سانا ارتباط پردیس

طراحی اجرا و نگهداری شبکه های ارتباطی مخابراتی

قیمت نهایی : تومان
سانا ارتباط پردیس

طراحی اجرا و نگهداری شبکه های ارتباطی مخابراتی

قیمت نهایی : تومان

سانترال تحت شبکه

سانترال تحت شبکه
یک نوع سانترال تحت شبکه

سانترال تحت شبکه دستگاهی است که تعدادی خطوط ورودی را به تعدادی خطوط داخلی تقسیم بندی می کند که در این میان خطوط ورودی را می توان خطوط شهری و خطوط خروجی را همان خطوط داخلی نامید. سانترال به منظور ایجاد یک شبکه خصوصی در یک مجموعه (شرکت) مورد استفاده قرار می گیرد که در آن با به اشتراک گذاشتن تعدادی از خطوط شهری امکان استفاده برای تمام داخلی ها با (تنظیم امکانات و محدودیت ها) به وجود خواهد آمد.

در واقع یک دستگاه سانترال تحت شبکه یک مرکز مخابرات کوچک می باشد که در اختیار یک مجموعه قرار می گیرد. امکانات بالقوه دستگاه  و تلفن سانترال شرکت ها و حتی فروشگاه ها را ملزم به استفاده از این دستگاه می کند.

سانترال تحت شبکه، نوعی از سانترال است که به مکان محدود نمی شود و شما با داشتن یک نقطه اتصال به اینترنت می توانید وارد این شبکه شوید.  در واقع سانترال تحت شبکه، نسل جدیدی از مرکز تلفن است که با امکاناتی فراتر از سانترال های سنتی در قالب سیستم VOIP ارائه شده است.

 

از جمله امکاناتی که می توان در این سانترال به آن اشاره کرد مواردی مانند اشتراک گذاشتن خطوط شهری تلفن گویا، دسترسی آسان و بدون هزینه داخلی ها به هم دیگر، اشتراک لوازم مخابراتی بین داخلی ها و … می باشد.

 

ویژگی های سانترال تحت شبکه 

 

  • انتقال مکالمه
  • ضبط خودکار مکالمات
  • فکس با استفاده از شبکه
  • کنفرانس صوتی- تصویری
  • تغییر پذیری آسان و متنوع
  • امکان استفاده در هر نقطه دنیا
  • کم هزینه بودن ارتباط بین دو مجموعه
  • مناسب برای مجموعه های دارای چند شعب
  • محدودیت زمان تماس
  • برنامه ریزی آسان، تعمیر و نگهداری راحت
  • انتقال تماس / مزاحم نشوید
  • شماره گیری خودکار / ذخیره
  • پاسخگویی خودکار / قطع موقت صدا

 

انواع سانترال تحت شبکه 

 

  • نسخه ابری
  • سخت افزاری
  • نرم افزاری

در نسخه ابری این مدل از دستگاه سانترال، اطلاعات به جای اینکه همانند سیستم های سنتی در یک کامپیوتر ذخیره شود، در بستر اینترنت و در فضای ابری ذخیره می شود. از مزایای سانترال نرم افزاری تحت شبکه می توان به رایگان بودن امکانات پایه و اصلی آن اشاره کرد.

سانترال سخت افزاری تحت شبکه، دارای یک سری محدودیت در برقراری تماس می باشد که شما می توانید برای دور زدن این محدودیت، از ماژول استفاده کنید. البته لازم به ذکر است که به جای ماژول شما می توانید از گیتوی که کاربردی تر از ماژول می باشد، استفاده کنید.

یکی از مسائل بسیار مهم در انتخاب یک سانترال تحت شبکه قدرت پردازشگر و فیلتر های صوتی یا اکو کنسلر سخت افزاری می باشد. اولین ویژگی که باید هر مرکز تلفن خوب دارای آن باشد امکان دریافت و ارسال صدا با کیفیت مطلوب می باشد. بعضی از فعالیت های جانبی که یک مرکزتلفن انجام می دهد موجب می گردد، پردازنده را آن قدر درگیر نماید که در زمان فشرده سازی یک مکالمه دچار اختلال گردد.

تماس همزمان یا concurrent call یک از نکاتی هست که کمتر مورد توجه قرار می گیرد. اینکه یک مرکزتلفن قابلیت پشتیبانی از ۳۰ یا ۵۰ داخلی را دارد به تنهایی کافی نیست. لازم است در زمان خرید تعداد تماس همزمانی که مرکزتلفن پشتیبانی می نماید مشخص گردد. ممکن است یک مرکزتلفن تا ۳۰ داخلی را هم پشتیبانی نماید ولی تنها دو یا سه مکالمه هزمان را بتواند باکیفیت مناسب برقرار نماید.

تعداد داخلی ها هر چند با افزایش گیتوی و ترانک روی یک مرکزتلفن IP ممکن هست ولی باید توجه لازم داشت که کیفیت هندلینگ تماس روی داخلی های اولیه سانترال بسیار بالاتر می باشد. داخلیه ای یک مرکزتلفن به صورت IP و یا داخلی آنالوگ FXS  می تواند باشد. ماژول های خطوط شهری روی یک IPPBX امکان دسترسی به خطوط شهری را برای داخلی ها فراهم میکند این ظرفیت درونی وابسته به تعداد ماژول موجود خط شهری یا همان ماژول FXO می باشد.

یک نکته بسیار مهم که باید در نظر داشته باشید چگونگی ارتباط بین دو دستگاه سانترال تحت شبکه می باشد که به این صورت می باشد که ارتباط بین دو دستگاه KX-TDA از طریق کارت VOIP مدل KX-TDA0490 و یا KX-TDA0484 انجام می شود و در دستگاه های سری KX-TDE از طریق کارت VOIP مدل KX-TDA0110 و KX-TDA0111 انجام می گیرد که بسته به میزان ارتباط، یکی از کارت های ذکر شده انتخاب می گردد.

امیدواریم از این مقاله بهره کافی رو برده باشید؛ همچنین شما می توانید برای مشاوره ، خدمات و فروش این سانترال ها با کادر مجرب شرکت سانا تلکام تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X