سانا ارتباط پردیس

طراحی اجرا و نگهداری شبکه های ارتباطی مخابراتی

قیمت نهایی : تومان
سانا ارتباط پردیس

طراحی اجرا و نگهداری شبکه های ارتباطی مخابراتی

قیمت نهایی : تومان

معرفی انواع مودم سیپ ترانک sip trunk

مودم سیپ ترانک

 

معرفی مودم سیپ ترانک

مودم سیپ ترانک یک نوع مودم مخابراتی می باشد که جهت برقرار کردن ارتباط شبکه بر پایه سیم تلفن مسی مخابرات مورد استفاده قرار می گیرد. این مودم ها امکان دریافت و تبادل دیتا در پهنای زیاد را دارا می باشند . همچنین لازم است بدانید این مودم ها مزایای دیگری هم دارند، در ادامه سانا ارتباط پردیس بیشتر درباره این نوع مودم توضیح خواهیم داد.

مودم های سیپ ترانک نسل جدید بر پایه تکنولوژی SHDSL کار می کنند . این مودم ها دارای استاندارد نسل جدید adsl  هستند و از آنجایی که دارای امکان دریافت و تبادل دیتا با پهنای باند زیاد را دارند کاربردهای زیادی خواهند داشت.

این نوع مودم امکان تبدیل سیگنال های آنالوگ به دیجیتال و همچنین بالعکس را با ظرفیت بالای انتقال دارد. می ‌توان گفت این مودم ها در دسته های مختلفی قرار گرفته که در ادامه هر کدام از آنها را بیشتر توضیح خواهیم داد. به طور کلی این مودم ها بر اساس دو تکنولوژی EFM و  ATM طبقه بندی و بر اساس قدرت عملکرد به 3 دسته، 1پورت، 2پورت و 4 پورت دسته بندی شده اند.

 

کاربردهای مودم سیپ ترانک

باید در نظر داشته باشید مهمترین دلیلی که امروزه باعث شده است افراد زیادی در ایران و یا در دیگر کشورها اقدام به خرید این نوع مودم کنند پشتیبانی آن از سرویس ۳۰ تماس همزمان می باشد. به گونه ای که مشترکینی که قرار است از سرویس سیپ ترانک استفاده کنند باید از مودم های جی دات یا همان مودم سیپ ترانک استفاده نمایند.

 

مزایای استفاده از سرویس سیپ ترانک

اکنون با توجه به آنچه بیان کردیم اگر بخواهیم به طور کلی مزایای استفاده از سرویس سیپ ترانک و مودم سیپ ترانک را مورد بررسی قرار دهیم باید بدانید شرکت ‌هایی که از این نوع خطوط استفاده می کنند قادر هستند به اعتبار شرکت خود بیفزایند زیرا خطوط چهار یا پنج رقمی می ‌تواند اعتماد مشتریان را جلب کرده و باعث بالا رفتن اعتبار شرکت شود.

از نگاهی دیگر هنگامی که شما از پنج رقم یا چهار رقم خط تلفن برای برقراری ارتباط مشتریان با شرکت بهره می گیرید طبیعتا در کنار این که مشتریان بیشتری جذب می شوند شما نیز راحت تر می توانید فروش کالای خود را انجام داده و این امر منتهی به آسان تر شدن بازاریابی خواهد شد.

زمانی که شما شرکتی با خطوط بیشتر داشته باشید خطوط هیچگاه اشغال نمی شود. همچنین باید بدانید از آنجایی که برقراری خطوط  تنها از طریق یک زوج سیم تلفن انجام می ‌شود شما نیز برای استفاده از ۳۰ تماس یا بیشتر تنها به یک زوج سیم تلفن نیاز خواهید داشت.

دسته بندی مودم های سیپ ترانک

مودم های سیپ ترانک را بر اساس تعداد زوج ورودی و قدرت انتقال پهنای باند دسته بندی می کنند.این مودم ها بر اساس زوج ورودی به سه دسته 1 زوج، 2 زوج و 4 زوج دسته بندی میشوند که با توجه به کیفیت زیرساختی تجهیزات مخابرات نهایتا می توان به ازای هر زوج، 3 MB پهنای باند ایجاد کرد.

