سانا ارتباط پردیس

طراحی اجرا و نگهداری شبکه های ارتباطی مخابراتی

قیمت نهایی : تومان
سانا ارتباط پردیس

طراحی اجرا و نگهداری شبکه های ارتباطی مخابراتی

قیمت نهایی : تومان

راه اندازی سیستم VOIP در ۷ مرحله ساده(قسمت دوم)

راه اندازی سیستم VOIP در ۷ مرحله ساده(قسمت دوم)Reviewed by سانا ارتباط پردیس on Oct 29Rating: 5.0

راه اندازی سیستم VOIP در ۷ مرحله ساده (قسمت دوم)

 

مراحل نصب و راه اندازی سیستم VOIP

در قسمت اول گفتیم برای راه اندازی سیستم VOIP و تغییر در کسب و کارتان باید هفت مرحله را رعایت کنید که ۴ تا از آن را توضیح دادیم:

۱- قبل از هر کار تعداد کاربران را مشخص نمایید.

۲- اطمینان حاصل کنید اینترنت مورد استفاده در شرکت به اندازه کافی سریع است.

۳- تخمین بودجه راه اندازی سیستم VOIP

۴- تعیین نیازها و انتظارات کارفرما

اکنون به بررسی بقیه این موارد می‌پردازیم:

 

۵ـ انتخاب یک سرویس دهنده جهت راه اندازی سیستم VOIP:

اکنون زمان آن است که سرویس‌دهنده را انتخاب نمایید. قبل از انتخاب به موارد قبل که انتخاب تعداد کاربران، اینترنت، تخمین بودجه و تهیه لیست بازگشته و پس از بررسی اقدام به انتخاب سرویس ارائه دهنده نمایید.

ابتدا باید ارائه‌دهندگان سرویس VOIP را شناسایی و پس از بررسی‌های لازم یکی از آن‌ها را انتخاب نمایید:

ـ دارای ویژگی‌هایی باشد که شما نیاز دارید: نیازهای سیستم خود را اولویت‌بندی کرده و لیستی از آن تهیه نمایید.

ـ خواسته‌های شما را برآورده می‌سازد: استفاده از اپ‌های تلفن همراه خوب است اما اگر قرار باشد تماس‌های بسیار بدی را برای ما به ارمغان بیاورد اصلاً هم کار آمد نخواهد بود.

ـ متناسب با بودجه شما است: بودجه ماهانه خود را بر تعداد کاربران تقسیم کنید. در این حالت متوجه خواهید شد که تا به امروز چه هزینه‌ای داشته و پس از نصب این سیستم چه تغییراتی خواهید داشت.

ـ استفاده آسان: سادگی استفاده از این سیستم بسیار اهمیت دارد زیرا بر روی سرعت کار تأثیر بسزایی خواهد داشت.

ـ خدمات پس از فروش: خدمات پس از فروش در این زمینه بسیار اهمیت دارد. زیرا پس از نصب ممکن است تا مدتی استفاده از این سیستم برای مشتریان سخت باشد. شرکت سانا ارتباط پردیس با ارائه بهترین خدمات پس از فروش این اطمینان را به شما می‌دهد که خرید درست و کارآمدی انجام داده‌اید.

 

۶ـ سفارش تلفن‌های IP و سایر تجیهزات مورد نیاز برای راه اندازی سیستم VOIP:

در این مرحله نوبت به خرید تجهیزات سخت‌افزاری می‌رسد. اکثر خدمات VoIP را می‌توان بدون تلفن‌های ویژه VoIP و با همان تلفن‌های آنالوگ قدیمی استفاده کرد. برای مثال شما می‌توانید با خرید یک آداپتور باز هم از تلفن‌های آنالوگ خود استفاده نمایید و یا حتی از کامپیوتر، موبایل و تبلت خود برای اتصال به این سیستم استفاده نمایید. با این حال اگر می‌خواهید از ویژگی‌های سیستم تلفنی VOIP استفاده نمایید نیاز به خرید تجهیزات سخت‌افزاری مخصوص به voip را خواهید داشت که تلفن‌های IP مختلفی از لحاظ قیمت گران تا ارزان در بازار موجود است.

برای اطلاع از مزایای VOIP نسبت به سانترال به لینک قرار داده شده مراجعه فرمایید.

۷ـ پیکربندی سیستم تلفنی:

در بیشتر موارد تنها کافی است، گوشی خود را به سیستم اترنت وصل کنید و تنظیمات خود را بر روی گوشی خود انجام دهید. اگر از فایروال استفاده می‌کنید بهتر است برای نصب آن از شرکت‌های مختصص در این زمینه کمک بگیرید. البته اگر خود شما می‌توانید تنظیمات آن را انجام دهید اقدام نمایید.

در واقع اگر در هر یک از مراحل با مشکل مواجه شدید یا سؤالی برایتان پیش آمد، می‌توانید با متخصین و مشاورین ما در شرکت سانا ارتباط پردیس تماس بگیرید تا از مشاوره رایگان ما جهت رفع مشکل خود بهره‌مند شوید.

نتیجه‌گیری:

در این مقاله سعی بر آن داشتیم که بتوانیم به صورت مختصر با راه‌ اندازی سیستم VOIP در ۷ مرحله ساده صحبت کردیم. اگر به این مطلب علاقه داشتید می‌توانید مقالات مشابه دیگر که در سایت سانا ارتباط پردیس موجود است را مطالعه کنید. مطالبی نظیر ویپ چیست؟ راه‌اندازی و نصب ویپ چگونه است؟

شرکت سانا ارتباط پردیس امیدوار است تا با انتشار این مقاله، گامی مؤثر در راستای شناخت شما عزیزان برداشته و شما را در راستای افزایش دانش IT خود یاری نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X