتخاب کرد که از لحاظ هزینه این یو پی اس ها و باتری گران بوده و برای ما به صرفه نیست و ضمناً این مصرف کننده ها زیاد حساس نبوده و نیازی به وصل یوپی اس نمی باشد.

  • رعایت چه نکاتی قبل از نصب و راه اندازی باتری یو پی اس لازم است؟

  1. گرما یکی از مهمترین عوامل موثر در خرابی باتریها بشمار میرود.باتریها را نباید در کنار منبعی که انرژی گرمایشی تولید می کنندمورد استفاده قرار دهیم.دمایی که برای باتریها در نظر می گیریم بین ۲۰ الی ۲۵ درجه سانتیگراد میباشد.
  2. تهویه هوای باتری ها باید مناسب باشد.هنگامی که باتری ها در محفظه ای قرار میگیرند باید توسط فن ها و یا حداقل باز نمودن محفظه،تهویه مناسب انجام گیرد.
  3. بدلیل اینکه در محفظه باتریها گازهایی که قابل انفجار میباشند توسط باتری ها تولید میگردد،بنابراین تجهیزاتی که به خودی خود جرقه تولید می کنند از محل نصب باتری ها دور باشند.
  4. باتوجه به جنس باتری ها از تماس باتری ها با مواد شیمیایی وحلالهای عالی و مواد چسبناک خودداری گردد.
  5. اگر باتریها در محلی مورد استفاده قرار میگیرند که ارتعاشات زیادی تولید میگردد،بهتر این است که از ضربه گیر برای محفظه باتری ها استفاده گردد.
  6. موقع نصب باتریها باید همه باتری ها طوری نصب گردند که در معرض هوا قرار گیرند و فاصله پیشنهادی بین باتری ها ۵ تا ۱۰ میلی متر میباشد.
  7. کابلهایی که برای نصب باتری ها مورد استفاده قرار میگیرد با سطح مقطع مناسب انتخاب گردند.
  8. باتریها راباظرفیت مناسب انتخاب کنیم.استفاده باتری یو پی اس با یک ظرفیت در کنار باتری با ظرفیت دیگرباعث بروز خسارت به باتری ها میگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X