زمانی که فاصله محل استقرار مشتری از مرکز مخابرات زیاد باشد حتما باید از مودم های 2 زوج یا 4 زوج استفاده شود که بتواند این افت کیفیت را به وسیله زوج های کمکی جبران کند.

 

مودم سیپ ترانک
مودم سیپ ترانک مدل 2 زوج

 

مودم سیپ ترانک پروسند مدل 1210

برای شروع، می ‌توان به مودم پروسند ۱۲۱۰ اشاره کرد. این نوع مودم برای خطوط پنج رقمی و چهار رقمی سیپ ترانک گزینه ای مناسب می باشد. ضروریست بدانید که این مودم دارای دو رشته می باشد و از آنجایی که قیمت آن بسیار به صرفه است کاربرانی که می خواهند با کمترین هزینه خط ۵ رقمی سیپ ترانک را راه اندازی کنند به راحتی می توانند این نوع مودم را برای خود انتخاب کنند.

از دیگر مشخصات مودم پرسند توان مصرفی این مودم ۹ وات می باشد، دمای مجاز برای آن ۰ تا ۴۵ درجه سانتیگراد و رطوبت مجاز ۵ تا ۹۰ درصد است. تفاوت مشخصات در هر کدام از این مودم های ذکر شده به افراد کمک می کند تا متناسب با نیاز خود محصول را تهیه و خریداری نمایند.

مودم سیپ ترانک
مودم سیپ ترانک پروسند مدل ۱۲۱۰

 

مودم سیپ ترانک تاینت مدل۱۵۲۰

از دیگر مودم های سیپ ترانک می توان به مودم تاینت مدل ۱۵۲۰ gr اشاره کرد. این مودم به گونه ایست که توانایی پشتیبانی از ای اف ام و آی تی ام را دارد و از نظر قیمت نیز از محصولات مناسب به شمار می رسد. دقت داشته باشید گواهی استاندارد مودم نشان دهنده کیفیت بالای آن می باشد.

در ارتباط با ولتاژ ورودی این محصول نیز باید بدانید که ۱۲ ولت ۱ آمپر می باشد. از طرفی  دیگر با وجود مناسب بودن قیمت این مودم شرکت ‌ها و دفاتری که علاقمند هستند تا اقدام به راه اندازی خطوط ظرفیت ۴ رقمی و ۵ رقمی کنند اما هزینه ‌های خود را پایین بیاورند این امکان را دارند که این نوع مودم را استفاده کنند.

مودم سیپ ترانک
مودم سیپ ترانک تاینت مدل ۱۵۲۰GR

 

ویژگی های انواع مودم سیپ ترانک

باتوجه به اینکه در کشور ما لازم است برای ارتباط شبکه ای و برقراری ترانک آی پی مابین مشترک و مرکز مخابراتی از مودم‌ های مخابراتی سیپ ترانک استفاده شود، میبینیم که امروزه انواع این مودم ها بسیار پر استفاده هستند. از این رو ما تعدادی از این مودم ها را مورد بررسی قرار دادیم تا شما به عنوان خریدار بتوانید راحت تر مودم سیپ ترانک مد نظر خود را انتخاب کنید.

دقت داشته باشید همانطور که در رابطه انواع مختلف این مودم ها صحبت کردیم در میابیم که هر کدام از آنها ویژگی های مخصوص خود را دارد. اما به طور کلی باید بدانید با استفاده از این مودم ها شما می توانید چندین تماس را به صورت همزمان داشته باشید که این امرکمک بسیاری به شما می کند.

 

از این قسمت میتوانید اطلاعات بیشتری درباره مودم سیپ ترانک کسب کنید.

 

سیپ ترانک،SIP TRUNK یا خط تلفن اینترنتی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X